• Latest
σχολειο

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Το υπουργείο Παιδείας δίνει απαντήσεις

19 Ιανουαρίου 2023
Πρόγραμμα Επισκέψεως Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου στην Ι.Μ. Αγίου Αθανασίου Εράτυρας

Πρόγραμμα Επισκέψεως Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου στην Ι.Μ. Αγίου Αθανασίου Εράτυρας

27 Ιουνίου 2025
Νεκρή αρκούδα εντοπίστηκε στους Αμπελόκηπους Καστοριάς

Νεκρή αρκούδα εντοπίστηκε στους Αμπελόκηπους Καστοριάς

27 Ιουνίου 2025
Υπογραφή Σύμβασης του έργου: «ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΡΟΦΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ WC ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ»

Υπογραφή Σύμβασης του έργου: «ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΡΟΦΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ WC ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ»

27 Ιουνίου 2025
Ο Δήμος Γρεβενών στο πλευρό της Εθνικής Ομάδας Βόλεϊ Κ16 – Υψηλού επιπέδου φιλοξενία και συνεργασία με μέλλον.

Ο Δήμος Γρεβενών στο πλευρό της Εθνικής Ομάδας Βόλεϊ Κ16 – Υψηλού επιπέδου φιλοξενία και συνεργασία με μέλλον.

27 Ιουνίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Απαγόρευση κυκλοφορίας το Σάββατο 28 Ιουνίου 2025 και ώρες 10:00 έως 22:00 στο Άλσος Κουρί λόγω υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς  καθώς και σε άλλα δασικά οικοσυστήματα

Δήμος Κοζάνης: Απαγόρευση κυκλοφορίας το Σάββατο 28 Ιουνίου 2025 και ώρες 10:00 έως 22:00 στο Άλσος Κουρί λόγω υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς καθώς και σε άλλα δασικά οικοσυστήματα

27 Ιουνίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (10 Μαρτίου – 15 Μαρτίου 2025)

Συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο Κοζάνης την Τετάρτη 2-7-2025 για τον ισολογισμό

27 Ιουνίου 2025
ΣΥΡΙΖΑ

Τα εκλογικά κέντρα του ΣΥΡΙΖΑ στην Κοζάνη, χωρίς εκλογικό το Βόιο

27 Ιουνίου 2025
πυροσβεστικη, φωτια, πυρκαγια

Κοζάνη και Φλώρινα σε υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς. Που απαγορεύεται η κυκλοφορία

27 Ιουνίου 2025
Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία το  Τουρνουά Ποδοσφαίρου, με κεντρικό μήνυμα  «Κόκκινη Κάρτα στα Ναρκωτικά …. Σκοράρω στη Ζωή»

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία το Τουρνουά Ποδοσφαίρου, με κεντρικό μήνυμα «Κόκκινη Κάρτα στα Ναρκωτικά …. Σκοράρω στη Ζωή»

27 Ιουνίου 2025
αστυνομια, συλληψη

4 συλλήψεις στο πλαίσιο αστυνομικών ελέγχων για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών, σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας

27 Ιουνίου 2025
Κέντρο Ξένων γλωσσών Τίνα Καϊνάρη: 100% επιτυχίες στο ESB και LRN

Κέντρο Αγγλικής Γλώσσας Τίνα Καϊνάρη. Συγχαρητήρια στους επιτυχόντες στο Cambridge

27 Ιουνίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: «Η έλλειψη ολιστικού σχεδίου πρόληψης και εκπαίδευσης, αποτελεί εμπόδιο στην διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας κυκλοφοριακής αγωγής»

27 Ιουνίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Παρασκευή, 27 Ιουνίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Το υπουργείο Παιδείας δίνει απαντήσεις

sierafm by sierafm
19 Ιανουαρίου 2023
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
σχολειο
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε επτά βασικές ερωτήσεις απαντά το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, διαδικασία που θα εκκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα, όπως ανακοινώθηκε, σήμερα, Πέμπτη (19/1).

Ακολουθούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους, όπως δόθηκαν από το υπουργείο.

1.Σε τι και πώς αξιολογείται ο εκπαιδευτικός; Η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:

  • α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και
  • β) την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).

2. Ποιοι αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς; Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται από 3 στελέχη εκπαίδευσης:

  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (π.χ. Σύμβουλος Φυσικής αξιολογεί τους Φυσικούς),
  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και
  • τον Διευθυντή του σχολείου.

3. Ποια είναι η διαδικασία της αξιολόγησης;

Η αξιολόγηση εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθεί η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης. Στη συνέχεια, σε συμφωνημένη ώρα/ημέρα, ο αξιολογητής παρακολουθεί τον αξιολογούμενο σε δύο διδασκαλίες. Η παρατήρηση των διδασκαλιών, σε συνδυασμό με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου, τα σχετικά τεκμήρια που προσκομίζει, καθώς και τη διαδικασία αναστοχασμού που ακολουθεί μετά από κάθε διδασκαλία, συνιστούν τη βάση για την αξιολογική κρίση του αξιολογητή. Για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).

Στην εφαρμογή αυτή τηρούνται όλοι οι σχετικοί ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), μαζί με όλα τα σχετικά τεκμήρια για την αξιολόγηση (π.χ. ατομικός φάκελος/portfolio, εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών κλπ). Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής αυτής θα μπορούν να υποβληθούν και αντιρρήσεις ή ενστάσεις. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης και στις σχετικές με αυτή διαδικασίες αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον των εκπαιδευτικών.

4. Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών;

Στο πεδίο α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία διδασκαλίας, β) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο, γ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές, δ) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, ε) Αναστοχασμός της διδασκαλίας – Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού:

Στο πεδίο α2, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Αξιολογείται επίσης, η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού, ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και την υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπισή τους. Στο πεδίο β, η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού αξιολογούνται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του, β) Ενεργός συμμετοχή́ στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους, δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.

Για την αξιολόγηση του πεδίου β, υποβάλλεται μία έκθεση από κοινού και από τους δύο αξιολογητές.

Τέλος, το αξιολογικό πλαίσιο προσαρμόζεται κατάλληλα για τις περιπτώσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε συγκεκριμένες θέσεις.

5. Ποιες είναι οι συνέπειες της θετικής ή μη ικανοποιητικής αξιολόγησης;

Η θετική αξιολόγηση συμβάλλει στην ευρύτερη αναγνώριση και επιβράβευση του έργου του εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιοποιήσει την αξιολόγησή του ως μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή του σε θέση ευθύνης (π.χ. για να αναλάβει θέση Διευθυντή Σχολείου, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης) που συνεπάγεται και υψηλότερες αποδοχές.

Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους ΕΕΠ ή ΕΒΠ δύναται να λαμβάνεται επίσης υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου. Σε περίπτωση μη ικανοποιητικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι κυρίως διαμορφωτικός και όχι τιμωρητικός, ο αξιολογηθείς υποψήφιος θα πρέπει να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, βάσει υλικού που εκπονεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

6. Πώς διασφαλίζεται περαιτέρω η διαδικασία αξιολόγησης;

Ενδεικτικά:

  • Είναι τρεις οι αξιολογητές κάθε εκπαιδευτικού.
  • Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών είναι υποχρεωτικά τεκμηριωμένη και, αφού καταχωριστεί στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή, γνωστοποιείται στον αξιολογούμενο που αφορά.
  • Προβλέπεται ειδική διαδικασία ένστασης.

7. Τι ισχύει ανά την Ευρώπη αναφορικά με την αξιολόγηση;

Η συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ειδικότερα εφαρμόζει αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πληθώρα εκθέσεων από Ευρωπαϊκούς φορείς υπογραμμίζουν την αξία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως μια διαδικασία η οποία συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, ενισχύοντας παράλληλα και τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών.

Πηγή: Newsbeast.gr

Tags: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Previous Post

Τα 3+1 μέτρα στήριξης που έρχονται και το «παράθυρο» για νέο μποναμά

Next Post

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του κεντρικού κόμβου στις Λεωφόρους Κύκνων και Μ. Αλεξάνδρου

Next Post
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του κεντρικού κόμβου στις Λεωφόρους Κύκνων και Μ. Αλεξάνδρου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

FIESTA VOIO NEW (2)

Πρόσφατα άρθρα

  • Πρόγραμμα Επισκέψεως Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου στην Ι.Μ. Αγίου Αθανασίου Εράτυρας
  • Νεκρή αρκούδα εντοπίστηκε στους Αμπελόκηπους Καστοριάς
  • Υπογραφή Σύμβασης του έργου: «ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΡΟΦΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ WC ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΚΟΖΑΝΗΣ»
  • Ο Δήμος Γρεβενών στο πλευρό της Εθνικής Ομάδας Βόλεϊ Κ16 – Υψηλού επιπέδου φιλοξενία και συνεργασία με μέλλον.
  • Δήμος Κοζάνης: Απαγόρευση κυκλοφορίας το Σάββατο 28 Ιουνίου 2025 και ώρες 10:00 έως 22:00 στο Άλσος Κουρί λόγω υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς καθώς και σε άλλα δασικά οικοσυστήματα

Πρόσφατα σχόλια

  1. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόνο ποδόσφαιρο: Η ποδηλασία κατακτά τους φιλάθλους - SieraFM στο 3ος ο Δημήτρης Σελέτης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ορεινού Δρόμου στο Καρπενήσι. Βίντεο
  2. Χαρά στο Δήμος Γρεβενών: «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2025» -Το πρόγραμμα της 1ης περιόδου
  3. Σάκης στο Συνεδρίαση με ερώτηση για το κόστος συνδέσεων αερίου στη Γαλατινή. Βίντεο
  4. Βασιλω στο Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  5. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ στο Ο Δήμος Κοζάνης απαγορεύει ποδήλατα, πατίνια & μπάλες στην κεντρική πλατεία
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr