• Latest
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ, ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Πανελλήνιες: Εξετάσεις δύο φορές το χρόνο προτείνουν επιστήμονες – Ο λόγος

15 Δεκεμβρίου 2024
«Ενότητα» – Λάζαρος Μαλούτας: Είμαστε περήφανοι για το έργο μας – Χαιρόμαστε με τα έργα που διευρύνουν τις αναπτυξιακές ευκαιρίες του τόπου μας!

Ενότητα: Η χρηματοδότηση για το έργο του ΣΔΙΤ, που εξασφαλίσαμε το 2023, εδραιώνει τη θέση του Δήμου Κοζάνης ως ένα ισχυρό περιφερειακό αστικό κέντρο της πατρίδας μας 

3 Οκτωβρίου 2025
Το πρώτο χιόνι στον Όλυμπο. Ζωντανή εικόνα

Το πρώτο χιόνι στον Όλυμπο. Ζωντανή εικόνα

3 Οκτωβρίου 2025
Κοζάνη: Σύλληψη 32χρονης για κλοπή

Συνελήφθησαν 19χρονος, 18χρονος και ανήλικος για διακίνηση ναρκωτικών μέσω ταχυδρομείου

3 Οκτωβρίου 2025
Ανήλικος «χτυπήθηκε» από ρεύμα – Προσπάθησε να κλέψει μετασχηματιστή

ΕΦΚΑ: Ποιοι συνταξιούχοι μπορούν να διεκδικήσουν αναδρομικά και με ποιο τρόπο

3 Οκτωβρίου 2025
Βέττα Καλλιόπη

Καλλιόπη Βέττα: «Άμεση κάλυψη των αναγκών ειδικής αγωγής στο 1ο Γ.Ε.Λ. Κοζάνης και στα σχολεία της Π.Ε. Κοζάνης» – Κατάθεση ερώτησης

3 Οκτωβρίου 2025
ΔΕΗ και Euroleague συνεχίζουν τη συνεργασία τους για 2η χρονιά

ΔΕΗ και Euroleague συνεχίζουν τη συνεργασία τους για 2η χρονιά

3 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Κλειστή η πισίνα του Λιάπειου λόγω έκτακτης τεχνικής βλάβης

Δήμος Κοζάνης: Νέα προγράμματα μαζικού αθλητισμού στο Λιάπειο Κολυμβητήριο για όλες και όλου

3 Οκτωβρίου 2025
Ενημερωτική εκδήλωση «Πόσο επικίνδυνη είναι η καύση σκουπιδιών;» την Παρασκευή 3 Οκτώβρη στην Πτολεμαΐδα

Ενημερωτική εκδήλωση «Πόσο επικίνδυνη είναι η καύση σκουπιδιών;» την Παρασκευή 3 Οκτώβρη στην Πτολεμαΐδα

3 Οκτωβρίου 2025
Υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης: «Υλοποίηση δράσεων ευπαθών κοινωνικών ομάδων ΚΕΚΑ ΑμεΑ Π.Ε. Κοζάνης» από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Αμανατίδη

Υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης: «Υλοποίηση δράσεων ευπαθών κοινωνικών ομάδων ΚΕΚΑ ΑμεΑ Π.Ε. Κοζάνης» από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Αμανατίδη

3 Οκτωβρίου 2025
Διάλογος και συνεργασία στο επίκεντρο της συνάντησης των Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Διάλογος και συνεργασία στο επίκεντρο της συνάντησης των Πρυτανικών Αρχών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

3 Οκτωβρίου 2025
Πέμπτη 8-8, διακοπή υδροδότησης στο κάτω τμήμα της Τ.Κ.  Πετρανών, 10.00 με 13.00, λόγω εργασιών στο δίκτυο ύδρευσης

ΔΕΥΑΚ: Λόγω διακοπής ρεύματος αρρυθμία και πιθανή διακοπή υδροδότησης την Δευτέρα 6/10

3 Οκτωβρίου 2025
ΓΑΜΟΣ, ΝΥΦΗ

Άγριος καβγάς λίγο πριν από τον γάμο – Στα κρατητήρια γαμπρός και κουμπάρος

3 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πανελλήνιες: Εξετάσεις δύο φορές το χρόνο προτείνουν επιστήμονες – Ο λόγος

sierafm by sierafm
15 Δεκεμβρίου 2024
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ, ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
0
SHARES
23
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Μια ενδιαφέρουσα μελέτη για τις πανελλαδικές παρουσίασαν επιστήμονες η οποία δημοσιεύθηκε στο Journal of Public Economics, η οποία εξετάζει τις επιπτώσεις της απόφασης των μαθητών να ξαναδώσουν Πανελλήνιες Εξετάσεις, εστιάζοντας τόσο στις επιδόσεις τους όσο και στη φοιτητική τους σταδιοδρομία. Όπως τονίζουν οι ερευνητές η αναμονή και η αβεβαιότητα των παιδιών επιφέρουν τόσο ψυχολογικό όσο και οικονομικό κόστος για τον μαθητή και την οικογένειά του.

Όπως τονίζουν «δεν μπορούμε να προτείνουμε απλά ότι είναι καλό να ξαναδώσεις Πανελλήνιες,» διότι οι μαθητές θα αντιμετωπίσουν έναν ολόκληρο χρόνο αβεβαιότητας για το μέλλον τους, κάτι που θα τους επιβαρύνει ψυχικά και θα καθυστερήσει την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Για τους λόγους αυτούς οι επιστήμονες προτείνουν να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να δίνουν Πανελλήνιες δύο φορές το χρόνο, ώστε το κόστος για τον μαθητή που θέλει να ξαναδώσει να περιορίζεται σε έξι μήνες και όχι έναν ολόκληρο χρόνο.

Το κόστος των Πανελλαδικών στο κράτος

 

Βέβαια με δεδομένο ότι το κόστος της διενέργειας Πανελλαδικών είναι υψηλό (μπορεί να φτάνει και τα 13-14 εκατομμύρια ευρώ) οι ίδιοι οι επιστήμονες τονίζουν ότι «η ερώτηση πολιτικής που μπορεί να μελετηθεί είναι εάν το δημοσιονομικό κόστος της οργάνωσης Πανελλήνιων Εξετάσεων δύο φορές το χρόνο θα είναι μικρότερο από το όφελος της ταχύτερης ένταξης των πτυχιούχων στην αγορά εργασίας»

Τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης

Οι επιστήμονες εργάστηκαν πάνω πάνω σε ανώνυμα δεδομένα μηχανογραφικών δελτίων που πήραν από το υπουργείο Παιδείας. Η έρευνα “Do Second Chances Pay Off? Evidence from a Natural Experiment with Low-Achieving Students” πραγματοποιήθηκε από την Άσπα Μπιζοπούλου, ερευνήτρια στο Κρατικό Ινστιτούτο Οικονομικής Έρευνας της Φινλανδίας, σε συνεργασία με τη Ρήγισσα Μεγαλοκονόμου (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Monash University) και τη Stefania Simion (Managing Consultant, SQW). Όπως αναφέρουν οι ερευνήτριες κάθε χρόνο, περίπου 70 χιλιάδες μαθητές συμμετέχουν στις Πανελλήνιες με την ελπίδα να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους και να ξεκινήσουν τη φοιτητική τους ζωή. Ωστόσο, αυτό το όνειρο δεν πραγματοποιείται πάντα αμέσως.

Σχεδόν το 15% των υποψηφίων αποφασίζουν να επαναλάβουν τις εξετάσεις, είτε επειδή δεν πέρασαν σε σχολή που τους ταιριάζει είτε επειδή δεν κατάφεραν να εισαχθούν σε καμία σχολή. Η απόφαση να ξαναδώσει κανείς Πανελλήνιες δεν είναι χωρίς κάποια βαρύτητα: με τις εξετάσεις να διεξάγονται μόνο μία φορά τον χρόνο, ο μαθητής που αποφασίζει να ξαναδώσει παραμένει σε μια αβεβαιότητα και μια στασιμότητα, την ώρα που οι συμμαθητές του προχωρούν στην επόμενη φάση των σπουδών τους. Η αναμονή και η αβεβαιότητα επιφέρουν τόσο ψυχολογικό όσο και οικονομικό κόστος για τον μαθητή και την οικογένειά του.

Να ξαναδώσω πανελλαδικές;

Η βασική ερώτηση που απασχολεί όσους αποφασίζουν να ξαναδώσουν είναι: «Αξίζει τον κόπο; Θα πετύχω καλύτερο βαθμό; Θα περάσω σε καλύτερη σχολή;» Αυτά τα ερωτήματα επιδιώξαμε να απαντήσουμε στην έρευνά μας. Η μεγαλύτερη πρόκληση αυτής της έρευνας είναι ότι ο ερευνητής δεν μπορεί να μελετήσει μόνο τους μαθητές που αποφάσισαν να ξαναδώσουν Πανελλήνιες και να συγκρίνει αν καλυτέρεψαν τον βαθμό τους την επόμενη χρονιά. Οι μαθητές που μπαίνουν στην διαδικασία να ξαναδώσουν δεν είναι τυχαία επιλεγμένοι. Η επιλογή του να ξαναδώσεις είναι αποτέλεσμα σκέψης, συζητήσεων με άτομα εμπιστοσύνης, υποστήριξης από καθηγητές, από την οικογένεια και το ευρύτερο περιβάλλον, καθώς και προσωπικού κίνητρου.

Οπότε εάν επικεντρωθούμε μόνο στις επιδόσεις των μαθητών που αποφασίζουν να ξαναδώσουν, δεν θα έχουμε απομονώσει την επίδραση του να ξαναδίνεις Πανελλήνιες πάνω στις επιδόσεις σου από άλλους μηχανισμούς που σχετίζονται με τη βελτίωση επιδόσεων όπως το να βρίσκεσαι σε πιο στηρικτικό σχολείο, να συμμετάσχεις σε πρόγραμμα φροντιστηρίου ή να έχεις πιο ισχυρό προσωπικό κίνητρο. Στη στατιστική, αυτό ονομάζεται το πρόβλημα της «ενδογένειας».

Οι μαθητές που ξαναδίνουν Πανελλήνιες είναι ένα επιλεγμένο και όχι τυχαίο δείγμα. Για παράδειγμα, οι μαθητές από λιγότερο ευκατάστατες οικογένειες, αν και μπορεί να επιθυμούν να ξαναδώσουν, ενδέχεται να μην έχουν την ίδια υποστήριξη και να ξαναδώσουν με πολλή μικρότερη πιθανότητα ή να μην ξαναδώσουν καθόλου, οπότε και θα λείπουν από το δείγμα. Για να εκτιμήσουμε εάν η επίδοση βελτιώνεται όταν ένας μαθητής ξαναδίνει εξετάσεις, θα πρέπει να συγκρίνουμε ένα τυχαίο δείγμα μαθητών που αποφασίζουν να ξαναδώσουν (treatment) με ένα άλλο τυχαίο δείγμα μαθητών που δεν το κάνουν (control).

Οι δύο αυτές ομάδες, εφόσον είναι τυχαία επιλεγμένες, δεν θα διαφέρουν ως προς το φύλο, το κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο, την περιοχή κατοικίας, την υποστήριξη, το φροντιστήριο κλπ. Ωστόσο, για ηθικούς λόγους, κανένας ερευνητής δεν θα διοργάνωνε ένα τέτοιο «πείραμα». Παρόλα αυτά, τέτοιου είδους πειράματα συχνά δημιουργούνται από μόνα τους – στην έρευνα συνήθως τα ονομάζουμε «φυσικά πειράματα». Στη δική μας περίπτωση το φυσικό πείραμα που δημιούργησε δύο τυχαίες ομάδες μαθητών, μία που να ξαναδίνει και μία που να μην ξαναδίνει Πανελλήνιες ήταν η Βάση του δέκα. Μεταξύ του 2006 και 2009, η ελληνική κυβέρνηση εισήγαγε για πρώτη φορά τη βάση του δέκα ως ελάχιστο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό το «κατώφλι» δημιουργεί ένα φυσικό πείραμα: εάν ένας μαθητής βρίσκεται ελαφρώς πάνω ή κάτω από το κατώφλι, είναι θέμα τύχης.

Αν η κατανομή των βαθμών είναι «ομαλή» γύρω από το κατώφλι και αν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των μαθητών είναι επίσης παρόμοια, τότε έχουμε δύο συγκρίσιμες ομάδες μαθητών. Ωστόσο, οι μαθητές που βρέθηκαν κάτω από το κατώφλι έχουν σημαντικά μεγαλύτερη πιθανότητα να ξαναδώσουν Πανελλήνιες σε σύγκριση με εκείνους που βρέθηκαν πάνω από αυτό. Με αυτές τις δύο ομάδες μαθητών μπορέσαμε να εξετάσουμε τις ερωτήσεις μας.

Το φυσικό πείραμα της βάσης του δέκα μας περιορίζει στη μελέτη των μαθητών που βρίσκονται γύρω από το κατώφλι της βάσης οπότε και τα συμπεράσματά μας ισχύουν κυρίως για μαθητές με αρχικά χαμηλούς βαθμούς. Κατ’αρχήν, μαθητές που ξαναδίνουν βελτιώνουν τον βαθμό τους κατά 0,6 τυπικές αποκλίσεις, που αντιστοιχεί σε περίπου 2.000 επιπλέον μόρια για ένα δείγμα μαθητών με αρχικό μέσο όρο περίπου 10.000 μόρια. Επίσης, οι μαθητές που ξαναδίνουν αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητά τους να εισαχθούν σε ΑΕΙ.

Η πιθανότητα του να εισαχθεί ένας μαθητής που δίνει Πανελλήνιες σε ΑΕΙ είναι 65%, όμως για τους μαθητές με χαμηλή βαθμολογία η πιθανότητα πέφτει στο 18%. Βλέπουμε ότι οι μαθητές με αρχικά χαμηλούς βαθμούς που ξαναδίνουν ανεβάζουν την πιθανότητά τους να εισαχθούν σε ΑΕΙ γύρω στο 50%, δηλαδή πολύ πιο κοντά στο μέσο όρο του 65% του συνολικού πληθυσμού που δίνει Πανελλήνιες. Καθώς τα ΤΕΙ έχουν πια καταργηθεί σήμερα, μπορούμε να ερμηνεύσουμε αυτό το αποτέλεσμα ως ένδειξη ότι οι μαθητές καταφέρνουν να εισαχθούν σε σχολές με υψηλότερα μόρια. Τέλος, η αυξημένη εισαγωγή σε ΑΕΙ οφείλεται τόσο στη βελτίωση του βαθμού όσο και στην πιο φιλόδοξη επιλογή σχολών στην καινούργια αίτηση που υποβάλουν οι μαθητές.

Πηγή: ethnos.gr

Tags: ΕΞΕΤΑΣΕΙΣΠανελλαδικές
Previous Post

Ανοίγει η πλατφόρμα για vouchers μέχρι 1.600 ευρώ: Η διαδικασία για την υποβολή των αιτήσεων και οι δικαιούχοι – Τα προϊόντα με επιδότηση 90%

Next Post

Σιάτιστα: Μνημόσυνο στον Άγιο Νικόλαο για Μητροπολίτες, Ιερείς και Ενορίτες που έφυγαν από την ζωή το 2024

Next Post
Σιάτιστα: Μνημόσυνο στον Άγιο Νικόλαο για Μητροπολίτες, Ιερείς και Ενορίτες που έφυγαν από την ζωή το 2024

Σιάτιστα: Μνημόσυνο στον Άγιο Νικόλαο για Μητροπολίτες, Ιερείς και Ενορίτες που έφυγαν από την ζωή το 2024

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Ενότητα: Η χρηματοδότηση για το έργο του ΣΔΙΤ, που εξασφαλίσαμε το 2023, εδραιώνει τη θέση του Δήμου Κοζάνης ως ένα ισχυρό περιφερειακό αστικό κέντρο της πατρίδας μας 
  • Το πρώτο χιόνι στον Όλυμπο. Ζωντανή εικόνα
  • Συνελήφθησαν 19χρονος, 18χρονος και ανήλικος για διακίνηση ναρκωτικών μέσω ταχυδρομείου
  • ΕΦΚΑ: Ποιοι συνταξιούχοι μπορούν να διεκδικήσουν αναδρομικά και με ποιο τρόπο
  • Καλλιόπη Βέττα: «Άμεση κάλυψη των αναγκών ειδικής αγωγής στο 1ο Γ.Ε.Λ. Κοζάνης και στα σχολεία της Π.Ε. Κοζάνης» – Κατάθεση ερώτησης

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr