Ως γνωστόν, σε λίγες μέρες ξεκινάνε οι εργασίες κατασκευής του σταθμού διοδίων στην περιοχή κοντά στα όρια Δήμου Βοΐου και Δήμου Κοζάνης από την Εγνατία Οδός Α.Ε.
Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Βοΐου Ζευκλής Χρήστος επισκέφτηκε το γενικό διευθυντή της εταιρίας, κ. Ραχανιώτη Νίκο στα γραφεία της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, για να ενημερωθεί για την εξέλιξη του έργου αλλά και να εκφράσει την αντίθεσή του στο όλο εγχείρημα.
Τα προβλήματα που δημιουργεί στο δήμο Βοΐου και στην κίνηση μεταξύ περιοχών του ίδιου νόμου είναι σημαντικά και μη αμελητέα.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της Εγνατίας Α.Ε. τα διόδια θα λειτουργήσουν το 2020.
Πέρα από τον κάθετο σταθμό θα δημιουργηθούν πλευρικοί σταθμοί στον κόμβο Μπάρας και στον κόμβο Καλαμιάς.
Με σημερινές τιμές τα κάθετα διόδια θα ανέρχονται στα 1,50 ευρώ, τα διόδια στον κόμβο Μπάρας Σιάτιστας στα 80 λεπτά, ενώ τα διόδια στον κόμβο Καλαμιάς στα 40 λεπτά.
Σημειώνουμε όμως πως στην πραγματικότητα έχει ήδη υπογραφεί υπουργική απόφαση που επιτρέπει τον διπλασιασμό τις χρέωσης πράγμα που επιχειρήθηκε στις αρχές του έτους αλλά αναβλήθηκε προσωρινά.
Όσον αφορά τον Δήμου Βοΐου οι κάτοικοι του που μετακινούνται, αρκετοί εξ αυτών σχεδόν καθημερινά, προς την πρωτεύουσα του Νομού, είτε για εργασία είτε άλλους σκοπούς (δικαστήρια, ΔΟΥ, ΙΚΑ, ΚΤΕΟ, διασκέδαση κλπ), καλούνται να επιβαρύνουν επιπλέον τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό δημιουργώντας έτσι ακόμα ένα λόγο μετοίκησης στην Κοζάνη ή άλλα μέρη και ερημοποίησης της περιοχής μας.
Επιπλέον από τις χρεώσεις αναδεικνύεται και μία μεγάλη αδικία όσον αφορά την χρήση και αναλογική χρέωση της χρήσης της Εγνατίας οδού.
Για τα 36 χιλιόμετρα από τον Πολύμυλο έως την Καλαμιά η χρέωση θα είναι από 0,40 μέχρι 0,80 ευρώ.
Για τα 31 χιλιόμετρα από Νεάπολη, ή 11 χιλιόμετρα από την Σιάτιστα, και γενικότερα για όλους του κατοίκους του Βοΐου, εώς την Καλάμια η χρέωση θα είναι από 1,50 μέχρι 3 ευρώ
Για τα 67 χιλιόμετρα από το Μαλακάσι (Παναγιά) μέχρι τη Σιάτιστα η χρέωση θα είναι 0,80 μέχρι 1,60 ευρώ.
Για τα 68 χιλιόμετρα από Καστοριά προς Γρεβενά η μετακίνηση θα γίνεται δωρεάν.
Επιπλέον από τον κόμβο Μπάρας για τα Γρεβενά θα υπάρχει χρέωση στα πλευρικά διόδια από 0,80 μέχρι 1,60 ευρώ, ενώ για όποιον επιλέξει να μετακινηθεί προς Θεσσαλονίκη εισερχόμενος από τον κόμβο Καλαμιάς θα επιβαρύνεται από 0,40 μέχρι 0,80 ευρώ.
(όλα τα παραπάνω εις διπλούν όταν είναι μετ’ επιστροφής )
Το άλλο πρόβλημα που προκύπτει από την τοποθέτηση των διοδίων έχει να κάνει με τις εναλλακτικές λύσεις.
Η λειτουργία των διοδίων θα αυξήσει κατακόρυφα την κυκλοφορία στο κομμάτι από τον κόμβο Μικροκάστρου εώς τον κόμβο Καλαμιάς μιας και εκεί θα πέσει όλη η κίνηση από την Αλβανία προς Θεσσαλονίκη και ολόκληρης της περιοχής μας προς Κοζάνη.
Θα έχουμε την ταυτόχρονη μετακίνηση οχημάτων, μεγάλων λεωφορείων και φορτηγών σε ένα ασυντήρητο για πολλά χρόνια δίκτυο με αρκετά επικίνδυνα σημεία.
Σήμερα απαλλαγές από διόδια επί της Εγνατίας ισχύουν στην περιοχή της Ηγουμενίτσας και της Αλεξανδρούπολης.
Ενώ κατά των διοδίων Ωραιοκάστρου, στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, έχει προσφύγει η περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας στο συμβούλιο της επικρατείας.
Σύμφωνα με τον κύριο Ζευκλή είναι ξεκάθαρο ότι τα διόδια χωροθετούνται σε λάθος σημείο, ζημιώνουν και αδικούν το Βόιο.
Σε περίπτωση που τελικά κατασκευαστούν πρέπει οι ιθύνοντες να εξασφαλίσουν την δωρεάν διέλευση των κατοίκων του δήμου μας, ενώ τυχόν χρησιμοποίηση του παλαιού δικτύου για κίνηση βαρέων οχημάτων θα είναι έγκλημα.
Το θέμα είναι πολιτικό και χρήζει παρέμβασης από την Πολιτεία γιατί παράγει αδικίες και επηρεάζει προς το χειρότερο την καθημερινότητα μιας περιοχής που είναι από τις πιο αδικημένες στη χώρα μας.
Καλούμε όλους λοιπόν, το Δήμο, την Περιφέρεια, τους βουλευτές και υποψήφιους βουλευτές να δράσουμε από κοινού εγκαίρως.