Στην κυκλοφορία παραδίδονται σήμερα τα πρώτα 14 χιλιόμετρα του Νοτίου τμήματος του Ε65.
Στην εκδήλωση θα παραστούν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και οι εκπρόσωποι των κοινοπραξιών που κατασκεύασαν και εκμεταλλεύονται το έργο που θα συνδέει τον ΠΑΘΕ με τα Τρίκαλα και όταν ολοκληρωθεί και το Βόρειο τμήμα του με την Εγνατία οδό.
Το τμήμα που θα δοθεί σήμερα στην κυκλοφορία ξεκινά από τον κόμβο του ΠΑΘΕ και εκτείνεται μέχρι τον κόμβο Καπερνησίου παρακάμπτοντας την πόλη της Λαμίας.
Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 11.00 στο χώρο του εργοταξίου Λιανοκλαδίου, στο μελλοντικό Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Σταυρού.
Το ιστορικό του έργου
Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.
Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων, που δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).
Βόρειο Τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία)
Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις. Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
Πηγή: dikaiologitika.gr