• Latest
Λαμία-Εγνατία Οδός σε μιάμιση ώρα με τον αυτοκινητόδρομο Ε65

Πράσινο φως από την Κομισιόν για το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία

18 Ιανουαρίου 2021
Στήθηκε το μεγάλο μπλόκο των αγροτών στα διόδια Σιάτιστας-Έκλεισαν την Εγνατία Οδό με 300 τρακτέρ-Ανοιχτός ο παλιός δρόμος Κοζάνης-Σιάτιστας – Βίντεο και φωτογραφίες

Αγρότες Δυτικής Μακεδονίας: Παραμένουν στο μπλόκο Σιάτιστας με 700 τρακτέρ

8 Δεκεμβρίου 2025
Υπογραφή Σύμβασης του έργου: «Συντήρηση Επαρχιακής Οδού Κοζάνης – Αιανής»

3η Συνεδρίαση της Επιτροπή Ένταξης και Απένταξης Έργων ΕΑΠ Δυτικής Μακεδονίας

8 Δεκεμβρίου 2025
ΑΔΕΔΥ

Το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Κοζάνης στο πλευρό των αγροτών

8 Δεκεμβρίου 2025
Με κέφι και χαμόγελα ο Δήμος Βοΐου μπήκε και επίσημα στην εορταστική περίοδο

Με κέφι και χαμόγελα ο Δήμος Βοΐου μπήκε και επίσημα στην εορταστική περίοδο

8 Δεκεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: Οι κάτοχοι αναπηρικών οχημάτων να αντιμετωπίζονται με δικαιοσύνη και οικονομική στήριξη

8 Δεκεμβρίου 2025
Καστοριά: Μετωπική σύγκρουση δύο Ι.Χ.

Καστοριά: Μετωπική σύγκρουση δύο Ι.Χ.

8 Δεκεμβρίου 2025
Πρέσπες: Πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στη μνήμη του Υπαρχιφύλακα Ηλία Κωστένη

Πρέσπες: Πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στη μνήμη του Υπαρχιφύλακα Ηλία Κωστένη

8 Δεκεμβρίου 2025
Καθηγητής Λυκείου κατηγορείται για ασελγείς πράξεις σε μαθήτρια – Τέθηκε σε αργία

Πτολεμαΐδα: Σύλληψη 2 Γυναικών για μαστροπεία. Εξέδιδαν 33χρονη αλλοδαπή!!

8 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκο αγροτών στα διόδια Μαλγάρων – Κλειστά και τα δύο ρεύματα

Κώστας Τσιάρας: Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με τους αγρότες άμεσα. Σήμερα, αύριο, όποτε χρειαστεί

8 Δεκεμβρίου 2025
ΔΕΗ myHotel SmartRate: Νέο προϊόν ενέργειας ειδικά σχεδιασμένο για ξενοδοχεία

ΔΕΗ: «Quiet Hour» στο δίκτυο καταστημάτων για πιο συμπεριληπτική εμπειρία των πελατών της

8 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκο αγροτών στα διόδια Μαλγάρων – Κλειστά και τα δύο ρεύματα

Ο χάρτης με τα αγροτικά μπλόκα – Σε όλη τη χώρα έχουν εξαπλωθεί οι κινητοποιήσεις, κρίσιμες οι σημερινές συνελεύσεις

8 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βοΐου την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025

8 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πράσινο φως από την Κομισιόν για το βόρειο τμήμα του Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία

sierafm by sierafm
18 Ιανουαρίου 2021
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
Λαμία-Εγνατία Οδός σε μιάμιση ώρα με τον αυτοκινητόδρομο Ε65
0
SHARES
105
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Εγκρίθηκε όπως έγινε γνωστό πριν από λίγο από την Κομισιόν, το έργο για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, Τρίκαλα-Εγνατία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, χρηματοδότηση ύψους 442 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65).

Η Επιτροπή ενέκρινε επίσης στήριξη εκτιμώμενου ύψους 38 εκατ. ευρώ για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης του τμήματος, σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια δεν επαρκούν.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, αναμένεται να προχωρήσει η τροποποίηση της σύμβασης, να κυρωθεί από τη Βουλή και στη συνέχεια να υπογραφεί για να ξεκινήσουν τα έργα. Αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει μέσα στο 2021. Τα έργα θα τα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ, όπως συμβαίνει και στο νότιο τμήμα του Ε65, Λαμία-Ξυνιάδα.

Η ευτυχής κατάληξη ήταν αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων σχεδόν 2 ετών, από τη στιγμή που κατατέθηκε το αίτημα στην Κομισιόν. Είναι ένα από τα μεγάλα έργα που προωθεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, είχε αναφέρει το έργο για το βόρειο τμήμα του Ε65, ως ένα από τα έργα που ξεμπλόκαρε η κυβέρνηση.  Είναι ένα από τα έργα πού η ηγεσία του υπουργείου έριξε ιδιαίτερο βάρος, καθώς πίστεψαν στην αξία του και κυνήγησαν την έγκριση του έργου.

Με το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί όλος ο αυτοκινητόδρομος από τη Λαμία μέχρι την Εγνατία και συνδέει την Στερεά Ελλάδα με τη Θεσσαλία με τη Δυτική Μακεδονία αλλά και την Ήπειρο.

Το συγκεκριμένο τμήμα ήταν «ορφανό» καθώς δεν είχε εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Με την κατασκευή του αποκτά και η Ήπειρος εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στην Κεντρική Ελλάδα.

Η χρηματοδότηση αυτή θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.

Η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: «Η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα ολοκληρώσει το ελληνικό τμήμα του Ε65 και θα συμβάλει στην ανάπτυξη των περιοχών που εξυπηρετεί ο αυτοκινητόδρομος. Η απόφαση αυτή θα δώσει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να στηρίξει την κατασκευή της σημαντικής αυτής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου.»

Τον Μάιο του 2019, η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιό της να χορηγήσει δημόσια στήριξη ύψους 442 εκατ. ευρώ στην εταιρεία «Κεντρική Οδός Α.Ε.» για την κατασκευή του βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ., του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65). Η Κεντρική Οδός Α.Ε. είναι επίσης παραχωρησιούχος του μεσαίου και νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Ο ελληνικός αυτοκινητόδρομος Ε65, μήκους 180 χλμ., συνδέει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.

Επιπλέον, η Ελλάδα κοινοποίησε τα σχέδιά της να στηρίξει τη λειτουργία του βόρειου τμήματος με την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης, σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια στο εν λόγω τμήμα δεν επαρκούν. Η λειτουργική στήριξη εκτιμάται σε 38 εκατ. ευρώ.

Η Επιτροπή αξιολόγησε τα μέτρα σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της ανάπτυξης ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών.

Η Επιτροπή διαπίστωσε τα εξής:

Η ενίσχυση θα συμβάλει στην ανάπτυξη των οικονομικών περιοχών Κεντρικής Ελλάδας, Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας που εξυπηρετούνται από τον αυτοκινητόδρομο Ε65. Θα δώσει ώθηση στην οικονομική δραστηριότητα και θα στηρίξει τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στις περιοχές αυτές, βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την ασφάλεια του οδικού δικτύου. Η ενίσχυση θα συμβάλει επίσης, αφενός, στην αντιμετώπιση του προβλήματος της κυκλοφοριακής απομόνωσης των περιοχών αυτών και, αφετέρου, στην αναβάθμιση μιας ταχείας, διεθνούς οδικής σύνδεσης με την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία.

Η ενίσχυση δεν αλλοιώνει τους όρους των συναλλαγών κατά τρόπο που θα αντέκειτο προς το κοινό συμφέρον, δεδομένου ότι οι θετικές επιπτώσεις της όσον αφορά τη συμβολή της στην ανάπτυξη των οικονομικών περιοχών υπερτερούν σαφώς των περιορισμένων αρνητικών επιπτώσεών της όσον αφορά τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και τις επιπτώσεις στις συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών.

Τα μέτρα στήριξης είναι αναγκαία και αναλογικά για την υλοποίηση του έργου.

Ειδικότερα, η Ελλάδα απέδειξε ότι 

i) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί σε εύλογη εκτίμηση του κόστους κατασκευής· ii) όσον αφορά τη λειτουργική στήριξη, η Κεντρική Οδός Α.Ε. θα λάβει μόνο τη διαφορά μεταξύ των ανώτατων δαπανών λειτουργίας και συντήρησης και των εσόδων από τα διόδια, ενώ τα έσοδα που υπερβαίνουν τις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης· και iii) οι εκτιμήσεις κόστους είναι εύλογες σε σύγκριση με εκτιμήσεις για άλλους αυτοκινητόδρομους.

Ως εκ τούτου, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή και τη λειτουργία του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων.

Tags: Ε65
Previous Post

Αμανατίδης: «Μήνυμα για τη σπουδαιότητα της πράξης της οικογένειας Ιωαννίδη»

Next Post

Έφυγε ένας εκλεκτός λευίτης, ο πατέρας Βασίλειος Βασιλείου – Γράφει ο Δρ. Τσακαλίδης Γεώργιος

Next Post

Έφυγε ένας εκλεκτός λευίτης, ο πατέρας Βασίλειος Βασιλείου – Γράφει ο Δρ. Τσακαλίδης Γεώργιος

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Αγρότες Δυτικής Μακεδονίας: Παραμένουν στο μπλόκο Σιάτιστας με 700 τρακτέρ
  • 3η Συνεδρίαση της Επιτροπή Ένταξης και Απένταξης Έργων ΕΑΠ Δυτικής Μακεδονίας
  • Το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Κοζάνης στο πλευρό των αγροτών
  • Με κέφι και χαμόγελα ο Δήμος Βοΐου μπήκε και επίσημα στην εορταστική περίοδο
  • Καλλιόπη Βέττα: Οι κάτοχοι αναπηρικών οχημάτων να αντιμετωπίζονται με δικαιοσύνη και οικονομική στήριξη

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr