• Latest
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Η εισήγηση του βουλευτή Στάθη Κωνσταντινίδη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών, για την καθιέρωση πλαισίου ελέγχου άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, για λόγους ασφάλειας ή δημόσιας τάξης.

23 Μαΐου 2025
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Ν .ΚΟΖΑΝΗΣ

Το Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ν. Κοζάνης για τον θάνατο οδηγού λεωφορείου

4 Δεκεμβρίου 2025
ΜΠΛΟΚΟ ΑΓΡΟΤΩΝ

Για 4 ώρες κλειστός ο δρόμος στο μπλόκο Φιλώτα

4 Δεκεμβρίου 2025
ΧΡΗΜΑ

Δέσμευση από την Περιφέρεια για επίδομα διαβίωσης σε αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς της Δυτικής Μακεδονίας

4 Δεκεμβρίου 2025
Έντυπα και ψηφιακά εργαλεία του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του σχολικού τουρισμού στον τόπο μας εγκεκριμένα από τον ΕΟΤ

Έντυπα και ψηφιακά εργαλεία του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του σχολικού τουρισμού στον τόπο μας εγκεκριμένα από τον ΕΟΤ

4 Δεκεμβρίου 2025
Στην Αιανή πραγματοποιήθηκε Εργαστήριο Φορέων, θέτοντας τις βάσεις για το Forum 2026 με τίτλο “Πολιτισμός και Οικονομία”

Στην Αιανή πραγματοποιήθηκε Εργαστήριο Φορέων, θέτοντας τις βάσεις για το Forum 2026 με τίτλο “Πολιτισμός και Οικονομία”

4 Δεκεμβρίου 2025
Ο Εμπορικός Σύλλογος Σιάτιστας, στηρίζει τον Σύλλογο Εφοριακών Δυτικής Μακεδονίας

Ο Εμπορικός Σύλλογος Σιάτιστας εκφράζει τη στήριξή του στον δίκαιο αγώνα των αγροτών

4 Δεκεμβρίου 2025
Ένα νέο πιάνο για το Δημοτικό Ωδείο Σερβίων

Ένα νέο πιάνο για το Δημοτικό Ωδείο Σερβίων

4 Δεκεμβρίου 2025
ΔΕΗ ΑΗΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Τι συνέβη μέσα στο λεωφορείο – Η περιγραφή του διευθυντή του ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου, για την ανακοπή του οδηγού και τη σωτήρια επέμβαση εργαζομένου

4 Δεκεμβρίου 2025
Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Κοζάνης την Τρίτη 13 Αυγούστου 2024

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης, τη Δευτέρα 8-12

4 Δεκεμβρίου 2025
Ευλογιά προβάτων: Στο μικροσκόπιο η προέλευση των κρουσμάτων – Τα μέτρα που ελήφθησαν

ΕΕΕΔΕΕ: Επικαιροποιημένα συγκεντρωτικά στοιχεία για την πορεία της ευλογιάς στη χώρα (εβδομάδα αναφοράς 24-30 Νοεμβρίου)

4 Δεκεμβρίου 2025
ΦΙΛΟΠΡΟΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ

Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης: Σινεμά Δευτέρα βράδυ – «Μαζί Σου Για Πάντα»

4 Δεκεμβρίου 2025
ΔΕΥΑΚ

ΔΕΥΑΚ: Σε ποιες οδούς δεν λειτουργεί προσωρινά η τηλεθέρμανση, λόγω διαρροής, την Πέμπτη 4/12

4 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η εισήγηση του βουλευτή Στάθη Κωνσταντινίδη στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εξωτερικών, για την καθιέρωση πλαισίου ελέγχου άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, για λόγους ασφάλειας ή δημόσιας τάξης.

sierafm by sierafm
23 Μαΐου 2025
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη
0
SHARES
7
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Δεν θα ήταν απαραίτητο κάποιος να έχει παρακολουθήσει την  ουσιαστική συζήτηση επί του νομοσχεδίου, ώστε να συμφωνήσει ότι είναι αναγκαία η λήψη μέτρων προστασίας από απειλές που μπορεί να εκδηλωθούν κατά της ασφάλειας ή της δημόσιας τάξης της χώρας, από εξωτερικούς παράγοντες, που κατάφεραν να παρεισφρήσουν με το πρόσχημα κάποιας ξένης επένδυσης.

Με απλά λόγια, ο κίνδυνος είναι να επιχειρηθεί μέσα από κάποιο επενδυτικό όχημα η διασάλευση μίας ζωτικής λειτουργίας του κράτους, με οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις.

Η Ευρώπη διείδε τον κίνδυνο και διαμόρφωσε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την προστασία της από τέτοιες απειλές, και καλεί τα μέλη της να εναρμονιστούν με αυτό, όπως κάνει και το συζητούμενο, καθιερώνοντας έναν εθνικό μηχανισμό για τον έλεγχο των άμεσων ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα.

Εισαγωγικά, το ν/σ καθορίζει το πεδίο εφαρμογής. Άμεσες ξένες επενδύσεις που εμπίπτουν σε αυτό είναι εκείνες που πραγματοποιούνται από φυσικό ή νομικό πρόσωπο που προέρχεται από τρίτη χώρα ή από κράτος μέλος της ΕΕ, εφόσον ελέγχεται, άμεσα ή έμμεσα, από φυσικό ή νομικό πρόσωπο που προέρχεται από τρίτη χώρα  ή από κρατική αρχή  ή κυβέρνηση  τρίτης χώρας, ή από τις ένοπλες δυνάμεις της, μέσω ιδιοκτησιακής σχέσης ή σημαντικής χρηματοδότησης.

Στη συνέχεια, διακρίνει τις ξένες αυτές επενδύσεις σε δύο κατηγορίες, αναλόγως του αν απευθύνονται σε ευαίσθητους ή ιδιαίτερα ευαίσθητους τομείς και θέτει τα ανάλογα κριτήρια.

  • Στην πρώτη κατηγορία, η άμεση ξένη επένδυση ελέγχεται όταν αφορά σε υποδομές, περιουσιακά στοιχεία, αγαθά ή υπηρεσίες που είναι απαραίτητα στους τομείς: της ενέργειας, των μεταφορών ή της ψηφιακής υποδομής και η συμμετοχή στην επιχείρηση-στόχο ανέρχεται σε ποσοστό 25% τουλάχιστον και σε περίπτωση αύξησης της συμμετοχής σε ποσοστό 30%, 40%, 50% και 75%.
  • Στη δεύτερη, όταν πρόκειται για ιδιαίτερα ευαίσθητους τομείς, η επένδυση ελέγχεται όταν το ποσοστό συμμετοχής στην εταιρεία-στόχο ανέρχεται σε 10% τουλάχιστον και η δραστηριότητα της εταιρείας-στόχου αφορά σε υποδομές, περιουσιακά στοιχεία, τεχνολογίες, αγαθά, ή υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της έρευνας και ανάπτυξης, στους τομείς: της άμυνας και εθνικής ασφάλειας, της κυβερνοασφάλειας, της τεχνητής νοημοσύνης, σε λιμενικές και κρίσιμες υποθαλάσσιες υποδομές, σε τουριστικές εγκαταστάσεις σε παραμεθόριες περιοχές. Ενώ ελέγχεται, σε περίπτωση αύξησης της συμμετοχής στην εταιρεία-στόχο σε ποσοστό  20%, 25%, 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 75%.

Το άρθρο 5 ορίζει τα όργανα του μηχανισμού ελέγχου, που είναι: η Δ.Ε.Ε.Α.Ξ.Ε., (Διυπουργική Επιτροπή Ελέγχου Άμεσων Ξένων Επενδύσεων) και ο Υπουργός Εξωτερικών. Χρέη γραμματείας ασκεί η Β1 Διεύθυνση του Υπουργείου Εξωτερικών, η οποία λειτουργεί και ως συντονιστής των διαδικασιών.

Προκειμένου να διευκολυνθεί ο έλεγχος, θεσπίζεται η υποχρέωση υποβολής από τον ξένο επενδυτή των απαιτούμενων δικαιολογητικών, ενώ, ορίζεται και η προβλεπόμενη διαδικασία ελέγχου και λήψης απόφασης από τον Υπουργό Εξωτερικών, για την έγκριση ή την απαγόρευση, την αναστροφή, καθώς και για την επιβολή συγκεκριμένων όρων ή μέτρων, κατόπιν εισήγησης της διυπουργικής  επιτροπής.

Περαιτέρω, παρέχεται η δυνατότητα στην υπηρεσία για αυτεπάγγελτο έλεγχο, στην περίπτωση που ο επενδυτής δεν ακολουθήσει την οφειλόμενη διαδικασία, οπότε ενεργοποιείται και το πλαίσιο των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Στα επόμενα κεφάλαια:

  • καθορίζεται ο τρόπος παρακολούθησης της εφαρμογής των μέτρων, καθώς και της εφαρμογής του μηχανισμού συνεργασίας με αρμόδια υπουργεία και αρχές.
  • προβλέπεται η κατ’ έτος υποβολή έκθεσης από την ίδια υπηρεσία προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τις άμεσες ξένες επενδύσεις στην ελληνική επικράτεια.
  • προσδιορίζονται οι συνέπειες της απαγόρευσης, αναστροφής ή επιβολής συγκεκριμένων όρων ή μέτρων μετριασμού για την υλοποίηση άμεσης ξένης επένδυσης, που επιβάλλονται με υπουργική απόφαση, καθώς και τα αποτελέσματα της μη συμμόρφωσης (αυτοδίκαιη ακυρότητα σχετικών επενδυτικών συναλλαγών, απαγόρευση της επένδυσης, κα).
  • Και τέλος, αναφέρονται οι διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε βάρος ξένου επενδυτή, σε περιπτώσεις παραβίασης των υποχρεώσεών του.

Υπάρχουν, λοιπόν, διάφορα επίπεδα ελέγχων, και κλιμάκωση των κυρώσεων, που αναμένεται να λειτουργήσουν προληπτικά και κατασταλτικά, εφόσον αυτό απαιτηθεί.

Πρόκειται για ένα τεχνικό νομοσχέδιο, με εστιασμένη στόχευση σε κατηγορίες ξένων επενδύσεων, που, λόγω  αντικειμένου ή ιδιαίτερης σημασίας, χρήζουν αυξημένης μέριμνας.

Δύσκολα θα διαφωνήσει κανείς στην αναγκαιότητα του νέου ρυθμιστικού πλαισίου, που καθιερώνεται για πρώτη φορά στην εθνική έννομη τάξη, όχι  μόνο για λόγους εναρμόνισης στο ευρωπαϊκό περιβάλλον, αλλά πρωτίστως διότι το επιβάλλουν οι σύγχρονες συνθήκες.

Εξίσου δύσκολα θα υποστηρίξει κάποιος ότι υπάρχει τρόπος που να διασφαλίζει πλήρως την προστασία των νευραλγικών τομέων της κάθε χώρας, από τους αναφερόμενους κινδύνους, ενόψει της ποικιλομορφίας που μπορεί να εμφανίζουν τα επενδυτικά σχήματα και οχήματα και των πολλών παρένθετων φυσικών ή νομικών προσώπων που μπορεί να μεσολαβούν και να καθιστούν δυσχερή την ιχνηλάτηση της ροής του χρήματος και των πραγματικών ιδιοκτητών.

Αναμφίβολα, όμως, δημιουργείται πλέον ένα ευρωπαϊκό πλέγμα προστασίας, που μπορεί να εντοπίσει και να αποτρέψει παρόμοιες απειλές.

Ακούστηκαν κάποιες προτάσεις και παρατηρήσεις, δεν πρέπει όμως να μας διαφεύγει ότι η τυχόν διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής ή η υιοθέτηση αυστηρότερων ασφαλιστικών δικλείδων, ενέχουν των κίνδυνο να δημιουργήσουν αφόρητη γραφειοκρατία και επενδυτική βραδύτητα σε τομείς αυξημένου  ενδιαφέροντος.

Ας μην παραβλέπουμε ότι σε μία περίοδο, στην οποία η Ελλάδα έχει ξαναμπεί – μετά από παρατεταμένη αφάνεια – στον επενδυτικό χάρτη των αναπτυγμένων αγορών, με αναβαθμισμένο το προφίλ και την αξιοπιστία της, δεν θα ήταν καθόλου φρόνιμο να καθιερώσουμε υπέρμετρους παρεμβατισμούς ή προστατευτισμούς που θα ανέκοπταν την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας μας.

Μία δυναμική, που δε μπορεί να αρνηθεί και ο αυστηρότερος κριτής, βλέποντας τις συνεχείς διεθνείς αναβαθμίσεις του αξιόχρεου και των προοπτικών, αλλά και τη σαφή βελτίωση δομικών στοιχείων της οικονομίας.

Ανάμεσα στα οποία, τη μείωση του εξωτερικού χρέους, τη διαμόρφωση ενός βιώσιμου προφίλ εξυπηρέτησής του, την πρόβλεψη για διατηρήσιμο υψηλό ρυθμό ανάπτυξης (ακόμα και σε αρνητικές συνθήκες), την κατακόρυφη μείωση της ανεργίας με τη δημιουργία νέων θέσεων (προλαβαίνω, προτού κάποιος αντιλέξει) και τη θεαματική αύξηση των ημεδαπών και ξένων άμεσων επενδύσεων.

Ξένες επενδύσεις, οι οποίες από 4,15 δισ. δολάρια, κατά μέσο όρο στην τριετία 2017-2019, έφτασαν στα 6,7 δισ. δολάρια την τριετία 2021-2023, σημειώνοντας αύξηση 62%.

Κάπως έτσι φτάσαμε στο ιστορικό υψηλό των 8,4 δισ. το 2022, για να υποχωρήσουμε πέρυσι, στα 5,4 δισ. δολάρια, που παραμένει πάντως ένα υψηλό μέγεθος, το οποίο αναμφίβολα καλούμαστε συνεχώς να βελτιώνουμε.

Η κριτική της αντιπολίτευσης για τα παραπάνω είναι λίγο πολύ γνωστή και προβλέψιμη νομίζω και στη σημερινή συζήτηση:

  • Ότι η αύξηση των επενδύσεων δεν έχει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα θέλαμε.
  • Ότι οι ξένες επενδύσεις περιορίζονται σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, στο real estate και στον τουρισμό, και δεν προσδίδουν ανταγωνιστικότητα στην ελληνική οικονομία.
  • Ότι χρειαζόμαστε αλλαγή παραγωγικού μοντέλου.

Και μπορεί, πράγματι, να χρειαζόμαστε ευρύτερη και ισχυρότερη παραγωγική  βάση, όμως δε μπορεί στην άσκηση αυτή κάποιος να παραβλέπει ότι η χώρα μας,

τα προηγούμενα χρόνια:

  • έχασε το 25% του ΑΕΠ της, περίπου 750 δις,
  • βρισκόταν εκτός επενδυτικού χάρτη, ήταν προορισμός υψηλού ρίσκου και αφιλόξενος σε επενδύσεις,
  • είχε υποστεί τεράστια αφαίμαξη σε ανθρώπινο δυναμικό,
  • δεν διέθετε ένα λειτουργούν, για να μην πω υγιές, τραπεζικό σύστημα

ενώ, σήμερα:

  • καταρρίπτει το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ στον τουρισμό,
  • έχει ξαναβάλει σε λειτουργία τομείς παρατημένους για χρόνια, όπως τα ελληνικά ναυπηγεία,
  • επιτυγχάνει ιστορικά υψηλά στις εξαγωγές,
  • προσελκύει σημαντικές επενδύσεις και στις νέες τεχνολογίες,
  • έχει τη δυνατότητα, χάρη στη βελτίωση των δημοσιονομικών της, να υλοποιεί ένα ευρύτατο πρόγραμμα για την αναβάθμιση των δημοσίων υποδομών και να δίνει κίνητρα για νέες επενδύσεις,
  • διαθέτει πολιτική και οικονομική σταθερότητα και ισχυρή αξιοπιστία.

Κι όλα αυτά δεν έγιναν μονομιάς ούτε στον αυτόματο πιλότο. Απαιτήθηκαν μεταρρυθμίσεις και δύσκολες αποφάσεις, στις οποίες η αντιπολίτευση δεν έβαλε πλάτη. Επιδόθηκε σε ανέξοδη κριτική, παροχολογία και άφθονο λαϊκισμό. Δεν είναι, όμως, αυτά τα συστατικά για τη βελτίωση της παραγωγικότητας. Γι’ αυτό, δεν είναι πειστική η κριτική που μας ασκεί, γιατί χάνει το δάσος.

Έναν ακόμα αψευδή μάρτυρα της καλής πορείας και του επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πατρίδα μας, αποτελεί και η συμφωνία όλων των κομμάτων για τη ανάγκη καθιέρωσης ενός πλαισίου ελέγχου των ξένων επενδύσεων, όπως το συζητούμενο, και για τον λόγο αυτό, καθώς και για την αρτιότητα και την πληρότητά του, σας καλώ να το υπερψηφίσουμε.

 

 

Tags: ΣΤΑΘΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Previous Post

Ετήσια Έκθεση Ζωγραφικής του Τμήματος Ενηλίκων του Εικαστικού Εργαστηρίου Δήμου Κοζάνης

Next Post

Η ελληνική υπερτροφή που βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και του εντέρου, ενισχύει τους μύες και βοηθά στην απώλεια βάρους

Next Post
ΚΑΡΔΙΑ

Η ελληνική υπερτροφή που βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και του εντέρου, ενισχύει τους μύες και βοηθά στην απώλεια βάρους

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Το Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ν. Κοζάνης για τον θάνατο οδηγού λεωφορείου
  • Για 4 ώρες κλειστός ο δρόμος στο μπλόκο Φιλώτα
  • Δέσμευση από την Περιφέρεια για επίδομα διαβίωσης σε αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς της Δυτικής Μακεδονίας
  • Έντυπα και ψηφιακά εργαλεία του Δήμου Κοζάνης για την προώθηση του σχολικού τουρισμού στον τόπο μας εγκεκριμένα από τον ΕΟΤ
  • Στην Αιανή πραγματοποιήθηκε Εργαστήριο Φορέων, θέτοντας τις βάσεις για το Forum 2026 με τίτλο “Πολιτισμός και Οικονομία”

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr