Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, εντός Ιουνίου αναμένεται να ενεργοποιηθεί μια νέα υπηρεσία διαλειτουργικότητας στους δήμους για την ψηφιακή δέσμευση και άρση δέσμευσης της ενημερότητας. Με τη νέα υπηρεσία, η επικοινωνία μεταξύ ΑΑΔΕ και δήμων θα γίνεται αυτόματα. Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες που έχουν εξοφλήσει τις οφειλές τους θα λαμβάνουν άμεσα το πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας, χωρίς καμία καθυστέρηση.
Παράλληλα, για όσους αφήνουν απλήρωτα δημοτικά τέλη ή κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας, η έκδοση της φορολογικής ενημερότητας θα μπλοκάρει αυτόματα.
Με το νέο σύστημα:
• Ο φορολογούμενος μπορεί να ζητήσει αποδεικτικό ενημερότητας με ισχύ έως και δύο μηνών για την πραγματοποίηση πράξεων και συναλλαγών.
• Η φορολογική διοίκηση δεν θα χορηγεί αποδεικτικό ενημερότητας αν ο φορολογούμενος έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές σε άλλη δημόσια Αρχή που χρησιμοποιεί υπηρεσίες διαλειτουργικότητας για την ενημέρωση της ΑΑΔΕ.
• Αν ο φορολογούμενος έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών ή έχει μη ληξιπρόθεσμες οφειλές ή οφειλές σε αναστολή, μπορεί να εκδοθεί αποδεικτικό ενημερότητας περιορισμένης ισχύος, που δεν υπερβαίνει τον έναν μήνα.
Σήμερα, ακόμη και αν οι φορολογούμενοι εξοφλήσουν το χρέος τους στον δήμο, η έκδοση της φορολογικής ενημερότητας καθυστερεί επειδή η ενημέρωση της ΑΑΔΕ γίνεται μέσω επιστολών, κάτι που απαιτεί χρόνο.
Πηγή: dikaiologitika.gr