Ποτέ μην υποτιμάτε πόσα χρήματα χρειάζεστε για να ξεκινήσετε, πόσο καιρό θα πάρει μέχρι να βγάλετε κέρδος ή πόσο σκληρά θα πρέπει να εργαστείτε.
Είναι ένας από τους κύριους στόχους σας να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση; Είναι η δημιουργία της δικής σας επιχείρησης ένα όνειρο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα;
Όλοι έχουμε τον δείκτη επιτυχίας της επιχειρηματικής αποτυχίας που έχει βυθιστεί στο μυαλό μας. Και υπάρχουν διάφοροι παράγοντες για τους οποίους πολλές επιχειρήσεις δεν επιτυγχάνουν. Ο κύριος λόγος είναι η έλλειψη κερδών και χρηματοδότησης, κάτι που σημαίνει ότι υποτιμάται πόσα χρήματα χρειάζονται για τη χρηματοδότηση μιας επιχείρησης. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παραιτηθείτε από το όνειρό σας; Με τίποτα. Αλλά χρειάζεστε τα κατάλληλα εργαλεία, πόρους και νοοτροπία πριν ξεκινήσετε τη νέα σας περιπέτεια.
Ξεκινώντας μια επιχείρηση
Η έναρξη μιας επιχείρησης δεν είναι εύκολη, αν και φαίνεται ότι έρχεται αβίαστα όταν οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες μοιράζονται τις ιστορίες επιτυχίας τους. Ακούμε για τους ιδρυτές που φαίνεται να αγοράζουν έναν χώρο στο διαδίκτυο και να το μετατρέπουν σε επιχείρηση εκατομμυρίων δολαρίων. Στην πραγματικότητα, η έναρξη μιας επιχείρησης συνεπάγεται προσεκτική αξιολόγηση, σχεδιασμό και πολλές οικονομικές και νομικές δραστηριότητες. Ας ανακεφαλαιώσουμε γρήγορα τα βήματα που θα πρέπει να λάβετε πριν ξεκινήσετε την επιχείρησή σας.
Αξιολογήστε τον εαυτό σας: Όταν σκέφτεστε τα βήματα που θα λάβετε πριν ξεκινήσετε μια επιχείρηση, εξετάστε ποιες δεξιότητες και τεχνογνωσία έχετε ήδη. Αν το επάγγελμά σας είναι τα συστήματα συναγερμού σπιτιών, σταματήστε να ρωτάτε τον εαυτό σας: “Γιατί θέλω να ξεκινήσω τη δική μου επιχείρηση;”
Επιχειρηματικές ιδέες: Ξεκινήστε να σκέφτεστε τι σας ενοχλεί στον επιχειρηματικό τομέα και πώς μπορείτε να το διορθώσετε. Ίσως έχετε τις γνώσεις ή την εμπειρία για να βελτιώσετε μια υπάρχουσα επιχειρηματική ιδέα. Γνωρίζετε τις τάσεις και βρίσκεστε πάντα μπροστά; Διαθέτετε δεξιότητες που μπορείτε να εφαρμόσετε σε μια νέα ή υπάρχουσα βιομηχανία; Αυτές οι ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε νέες επιχειρησιακές ιδέες.
Διεξαγωγή έρευνας αγοράς: Η έρευνα αγοράς θα σας ενημερώσει αν υπάρχει μια ευκαιρία για αξιοπρεπή κέρδη σε διαφορετικούς τομείς. Η εκτεταμένη εξερεύνηση και ανάλυση της αγοράς σας θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τι δίνει στην ιδέα σας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων παρόμοιων τομέων και βιομηχανιών. Εάν είναι δυνατόν, δώστε στους πιθανούς πελάτες την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με το προϊόν ή την υπηρεσία σας, ώστε να μπορούν να σας παρέχουν πληροφορίες.
Γράψτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο: Το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι ένα σχέδιο που θα σας καθοδηγήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχείρησής σας. Με λίγα λόγια, θα πρέπει να συζητήσετε τον σκοπό της επιχείρησής σας, τους πελάτες σας, τους μακροπρόθεσμους στόχους σας και τον τρόπο χρηματοδότησης της.
Χρηματοδοτήστε την επιχείρησή σας: Πώς θα χρηματοδοτήσετε την επιχείρησή σας; Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείτε να καλύψετε τα οικονομικά της νέας επιχείρησής σας, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης χρημάτων και της χρηματοδότησης της επιχείρησής σας. Πολλοί ζητούν βοήθεια από τους φίλους και την οικογένεια ή λαμβάνουν επιχορήγηση ή δάνειο.
Αναπτύξτε και βελτιώστε το προϊόν ή την υπηρεσία σας: Ζητήστε συχνή ανατροφοδότηση από το κοινό-στόχο σας για να προσδιορίσετε τι τους αρέσει και τι όχι. Η πρόσληψη ειδικών στην διαφήμιση και προώθηση ιστοσελίδας με Google Adwords μπορούν να σας βοηθήσουν να μετατρέψετε το όνειρό σας σε πραγματικότητα.
Ένα βασικό συστατικό για μια κερδοφόρα επιχείρηση είναι η νοοτροπία σας.
Σε αντίθεση με το να γίνεις γιατρός, ηλεκτρολόγος, μηχανικός ή δικηγόρος – δεν υπάρχουν τυποποιημένες δοκιμές ή πιστοποιήσεις για να ανακοινώσεις ότι είσαι έτοιμος να γίνεις ιδιοκτήτης επιχείρησης. Ακόμη και ένα MBA είναι θλιβερά συντριπτικό στην απαίτησή του για την προετοιμασία των επιχειρήσεων. Ενώ υπάρχουν πάντα τάξεις που οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα σας φανούν χρήσιμες, η εύρεση των σωστών μπορεί να χρειαστεί κάποιο χρόνο.
Το πανεπιστήμιο σας μπορεί να σας δώσει μαθήματα και πληροφορίες που επιθυμείτε σε βασικούς τομείς όπως η λογιστική, τα βασικά περί μάρκετινγκ, τα οικονομικά κ.λπ. Ωστόσο, παραμένει γεγονός ότι ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, θα πρέπει να αναπτύξετε τη σωστή νοοτροπία.
Ανεξάρτητα από το πόσο μορφωμένοι, πεπειραμένοι ή παθιασμένοι είστε έχοντας μια κερδοφόρα επιχειρηματική νοοτροπία θα σας βοηθήσει. Η νοοτροπία σας, θα κάνει τη διαφορά στον τρόπο διεξαγωγής της επιχείρησής σας και τη λήψη προσωπικών αποφάσεων. Η νοοτροπία καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο διατηρείτε τον εαυτό σας ψηλά, ευτυχισμένο, παρακινημένο και στοχευμένο.
Εδώ είναι οι δέκα νοοτροπίες που κάθε επιχειρηματίας πρέπει να αναπτύξει πριν ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση:
Αξιολογήστε τα κίνητρά σας: Ναι – είναι η δουλειά σας. Αλλά, θα πρέπει να απαντήσετε σε πελάτες, συνεργάτες, δανειστές και επενδυτές.
Αξιολογήστε τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζεστε με άλλους: Ακόμα κι αν δεν έχετε υπαλλήλους θα πρέπει να συνεργαστείτε με άλλους ανθρώπους όπως λογιστές, δικηγόρους, πελάτες και ελεύθερους επαγγελματίες. Θα θελήσετε να συνεργαστείτε απρόσκοπτα με όλους στη νέα σας επιχείρηση. να ενισχύσετε την επικοινωνία και τις δεξιότητές σας.
Γνωρίστε τις ευθύνες σας: Η εκκίνηση και η λειτουργία της δικής σας επιχείρησης είναι μια εργασία 24 ώρες το 24ωρο. Επομένως προετοιμαστείτε γι’ αυτό.
Αυξήστε τις ικανότητες διαχείρισης: Πρέπει να ξέρετε πώς να διαχειριστείτε την ομάδα σας ώστε να είναι πιο παραγωγικοί. Επιπλέον, θα πρέπει να ξέρετε πώς να αλληλεπιδράτε και να συνεργάζεστε με προμηθευτές. Έχοντας εμπειρία στη βιομηχανία σας θα μπορούσε να σας βοηθήσει με αυτό.
Διασυνδέσεις: Εμπλουτίστε το δίκτυο των γνωριμιών σας. Σκεφτείτε τους ανθρώπους που μπορούν να σας συνδέσουν με διαφορετικές επιχειρηματικές υπηρεσίες όπως δικηγόρους, επενδυτές και δανειστές.
Να είστε ειλικρινείς για τη σχέση σας με τα χρήματα: Η οικονομική διαχείριση μπορεί να φτιάξει ή να χαλάσει την επιχείρησή σας. Εάν είστε ένας απρόσεκτος πωλητής, τότε πιθανότατα θα έχετε ταμειακές ροές. Πάρτε τον έλεγχο και μην ξοδεύετε περισσότερα από όσα εισάγετε. Κοινώς το πώς να διαχειριστώ καλύτερα τα χρήματά μου είναι ένα ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί καλά.
Αξιολογήστε την προσωπικότητά σας: Η ιδιότητα του ιδιοκτήτη επιχείρησης σημαίνει ότι πρέπει να είστε ευέλικτοι και προετοιμασμένοι για το απροσδόκητο. Αν είστε εξαιρετικά αγχώδης όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως είχατε προγραμματίσει τότε η κατοχή της δικής σας επιχείρησης δεν θα ταιριάζει με τον τύπο της προσωπικότητάς σας.
Εξετάστε τους ανταγωνιστές σας: Μια στενή αξιολόγηση του ανταγωνισμού σας επιτρέπει να καθορίσετε τι σας κάνει διαφορετικούς και πώς ξεχωρίζετε από άλλες επιχειρήσεις. Αυτή η πληροφορία και η αναλυτική σκέψη μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή της μάρκας σας.
Δοκιμάστε την επεκτασιμότητα σας: Οι επιτυχημένοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων δεν κάνουν τα πάντα μόνοι τους. Στηρίζονται στην αυτοματοποίηση και την εξουσιοδότηση. Καλύτερα μια επιτυχημένη πορεία μέσω της συνεργασίας παρά να παραμείνει ένας αποτυχημένος ιδιοκτήτης επιχείρησης που θέλει να τα κάνει όλα μόνος του.