• Latest
παχυσαρκια διαιτα

Πλούσιο πρωινό ή πλούσιο δείπνο – Ένα από τα δύο αδυνατίζει – Ποιο;

24 Φεβρουαρίου 2020
πιεση

Υπέρταση: Οι τροφές που μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης

14 Ιουνίου 2026
ΚΑΥΣΙΜΑ ΒΕΝΖΙΝΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Απέλυσαν εργαζόμενο και αυτός χρέωσε την εταιρική κάρτα καυσίμων με πάνω από 32.000 ευρώ

14 Ιουνίου 2026
Ήρθαν για να μείνουν οι ρυθμίσεις στην Εγνατία- Μετά τις αυτοψίες το χρονοδιάγραμμα

Εγνατία Οδός: «Μυστική» σύσκεψη στα Γιάννενα – Έργα από το 2027 και νυχτερινά κομβόι για τα βυτιοφόρα

14 Ιουνίου 2026
ηλικια, ομορφια

11 σημάδια που προειδοποιούν ότι έρχεται η εμμηνόπαυση

14 Ιουνίου 2026
Έρχονται νέα μέτρα για τα ηλεκτρικά πατίνια – Υποχρεωτική ασφάλιση και πλήρης απαγόρευση σε ανηλίκους

Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια και οι «γουρούνες» για όλους – Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ

14 Ιουνίου 2026
ΕΓΝΑΤΙΑ

Για ποια οχήματα αναμένεται να αυξηθεί το όριο ταχύτητας στην Εθνική Οδό;

14 Ιουνίου 2026
Μοναχός πήδηξε από το εν κινήσει ασθενοφόρο!

Νεκρός 31χρονος τουρίστας από πτώση σε αρχαιολογικό χώρο

14 Ιουνίου 2026
ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Διπλώματα οδήγησης: Τι αλλάζει σε ιατρικές βεβαιώσεις, ΚΕΠ και έκδοση αδειών

14 Ιουνίου 2026
ΠΑΙΔΙ, ΒΡΕΦΟΣ, μωρο,

Νέα τροπή στον θάνατο του 18μηνών βρέφους – Κακουργηματική δίωξη στον παππού του

14 Ιουνίου 2026
ασθενοφορο

Νεκρός 57χρονος με τραύμα στο κεφάλι από κυνηγετικό όπλο – Με τον ίδιο τρόπο είχε φύγει και ο πατέρας του

14 Ιουνίου 2026
Τραγωδία στη Χαλκιδική: Αγόρι 8 ετών κατέρρευσε και πέθανε μπροστά στους γονείς του

Άγριο έγκλημα: Πυροβόλησε άνδρα πέντε φορές στο κεφάλι

14 Ιουνίου 2026
Σωκράτης Μάλαμας – Ιουλία Καραπατάκη στη Νεάπολη Κοζάνης: Ξεκίνησε η προπώληση!

Σωκράτης Μάλαμας – Ιουλία Καραπατάκη στη Νεάπολη Κοζάνης: Η προπώληση συνεχίζεται!

13 Ιουνίου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Κυριακή, 14 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πλούσιο πρωινό ή πλούσιο δείπνο – Ένα από τα δύο αδυνατίζει – Ποιο;

sierafm by sierafm
24 Φεβρουαρίου 2020
in ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
παχυσαρκια διαιτα
2
SHARES
4
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter
Eνα πλούσιο πρωινό ή ένα πλούσιο δείπνο; Ποιο από τα δύο θα μπορούσε να διπλασιάσει την καύση θερμίδων και να αποτελέσει το κλειδί για τη διατήρηση του σακχάρου στο αίμα σε σταθερά επίπεδα; Δείτε τι αποκαλύπτει η έρευνα

Μία παροιμία μας προτρέπει να πρωί να τρώμε σαν βασιλιάδες, το μεσημέρι σαν ζητιάνοι και το βράδυ σαν σπουργίτια. Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο Lübeck της Γερμανίας, έρχεται να ενισχύσει το πρώτο τουλάχιστον τμήμα του ρητού, αυτό που απαιτεί το πρωινό να είναι πλουσιοπάροχο.

Σύμφωνα με τα ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο Metabolism, ένα καλό και πλούσιο πρωινό θα μπορούσε να διπλασιάσει την καύση θερμίδων συγκριτικά με ένα πλούσιο δείπνο και να αποτελέσει το κλειδί για τη διατήρηση του σακχάρου σε σταθερά επίπεδα.

Στο πλαίσιο της μελέτης, 16 άνδρες εθελοντές κλήθηκαν να καταναλώσουν ένα πρωινό υψηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες και ένα δείπνο λίγων θερμίδων σε μία ημέρα, και το αντίστροφο μια άλλη.

Μετά το πείραμα, αποδείχτηκε πως το ενισχυμένο πρωινό ενεργοποιεί μια διαδικασία του μεταβολισμού γνωστή ως τροφογενή θερμογένεση, η οποία σχετίζεται με τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνει το σώμα για την διατήρηση της θερμοκρασίας του και τη χώνεψη του φαγητού, ενώ ένα πρωινό χαμηλών θερμίδων οδηγούσε σε αύξηση της όρεξης, ιδίως για σάκχαρα.

Συγκεκριμένα, η τροφογενής θερμογένεση ήταν κατά δυόμιση φορές υψηλότερη την ημέρα κατανάλωσης του πλούσιου πρωινού. Επιπλέον, τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και η συγκέντρωση ινσουλίνης, που προκαλούνται κατά την κατανάλωση ενός γεύματος, μειώθηκαν στην περίπτωση του πλούσιου πρωινού, αλλά όχι στου αντίστοιχου δείπνου.

Τέλος, διαπιστώθηκε πως όσοι δεν καταναλώνουν υψηλές ποσότητες θερμίδων στην αρχή της ημέρας, έχουν μεγαλύτερη τάση προς το τσιμπολόγημα.

Κατά την Δρ. Juliane Richter, νευροβιολόγο στο Πανεπιστήμιο Lubeck και επικεφαλής της έρευνας, η κατανάλωση χορταστικού πρωινού σε καθημερινή βάση θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας και αύξησης του σακχάρου, καταστάσεις που έχουν συνδεθεί με παθήσεις όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες και ο διαβήτης.

Προηγούμενες έρευνες σχετικά με τη τροφογενή θερμογένεση, έδειξαν πως η συγκεκριμένη μεταβολική λειτουργία είναι χαμηλότερη στους παχύσαρκους ανθρώπους, καθώς επίσης πως ο ρυθμός της επιβραδύνεται κατά τις νυχτερινές ώρες εξαιτίας των βιολογικών ρολογιών.

Για το λόγο αυτό οι ειδικοί συνιστούν στους ασθενείς με παχυσαρκία να καταναλώνουν πλούσιο πρωινό καθώς η διατροφική αυτή συνήθεια έχει συνδεθεί και με την απώλεια βάρους.

Έρευνα του 2017 σε 50.000 ενήλικες, διαπίστωσε πως μια διατροφή βασισμένη στο περιώνυμο ρητό που αναφέρθηκε στην αρχή, εξασφαλίζει χαμηλότερο δείκτη μάζας σώματος.

Το πιο σημαντικό; Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η κατανάλωση σοκολάτας το πρωί μπορεί να σας γλιτώσει από λιγούρες για γλυκίσματα κατά την υπόλοιπη ημέρα.

Πηγή:ygeiamou.gr

Previous Post

Αποκριάτικος παιδικός χορός του 2ου Δημοτικού Σχολείου Σιάτιστας

Next Post

Λαϊκή Συσπείρωση: Ερώτηση προς τον Δήμαρχο Εορδαίας και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο 

Next Post
Λαϊκή Συσπείρωση

Λαϊκή Συσπείρωση: Ερώτηση προς τον Δήμαρχο Εορδαίας και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο 

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Υπέρταση: Οι τροφές που μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης
  • Απέλυσαν εργαζόμενο και αυτός χρέωσε την εταιρική κάρτα καυσίμων με πάνω από 32.000 ευρώ
  • Εγνατία Οδός: «Μυστική» σύσκεψη στα Γιάννενα – Έργα από το 2027 και νυχτερινά κομβόι για τα βυτιοφόρα
  • 11 σημάδια που προειδοποιούν ότι έρχεται η εμμηνόπαυση
  • Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια και οι «γουρούνες» για όλους – Τι αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ

Πρόσφατα σχόλια

  1. Self Care για Εσένα και το Κατοικίδιό σου - SieraFM στο Κοζάνη: Ολοκληρώθηκε η διημερίδα «Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας: Χτίζοντας Συνεργασίες»
  2. Το Σπίτι, το Σώμα και οι Στιγμές Ξεκούρασης - SieraFM στο Γ. Κασαπίδης: Βάλαμε σε τροχιά υλοποίησης έργα που προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των Δυτικομακεδόνων
  3. Η Εμπειρία Διακοπών που Συνεχίζεται στο Σπίτι - SieraFM στο Παρουσίαση των Βιβλίων του Δημήτρη Χριστόπουλο, “Ταξίδι στο Κράτος” και “Χρόνια Δοκιμασίας”
  4. Νεότερες πληροφορίες για την 59χρονη γυναίκα που βρέθηκε νεκρή σε ακάλυπτο οικοδομής στην Πτολεμαΐδα - SieraFM στο Σοκ στην Πτολεμαΐδα: Νεκρή βρέθηκε γυναίκα σε ακάλυπτο οικοδομής
  5. Γεωργιος Κεραμαρης Τζεινας στο Bόιο: Απορρίφθηκε η προσφυγή του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδοχωριτών «Η Πρόοδος» και 18 κατοίκων για τα παγκάκια στην πλατεία Ροδοχωρίου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr