• Latest
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής

Π. Κουκουλόπουλος: «Μέριμνα για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη Δυτική Μακεδονία το νέο σχολικό έτος»

25 Αυγούστου 2025
ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΣ ΞΥΛΟ ΒΙΑ

Έπιασε από το λαιμό 20χρονη για μία θέση πάρκινγκ!

17 Δεκεμβρίου 2025
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

Καθηγητής έπιασε τα δάχτυλα μαθητή με κόφτη, στην προσπάθειά του να βάλει τέλος στην κατάληψη των μαθητών στο ΕΠΑΛ

17 Δεκεμβρίου 2025
υπολογιστης

Voucher 750 ευρώ: Ανοίγει Β’ κύκλος αιτήσεων για όσους δεν πρόλαβαν

17 Δεκεμβρίου 2025
Υπογραφή Σύμβασης για την Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της Π.Ε. Καστοριάς,  προϋπ. 1.200.000 €.

Υπογραφή Σύμβασης για την Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της Π.Ε. Καστοριάς, προϋπ. 1.200.000 €.

17 Δεκεμβρίου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Σε κοινοβουλευτικό διάλογο τα μεγάλα και σημαντικά προβλήματα, με στόχο την ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα στην πατρίδα μας»

17 Δεκεμβρίου 2025
Κοζάνη: Χριστουγεννιάτικη παράσταση αφήγησης για τα παιδιά των μηχανικών

Κοζάνη: Χριστουγεννιάτικη παράσταση αφήγησης για τα παιδιά των μηχανικών

17 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Βοΐου: Στα 9,7 εκατομμύρια ο ισολογισμός του 2021. Βίντεο

Δήμος Βοΐου: Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας τη Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2025

17 Δεκεμβρίου 2025
Με επιτυχία η Ημερίδα «Παιδιά και Διαδίκτυο» που συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Βοΐου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης

Με επιτυχία η Ημερίδα «Παιδιά και Διαδίκτυο» που συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Βοΐου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Νεάπολης

17 Δεκεμβρίου 2025
Κατοίκηση του Άρη: υψηλή κίνηση, ρίσκο και τολμηρή καινοτομία

Κατοίκηση του Άρη: υψηλή κίνηση, ρίσκο και τολμηρή καινοτομία

17 Δεκεμβρίου 2025
Τὸ Ἱερὸ Λείψανο τῆς Ὁσίας Σοφίας της ἐν Κλεισούρᾳ στὰ Τρίκαλα, στὴν Ἀθήνα, στὸν Πειραιᾶ καὶ στὴ Ναύπακτο

Τὸ Ἱερὸ Λείψανο τῆς Ὁσίας Σοφίας της ἐν Κλεισούρᾳ στὰ Τρίκαλα, στὴν Ἀθήνα, στὸν Πειραιᾶ καὶ στὴ Ναύπακτο

17 Δεκεμβρίου 2025
μητροπολιτης αντωνιος

Όταν τα βήματα του Αγίου συναντηθούν με τα όνειρα του νέου. Αφιέρωμα στον Μακαριστό Αντώνιο Κόμπο (1920-2005)

17 Δεκεμβρίου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Στάθης Κωνσταντινίδης: «Δίκαιος και αναπτυξιακός ο προϋπολογισμός, εκπέμπει ελπίδα και αισιοδοξία, σε ένα δυσμενές διεθνές περιβάλλον». (Video)

16 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Π. Κουκουλόπουλος: «Μέριμνα για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στη Δυτική Μακεδονία το νέο σχολικό έτος»

sierafm by sierafm
25 Αυγούστου 2025
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Ομιλία Π. Κουκουλόπουλου για την Τηλεθέρμανση στην Ολομέλεια της Βουλής
0
SHARES
15
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σειρά ερωτημάτων για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων ενεργειών, ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς (2025-2026), αναφορικά με τη φοίτηση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας, θέτει και φέτος προς την Κυβέρνηση ο Βουλευτής Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρις Κουκουλόπουλος.

Οι συναρμόδιοι Υπουργοί καλούνται να δώσουν αναλυτικά στοιχεία, ειδικά για κάθε έναν από τους νομούς Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς και Φλώρινας, για όλες τις παραμέτρους που αφορούν τη λειτουργία της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), αλλά και ταυτόχρονα για την παράλληλη στήριξη. Δεδομένα για τη “χαρτογράφηση” των αναγκών των παιδιών, για τους εκπαιδευτικούς και γενικότερα το προσωπικό, τις υποδομές, τον εκπαιδευτικό και λειτουργικό εξοπλισμό, την ετοιμότητα λειτουργίας των νέων Τμημάτων βάσει της Κ.Υ.Α. που εκδόθηκε τον Ιούλιο, τον έγκαιρο εντοπισμό των εκπαιδευτικών αναγκών, τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), καθώς τη σχετική αξιοποίηση πόρων από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το προηγούμενο σχολικό έτος 2024-2025, ο τέως Υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, αδιαφόρησε πλήρως, αφήνοντας την αντίστοιχη Ερώτηση αναπάντητη.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ:

Προς: 

– Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, κα Σ. Ζαχαράκη

– Υπουργό Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας, κα Δ. Μιχαηλίδου

– Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, κ. Κ. Πιερρακάκη

– Υπουργό Εσωτερικών, κ. Θ. Λιβάνιο

 

Ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, έχει ιδιαίτερη σημασία η διασφάλιση της έγκαιρης, πλήρους και ποιοτικής ολοκλήρωσης όλων των απαιτούμενων ενεργειών για τη φοίτηση των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη Δυτική Μακεδονία.

Συγκεκριμένα, είναι απαραίτητη η ενημέρωση του Κοινοβουλίου και κατ’ επέκταση των κατοίκων στους νομούς Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς και Φλώρινας, για όλες τις παραμέτρους που αφορούν την υφιστάμενη και τη σχεδιαζόμενη λειτουργία της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) σε όλες τις εκφάνσεις της. Για τα Τμήματα Ένταξης, καθώς και για τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είτε λειτουργούν ήδη στην περιοχή τους είτε θα έπρεπε να λειτουργήσουν λαμβανομένων υπόψη των πραγματικών αναγκών των μαθητών, αλλά και ταυτόχρονα για το θεσμό της παράλληλης στήριξης.

Δεδομένης της αξίας που φέρει η εκπαιδευτική διαδικασία προς όφελος των παιδιών με αναπηρία, για τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία τους και τη βέλτιστη κοινωνική και εργασιακή ένταξή τους.

Δεδομένου του έργου που έχουν κάνει πράξη οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, θέτοντας διαχρονικά σε προτεραιότητα τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, με σεβασμό στα μορφωτικά δικαιώματα κάθε μαθητή και με “πυξίδα” τα σύγχρονα επιστημονικά και παιδαγωγικά προτάγματα και τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές.

Δεδομένης της αριθμ. 91357/Δ3 (Φ.Ε.Κ. Β’ 3955/23.7.2025) Κ.Υ.Α. περί ιδρύσεως Τμημάτων Ένταξης σε δημόσιες σχολικές μονάδες, καθώς και της αριθμ. 92370/Δ3 (Φ.Ε.Κ. Β’ 4144/30.7.2025) Κ.Υ.Α. περί σχολικών μεταβολών Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ).

Δεδομένου ότι πέρυσι ο τέως Υπουργός Παιδείας, κ. Πιερρακάκης, άφησε αναπάντητη την αντίστοιχη (αριθμ. 6481) Ερώτηση που είχα καταθέσει στις 2 Σεπτεμβρίου 2024.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1) Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος (2024-2025), ανά Περιφερειακή Ενότητα της Δυτικής Μακεδονίας:

– Πόσα παιδιά φοίτησαν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και ποιο υπήρξε το προσωπικό εκάστης, ανά κλάδο/ειδικότητα και εργασιακή σχέση;

– Πόσα παιδιά φοίτησαν σε Τμήματα Ένταξης και ποιο υπήρξε το προσωπικό σε κάθε ένα, ανά κλάδο/ειδικότητα και εργασιακή σχέση;

– Πόσα παιδιά εντάχθηκαν στην παράλληλη στήριξη και ποιο προσωπικό απασχολήθηκε σχετικά, ανά κλάδο/ειδικότητα και εργασιακή σχέση;

– Είναι σε γνώση σας, εάν παιδιά με αναπηρία / ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έμειναν εκτός εκπαιδευτικού συστήματος;

– Ποιος είναι ο απολογισμός ως προς τη στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) όσον αφορά τη διερεύνηση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αναγκών και εμποδίων, βάσει των αρμοδιοτήτων που ορίζει ο ν. 4823/2021 ως ισχύει;

2) Ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς (2025-2026) και δεδομένων των ανωτέρω Κ.Υ.Α., ποια είναι η ετοιμότητα για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα ανά Περιφερειακή Ενότητα της Δυτικής Μακεδονίας;

– Βάσει των μέχρι στιγμής διαθέσιμων στοιχείων, πόσα παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα φοιτήσουν;

– Έχετε προβεί σε “χαρτογράφηση” των αναγκών τους και, εάν ναι, έχετε δράσει για την πλήρη κάλυψή τους ή υπάρχουν ακόμα σχετικά κενά και ελλείψεις;

– Έχετε διασφαλίσει ότι οι Εκπαιδευτικοί, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) επαρκούν για να καλυφθούν οι ανάγκες τους;

– Ειδικότερα, πόσες είναι οι οργανικές θέσεις, πόσοι θα προσφέρουν υπηρεσίες κατά την πρώτη μέρα προσέλευσης των μαθητών και πόσοι εξ αυτών θα υπηρετούν με μόνιμη σχέση εργασίας;

– Ποια προετοιμασία έχει πραγματοποιηθεί για την ασφάλεια των σχετικών σχολικών υποδομών, καθώς και για τον αναγκαίο εκπαιδευτικό και λειτουργικό εξοπλισμό;

– Έχει ληφθεί μέριμνα για την απρόσκοπτη μεταφορά μαθητών με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας όλο το σχολικό έτος 2025-2026, με κατάλληλα μεταφορικά μέσα, βάσει των ανά περίπτωση ειδικών πρακτικών αναγκαιοτήτων; Υπάρχει εξειδικευμένο και εκπαιδευμένο προσωπικό συνοδών;

– Διασφαλίσατε πλήρη ετοιμότητα και κάλυψη όλων των προϋποθέσεων για τη λειτουργία των νέων Τμημάτων Ένταξης;

– Ποια είναι η υφιστάμενη κατάσταση και ποιος ο προγραμματισμός ως προς τη στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) στην περιφέρειά μας;

– Έχουν εισαχθεί στην πράξη σύγχρονες μέθοδοι για τoν έγκαιρο εντοπισμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών;

– Έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες, ώστε πρακτικές δυσχέρειες και εμπόδια να μην οδηγήσουν ούτε ένα παιδί με αναπηρία / ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εκτός εκπαίδευσης “εγκλωβισμένο” στο σπίτι του;

3) Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προέβη η Κυβέρνηση εδώ και έξι χρόνια, από το 2019 μέχρι σήμερα, για την ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής στη Δυτική Μακεδονία και ποια υπήρξαν τα μετρήσιμα πρακτικά αποτελέσματα αυτών των ενεργειών;

4) Έχετε μεριμνήσει για την αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας για τη στήριξη της Ειδικής Αγωγής στη Δυτική Μακεδονία; Ποια είναι η πορεία υλοποίησης σχετικών δράσεων, με ειδική αναφορά στο ποσοστό απορρόφησης;

5) Ποιο είναι το σχέδιο της Κυβέρνησης, ώστε το εκπαιδευτικό σύστημα να αποτελεί αποτελεσματικό εφαλτήριο για την επαγγελματική ένταξη των παιδιών με αναπηρία, ιδίως στην -πληγείσα από την άλογη απολιγνιτοποίηση- Δυτική Μακεδονία;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Κουκουλόπουλος Παρασκευάς (Πάρις)

Tags: ΠΑΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Previous Post

Saga Furs: Προκαταρκτικό πρόγραμμα πωλήσεων δημοπρασίας Σεπτεμβρίου 2025

Next Post

Έλεγχος στις αγροτικές αποζημιώσεις: Στο «μικροσκόπιο» και ο ΕΛΓΑ – Τι απαντά ο πρόεδρος του Οργανισμού

Next Post
ΕΛΓΑ

Έλεγχος στις αγροτικές αποζημιώσεις: Στο «μικροσκόπιο» και ο ΕΛΓΑ – Τι απαντά ο πρόεδρος του Οργανισμού

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Έπιασε από το λαιμό 20χρονη για μία θέση πάρκινγκ!
  • Καθηγητής έπιασε τα δάχτυλα μαθητή με κόφτη, στην προσπάθειά του να βάλει τέλος στην κατάληψη των μαθητών στο ΕΠΑΛ
  • Voucher 750 ευρώ: Ανοίγει Β’ κύκλος αιτήσεων για όσους δεν πρόλαβαν
  • Υπογραφή Σύμβασης για την Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της Π.Ε. Καστοριάς, προϋπ. 1.200.000 €.
  • Στάθης Κωνσταντινίδης: «Σε κοινοβουλευτικό διάλογο τα μεγάλα και σημαντικά προβλήματα, με στόχο την ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα στην πατρίδα μας»

Πρόσφατα σχόλια

  1. Αντώνης Φωτόπουλος στο Ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρέδωσε στη Σχολή Πυροσβεστών Τσοτυλίου ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής. Βίντεο
  2. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  3. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

 

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr