• Latest
σχολειο

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Το υπουργείο Παιδείας δίνει απαντήσεις

19 Ιανουαρίου 2023
Ανεξάρτητη η Παναγιώτα Σφενδώνη στο Τοπικό Σιάτιστας

Ανεξάρτητη η Παναγιώτα Σφενδώνη στο Τοπικό Σιάτιστας

10 Νοεμβρίου 2025
Επίσκεψη Παπαθανάση – Καλλίρη στην Κοζάνη για την επιχειρηματικότητα στη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση

Επίσκεψη Παπαθανάση – Καλλίρη στην Κοζάνη για την επιχειρηματικότητα στη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση

10 Νοεμβρίου 2025
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας: Σύσκεψη για τα Τελωνεία

Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας: Σύσκεψη για τα Τελωνεία

10 Νοεμβρίου 2025
Ημερίδα του ΣΥΝ.ΚΕ.ΔΥ.Μ. και του Επιμελητηρίου Κοζάνης «Συνεργασίες και Συνέργειες στη Δυτική Μακεδονία»

Ημερίδα του ΣΥΝ.ΚΕ.ΔΥ.Μ. και του Επιμελητηρίου Κοζάνης «Συνεργασίες και Συνέργειες στη Δυτική Μακεδονία»

10 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Ενημερωτική εκδήλωση στη Νεάπολη για το δίκτυο φυσικού αερίου του οικισμού

Δήμος Βοΐου: Ενημερωτική εκδήλωση στη Νεάπολη για το δίκτυο φυσικού αερίου του οικισμού

10 Νοεμβρίου 2025
καιρος

Νέο δελτίο ΕΜΥ: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες μέχρι την Τρίτη 11/11

10 Νοεμβρίου 2025
Ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Βοΐου

Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Βοΐου την Παρασκευή 14/11

10 Νοεμβρίου 2025
«Μηδενική Ανοχή στη μη χρήση κράνους»: Πραγματοποιήθηκαν 461 τροχονομικοί έλεγχοι σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας

Συνεχίζονται οι τροχονομικοί έλεγχοι για τη «Μηδενική Ανοχή στη μη χρήση κράνους», σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας

10 Νοεμβρίου 2025
Αιμοδοτικός Σύλλογος Σιάτιστας: Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το 3ο σεμινάριο πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ Κοζάνης

Αιμοδοτικός Σύλλογος Σιάτιστας: 4ο Σεμινάριο πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ

10 Νοεμβρίου 2025
ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Πότε παύουν να ισχύουν τα παλιά διπλώματα

10 Νοεμβρίου 2025
Tο 36,3% του πληθυσμού της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας κινδυνεύει με φτωχοποίηση

Tο 36,3% του πληθυσμού της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας κινδυνεύει με φτωχοποίηση

10 Νοεμβρίου 2025
Black Friday ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Μετά τη Black Friday, η Cyber Monday – Πότε πέφτει φέτος και τι πρέπει να προσέξετε

10 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών; Το υπουργείο Παιδείας δίνει απαντήσεις

sierafm by sierafm
19 Ιανουαρίου 2023
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
σχολειο
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σε επτά βασικές ερωτήσεις απαντά το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, διαδικασία που θα εκκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα, όπως ανακοινώθηκε, σήμερα, Πέμπτη (19/1).

Ακολουθούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις τους, όπως δόθηκαν από το υπουργείο.

1.Σε τι και πώς αξιολογείται ο εκπαιδευτικός; Η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:

  • α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και
  • β) την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).

2. Ποιοι αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς; Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται από 3 στελέχη εκπαίδευσης:

  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (π.χ. Σύμβουλος Φυσικής αξιολογεί τους Φυσικούς),
  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και
  • τον Διευθυντή του σχολείου.

3. Ποια είναι η διαδικασία της αξιολόγησης;

Η αξιολόγηση εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθεί η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης. Στη συνέχεια, σε συμφωνημένη ώρα/ημέρα, ο αξιολογητής παρακολουθεί τον αξιολογούμενο σε δύο διδασκαλίες. Η παρατήρηση των διδασκαλιών, σε συνδυασμό με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου, τα σχετικά τεκμήρια που προσκομίζει, καθώς και τη διαδικασία αναστοχασμού που ακολουθεί μετά από κάθε διδασκαλία, συνιστούν τη βάση για την αξιολογική κρίση του αξιολογητή. Για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).

Στην εφαρμογή αυτή τηρούνται όλοι οι σχετικοί ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), μαζί με όλα τα σχετικά τεκμήρια για την αξιολόγηση (π.χ. ατομικός φάκελος/portfolio, εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών κλπ). Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής αυτής θα μπορούν να υποβληθούν και αντιρρήσεις ή ενστάσεις. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης και στις σχετικές με αυτή διαδικασίες αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον των εκπαιδευτικών.

4. Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών;

Στο πεδίο α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία διδασκαλίας, β) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο, γ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές, δ) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, ε) Αναστοχασμός της διδασκαλίας – Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού:

Στο πεδίο α2, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Αξιολογείται επίσης, η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού, ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και την υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπισή τους. Στο πεδίο β, η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού αξιολογούνται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του, β) Ενεργός συμμετοχή́ στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους, δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς.

Για την αξιολόγηση του πεδίου β, υποβάλλεται μία έκθεση από κοινού και από τους δύο αξιολογητές.

Τέλος, το αξιολογικό πλαίσιο προσαρμόζεται κατάλληλα για τις περιπτώσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε συγκεκριμένες θέσεις.

5. Ποιες είναι οι συνέπειες της θετικής ή μη ικανοποιητικής αξιολόγησης;

Η θετική αξιολόγηση συμβάλλει στην ευρύτερη αναγνώριση και επιβράβευση του έργου του εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιοποιήσει την αξιολόγησή του ως μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή του σε θέση ευθύνης (π.χ. για να αναλάβει θέση Διευθυντή Σχολείου, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης) που συνεπάγεται και υψηλότερες αποδοχές.

Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους ΕΕΠ ή ΕΒΠ δύναται να λαμβάνεται επίσης υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου. Σε περίπτωση μη ικανοποιητικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι κυρίως διαμορφωτικός και όχι τιμωρητικός, ο αξιολογηθείς υποψήφιος θα πρέπει να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, βάσει υλικού που εκπονεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

6. Πώς διασφαλίζεται περαιτέρω η διαδικασία αξιολόγησης;

Ενδεικτικά:

  • Είναι τρεις οι αξιολογητές κάθε εκπαιδευτικού.
  • Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών είναι υποχρεωτικά τεκμηριωμένη και, αφού καταχωριστεί στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή, γνωστοποιείται στον αξιολογούμενο που αφορά.
  • Προβλέπεται ειδική διαδικασία ένστασης.

7. Τι ισχύει ανά την Ευρώπη αναφορικά με την αξιολόγηση;

Η συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ειδικότερα εφαρμόζει αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πληθώρα εκθέσεων από Ευρωπαϊκούς φορείς υπογραμμίζουν την αξία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως μια διαδικασία η οποία συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, ενισχύοντας παράλληλα και τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών.

Πηγή: Newsbeast.gr

Tags: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Previous Post

Τα 3+1 μέτρα στήριξης που έρχονται και το «παράθυρο» για νέο μποναμά

Next Post

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του κεντρικού κόμβου στις Λεωφόρους Κύκνων και Μ. Αλεξάνδρου

Next Post
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του κεντρικού κόμβου στις Λεωφόρους Κύκνων και Μ. Αλεξάνδρου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Ανεξάρτητη η Παναγιώτα Σφενδώνη στο Τοπικό Σιάτιστας
  • Επίσκεψη Παπαθανάση – Καλλίρη στην Κοζάνη για την επιχειρηματικότητα στη Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση
  • Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας: Σύσκεψη για τα Τελωνεία
  • Ημερίδα του ΣΥΝ.ΚΕ.ΔΥ.Μ. και του Επιμελητηρίου Κοζάνης «Συνεργασίες και Συνέργειες στη Δυτική Μακεδονία»
  • Δήμος Βοΐου: Ενημερωτική εκδήλωση στη Νεάπολη για το δίκτυο φυσικού αερίου του οικισμού

Πρόσφατα σχόλια

  1. Νεάπολη Βοΐου: Τελετή τιμής για τους ήρωες του Α’ Βαλκανικού Πολέμου - TsotiliNews στο Νεάπολη: Τίμησαν τους νεκρούς μαχητές Α΄ Βαλκανικού Πολέμου
  2. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Το πρόγραμμα εορτασμού στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αυγερινού
  3. Τυρνα Μπινου Ελενη Οδοντιατρος Αριδαι Ν.Πελλας στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  4. Chris στο Σιάτιστα: Έφυγε από τη ζωή ο Λαογράφος Γεώργιος Μπόντας
  5. Παύλος στο Τσοτύλι: Η απάντηση για την παιδική χαρά
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr