Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί η αποστολή SMS από επιτήδειους σε ανυποψίαστους πολίτες, με στόχο να τους αποσπάσουν τα χρήματα τους.
«Δωρεάν SMS – Βάλε το PIN 1278 στη σελίδα και επιβεβαίωσε τη συνδρομή σου – 22,80 ευρώ τον μήνα», «Διαγραφή – στείλε stop στο 54123». Τα παραπάνω είναι ένα ένα από τα μηνύματα υψηλής χρέωσης που λαμβάνει στο κινητό ένας μεγάλος αριθμός ατόμων, με αποτέλεσμα να πληρώνει για υπηρεσίες που ποτέ δεν επέλεξε. Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη μορφή απάτης μέσω πενταψήφιων χρεώσιμων SMS.
Συνήθως ο παραλήπτης, ανυποψίαστος, στέλνει SMS για τη διαγραφή του από την υπηρεσία και με αυτό τον τρόπο χρεώνεται τόσο για την αποστολή του μηνύματος διαγραφής όσο και για νέα μηνύματα που ενδεχομένως θα λάβει, παρότι έχει ζητήσει το αντίθετο.
Οι παραλλαγές της απάτης είναι πολλές. Για παράδειγμα, μπορεί να σας έρθει ένα μήνυμα που να γράφει πως η κάρτα σας έχει τεθεί σε αναστολή, να ζητάει να συνδεθείτε με τους κωδικούς σας και να σας παραπέμπει σε link.
«Αυτό που πρέπει να ξέρουμε όλοι είναι ότι καμία τράπεζα ή οργανισμός δεν θα σου στείλει ένα τέτοιο μήνυμα στο κινητό. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σκεφτεί τι να κάνει με αυτό το μήνυμα, πρέπει να το σβήσει», συμβούλεψε ο Βασίλης Νικολόπουλος, μηχανικός ασφαλείας, μιλώντας στο Mega.
Αν πατήσει κανείς το link που υπάρχει στο μήνυμα, θα δει ότι μοιάζει με το αντίστοιχο site της τράπεζας. Δεν πρέπει να βάλουμε τους κωδικούς μας, αλλιώς έχουμε πέσει θύμα αυτής της απάτης.
Αντίστοιχα μηνύματα μπορεί να έρθουν και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Εάν έχετε κάποιο πρόβλημα ή δεν είστε σίγουροι για το εάν πρόκειται για απάτη, καλό είναι πρώτα να επικοινωνήσετε με την τράπεζά σας.
Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) είχε προτείνει την αναδιαμόρφωση του κώδικα δεοντολογίας για τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης την εκ των προτέρων φραγή των πενταψήφιων.
Πηγή: aftodioikisi.gr