• Latest
Επιστολή

Τράπεζα θεμάτων ή Τράπεζα συναλλαγμάτων; του Α. Τσολακόπουλου

15 Ιανουαρίου 2021
Κοζάνη: Εγκαίνια  έκθεσης Αγιογραφίας και Ψηφιδωτού, του Γιάννη και της Όλγας Παπαδοπούλου

Κοζάνη: Εγκαίνια έκθεσης Αγιογραφίας και Ψηφιδωτού, του Γιάννη και της Όλγας Παπαδοπούλου

7 Οκτωβρίου 2025

Γεύσεις, ήχοι και εμπειρίες: το πρόσωπο της αυθεντικής Δυτικής Μακεδονίας

7 Οκτωβρίου 2025
Πέμπτη 9 Οκτωβρίου, διακοπή υδροδότησης και αρρυθμίες σε Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Κοζάνης

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου, διακοπή υδροδότησης και αρρυθμίες σε Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Κοζάνης

7 Οκτωβρίου 2025
Παράδοση Ψηφιακής Αναβάθμισης και Ενίσχυσης Υποδομών του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Καστοριάς από την Π.Ε. Καστοριάς

Παράδοση Ψηφιακής Αναβάθμισης και Ενίσχυσης Υποδομών του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Καστοριάς από την Π.Ε. Καστοριάς

7 Οκτωβρίου 2025
Στάθης Κωνσταντινίδης: Η δημιουργία 2 Ωνάσειων Σχολείων στην περιοχή μας αποτελεί μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη

Η ομιλία του Στάθη Κωνσταντινίδη, στο νομοσχέδιο για τον καθορισμό και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των Κρίσιμων Οντοτήτων της χώρας (βίντεο).

7 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Εγκαινιάζεται την Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025 η έκθεση ζωγραφικής του Μιχάλη Καραπαναγιωτίδη

Δήμος Κοζάνης: Εγκαινιάζεται την Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025 η έκθεση ζωγραφικής του Μιχάλη Καραπαναγιωτίδη

7 Οκτωβρίου 2025
ΔΕΥΑΒ: Διακοπή νερού στη Σιάτιστα λόγω βλάβης

ΔΕΥΑΒ: Διακοπή υδροδότησης στο Τσοτύλι

7 Οκτωβρίου 2025
Μια συνέργεια όπου η τουριστική προβολή συναντά τη σχολική εκπαίδευση και η μάθηση γίνεται εμπειρία.

Μια συνέργεια όπου η τουριστική προβολή συναντά τη σχολική εκπαίδευση και η μάθηση γίνεται εμπειρία.

7 Οκτωβρίου 2025
ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ενίσχυση 442.000 στον Δήμο Βοΐου για το Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

7 Οκτωβρίου 2025
Πτολεμαΐδα: Τρεις μητέρες Ρομά, καταγγέλλουν οδηγό ταξί για κακομεταχείριση των παιδιών τους

Προσποιούμενοι μέλη φιλοζωικής εταιρίας του κλέψανε 14.000 ευρώ – εξιχνιάσθηκε απάτη σε βάρος 70χρονου

7 Οκτωβρίου 2025
σχολειο

ΕΔΕ για μαθηματικό μετά από καταγγελίες καθηγητριών ότι αυνανιζόταν μπροστά τους

7 Οκτωβρίου 2025
ΔΥΠΑ

Voucher 750 ευρώ -ΔΥΠΑ: Πότε ξεκινάει

7 Οκτωβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τράπεζα θεμάτων ή Τράπεζα συναλλαγμάτων; του Α. Τσολακόπουλου

sierafm by sierafm
15 Ιανουαρίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Επιστολή
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Επιμένουν μερικοί σε μία αναδρομή από τα παλιά με ξαναζεσταμένο φαγητό:

Την τράπεζα θεμάτων στην εκπαίδευση.

Πρώτα-πρώτα ο όρος τράπεζα στην εκπαίδευση, είναι αδόκιμος έως απαράδεκτος, γιατί παραπέμπει στην εμπορευματοποίησή της, όπου οι μαθητές γίνονται και πάλι θύματα.

Οι περισσότεροι υπουργοί παιδείας επικεντρώνονται στο εξεταστικό σύστημα επειδή «είναι τζάμπα», παρόλο που εμπεριέχει σπατάλες, για να ικανοποιήσουν κάποιες προσωπικές τους «προτιμήσεις», και προτείνουν σπασμωδικά διάφορες αλλαγές χωρίς μελέτη και πιλοτική εφαρμογή και χωρίς να ζητήσουν την άποψη των ειδικών και κυρίως των εκπαιδευτικών που καλούνται να τις λειτουργήσουν!

Αυτό είναι και το μυστικό της επιτυχίας ή της αποτυχίας μιας εκπαιδευτικής ρύθμισης, που ανάλογα με τις προθέσεις γίνεται αναρρύθμιση, διαρρύθμιση, απορρύθμιση ….κλπ.

Ξαναβγήκαν και πάλι οι φωστήρες και χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό, «παίζουν» με τις εξετάσεις, κάνουν δαιδαλώδεις υπολογισμούς στον αέρα, με συντελεστές και άλλες αλχημείες και βγάζουν συμπεράσματα με σαθρές υποθέσεις και δεδομένα, σκοπεύοντας στη μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΑΕΙ, ή εμποδίζουν όσους θέλουν να συνεχίσουν σπουδές, σε όλες τις βαθμίδες..

Οι πραγματικές μεταρρυθμίσεις (δηλ. οι επαναστατικές ανατροπές) που έγιναν στη χώρα μας, είναι οι γνωστές του αείμνηστου Γεωργίου Ράλλη και του Απόστολου Κακλαμάνη, αλλά και του Κώστα Γαβρόγλου, που όμως δεν ολοκλήρωσε την κατάργηση των εισαγωγικών (τη μεγάλη μάστιγα, που είναι μοναδικό Ελληνικό φαινόμενο), ώστε να απλωθεί η κοινωνική γαλήνη και να τοποθετηθεί το θέμα σε στέρεες ράγες, χωρίς να παραβλέπουμε φυσικά, τη δυναμική της εκπαίδευσης, όπου συμβαίνουν συνεχώς οι αναγκαίες αλλαγές, αλλά στην εσωτερική της ζωντανή λειτουργία (προσαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων, αναβάθμιση εκπαιδευτικών κλπ).

Στην Ελλάδα, μεταφέρουμε αυτούσια σχεδόν την ύλη από το πανεπιστήμιο στο λύκειο και νομίζουμε ότι το αναβαθμίζουμε, λες και θα γίνουν όλοι δικηγόροι, ή όλοι γιατροί, ή όλοι χημικοί, ή όλοι οικονομολόγοι κλπ, αλλά στο τέλος δεν μένει τίποτε, παρά μόνον η επίδραση της περιρρέουσας ατμόσφαιρας του σχολικού περιβάλλοντος, όπως θα έλεγε και ο αείμνηστος Κακριδής και άλλοι:

«Μόρφωση και κουλτούρα είναι εκείνο που σου μένει αν ξεχάσεις όσα έμαθες στην τάξη!»

Δεν είναι λοιπόν θέμα γνώσης. Το λύκειο θα είναι υποχρεωτικό για όλους (με ισοτιμία Γενικού – ΕΠΑΛ) και με κοινό κύριο κορμό βασικές γενικές, αλλά και τεχνολογικές γνώσεις.

Η «υποδομή» του λυκείου μπορεί να καταστεί αναγκαία, αλλά και αρκούντως ικανή για τη μόρφωση των Ελλήνων, φτάνει να ελευθερωθεί από το καθεστώς των πανελλαδικών. Τόσο απλά!

Όλοι οι ξένοι αφήνουν τις πύλες ορθάνοικτες για ν’ ανθίσουν όλα τα λουλούδια και να μην «χαθεί» κανένας που θα μπορούσε να «σώσει» την ανθρωπότητα, κι εμείς θέτουμε εμπόδια, προωθώντας την πτυχιομανία και όπου νάναι από κατάντια, ώστε ο κάθε γονιός να νιώθει υποχρέωση να εγκλιματιστεί σ’ αυτή τη νοοτροπία!

Πόσα μαθηματικά φαινόμενα π.χ. εμποδίζονται να προσφέρουν αλλά τους σταματάμε γιατί δεν έγραψαν καλά π.χ. στα Ελληνικά ή στη χημεία; Ας φανταστούμε τον Αϊνστάιν π.χ. πού θα κατέληγε αν ζούσε στη χώρα μας. Υπάρχουν κι άλλοι που είχαν τα χρήματα να σπουδάσουν έξω, χωρίς βάση και καλά έκαναν, αλλά να μη μας κουνούν και το δάκτυλο!

Η τριτοβάθμια  είναι μία συνέχεια με ειδικό προσόν, μόνο σε έναν τομέα (από τις άπειρες εξειδικεύσεις).

Τα ΙΕΚ θα ακολουθούν αναβαθμισμένα κι αυτά, με αυξημένα επαγγελματικά δικαιώματα….

Ο κάθε μαθητής έχει ιδιαίτερες ικανότητες και μην ξεχνάμε ότι η νοημοσύνη είναι πολλαπλή και δεν είναι μόνο γλώσσα και αριθμητική για να «διακρίνουμε» τους ανθρώπους..

Κι όμως, απορούμε γιατί οι απόφοιτοι δε γνωρίζουν τα βασικά, που τελικά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν φροντίζουμε να τα εμπεδώνουν όλοι οι μαθητές και όχι στο γεγονός ότι επειδή έγραψαν (σε ένα τυχαίο τρίωρο) στις πανελλαδικές κάτω από τη βάση, σε εξεζητημένα και εφήμερα θέματα…

Κι έχουμε το θράσος να χαρακτηρίζουμε τη νεολαία μας αγράμματη, που δεν «έπιασε» τη βάση στα μη βασικά, χωρίς να κάνουμε αυτοκριτική για τα συστήματα που προτείνουμε.

Η παραπάνω, λοιπόν, «τράπεζα θεμάτων», είναι βέβαια μία απλή συλλογή γνωστικών ζητημάτων, χρήσιμη για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς για να πιστοποιήσουν, ή έστω να ελέγξουν τη σημερινή τους γνώση, στους διάφορους τομείς, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, αλλά μέχρις εκεί, ώστε να μη χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της παπαγαλίας και τη ρομποτοποίηση ή  την περιχαράκωσή της.

Η πρόταση του υπουργείου να απευθυνθεί στους εκπαιδευτικούς, εντός και εκτός των τειχών, να προτείνουν θέματα, είχε μεγάλη απήχηση, με αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί υπερπληθώρα ζητημάτων, δωρεάν και χωρίς υστεροβουλίες, προς το παρόν.

Η αξιολόγηση των μαθητών είναι σύμφυτη με τη βασική εκπαιδευτική διαδικασία και πρέπει να είναι διαρκής (όπως και των εκπαιδευτικών, που θα μιλήσουμε σε άλλο σημείωμα), αλλά να έχει χαρακτήρα διαπιστωτικό, διαμορφωτικό, διορθωτικό, βελτιωτικό και έστω ευγενούς άμιλλας και ουδέποτε να παίζει τιμωρητικό ή επιλεκτικό ρόλο.

Η αριστεία δεν είναι στιγμιαία, αλλά διαρκής (να βελτιωνόμαστε συνεχώς) και μπορεί να αναδειχθεί μία ιδιοφυία, εκ του αποτελέσματος μέσα από ειδικούς εξωσχολικούς φορείς, με την ευθύνη της πολιτείας (Μαθηματική εταιρεία, Ένωση Ελλήνων φυσικών, λογοτεχνών, καλλιτεχνών κλπ).

Δεν μπορεί, όμως να χρίζεται εξ υποθέσεως ισόβιος μεγαλοφυής (επί παντός επιστητού και πρώιμα) ο απόφοιτος του δημοτικού και να ξεχωρίζει στα πρότυπα σχολεία, γιατί έγραψε καλύτερα σε ειδικά ΤΕΣΤ συγκρινόμενος με άλλους, που μέχρι τότε περπατούσαν «ξυπόλυτοι στ’ αγκάθια», επειδή κάθονται από μικροί στα ίδια θρανία (και όχι πάντα) και φαινομενικά έχουν ίσες ευκαιρίες, αλλά δεν έχουν, όμως, τις ίδιες αφετηρίες!

Οι εξετάσεις στο σχολείο δεν επιτρέπεται να είναι διαγωνισμοί (ο θάνατός σου η ζωή μου) για να διαχωρίζουμε τους αμνούς από τα ερίφια, όπως γίνεται στις εισαγωγικές για τα ΑΕΙ, όπου θέτουμε διάφορους φραγμούς, π.χ. με τη βάση (με το εξωφρενικό που αν δεν την πιάσεις δεν εισάγεσαι, αλλά και αν την υπερβείς δεν είναι βέβαιο ότι εισάγεσαι, ή τουλάχιστον δεν εισάγεσαι πάντα, εκεί που θέλεις!).

Η γνώση, γενικά δεν καταργείται, αλλά απαξιώνεται συνεχώς στην πράξη.

Θα υπάρχει μία κρίσιμη μάζα της «αναλλοίωτης» ύλης για κάθε ωριαία διδασκαλία, που ως «κεντρική ιδέα» θα πρέπει να εμπεδώνεται από όλους τους μαθητές υποχρεωτικά, ως προαπαιτούμενο για την επόμενη τάξη, με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό (την άλλη μέρα για τους απόντες, ή με ενισχυτική κλπ).

Η συντηρητική άποψη επιμένει να σπουδάζουν οι λίγοι και «εκλεκτοί», οπότε αυξάνει την άχρηστη ύλη και ορθώνει, για τους πολλούς, διάφορους φραγμούς, διακόπτοντας ακόμα και την υποχρεωτική εκπαίδευση  με την πρόωρη «φυγάδευση» των ανηλίκων στην αγορά εργασίας (άλλος αδόκιμος όρος, αντί παραγωγή).

Επιτρέπει, ωστόσο την ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς βάση, μόνο στα κολλέγια και στην ιδιωτική εκπαίδευση, γενικά.

Δεν είμαστε κατά της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, γιατί στη δημοκρατία η απαγόρευση είναι σκληρή, αλλά καθήκον της πολιτείας είναι να ενδυναμώσει πρωτίστως τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

Κανένας ιδιώτης εξάλλου, δε θα ιδρύσει σχολές, δαπανηρές με εργαστήρια (πολυτεχνείο, ιατρική), αλλά θα λειτουργήσει με σχολές αμφιθεάτρου, που κακώς αποκλείονται από το δημόσιο, αφού δεν απαιτούνται δαπάνες!

Η προοδευτική άποψη περιορίζει την ύλη στα πιο βασικά, για να διατίθεται χρόνος και για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, με αυτενέργεια, ώστε να παράγουμε υποψιασμένους πολίτες, γι αυτό φροντίζει να σπουδάζουν όσο γίνεται περισσότεροι και όπου θέλουν.

Ήδη, διατίθεται 1 εκ. € (εκτός από όσα δαπανήθηκαν το 2014), να συσταθούν επιτροπές (;) για να κατατάξουν τα θέματα. Άχρηστος στόχος, χωρίς ουσία, δαπανηρός και πονηρός.

ΠΡΟΤΑΣΗ:

Να τυπωθούν τα παραπάνω θέματα και να μοιραστούν σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς, για εξάσκηση κλπ.

Να συσταθούν ομάδες «μάχιμων εκπαιδευτικών» (δημοσίων και ιδιωτικών), που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα και με την αρωγή πανεπιστημιακών, να εκπονήσουν για κάθε ωριαία διδασκαλία (σε κάθε μάθημα) μία 8/λεπτη κοινή προβολή με τη βασική ύλη από το αναλυτικό πρόγραμμα, με σχήματα, διαγράμματα κλπ (ενιαία για όλα τα σχολεία) και στη συνέχεια να αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός της τάξης.

Ένα cd τρίωρο για κάθε ωριαίο μάθημα διδασκαλίας είναι αρκετό (και ανάλογα για τα άλλα μαθήματα).

Για να πιάσουν τόπο τα χρήματα κι αυτή θα είναι η προσφορά και η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και όχι να γυρίσουμε 7 χρόνια πίσω!..

Οι ομάδες θα είναι ανοικτές σε σχόλια κλπ και θα κάνουν τις αναγκαίες τροποποιήσεις και ανακοινώσεις.

Ακόμα και πρόσφατα, με την πανδημία, μερικοί πανηγύριζαν αρχικά ότι ανακάλυψαν τον τροχό και ότι θα  αντικαταστήσουν τον εκπαιδευτικό της τάξης με την τηλεκπαίδευση (άλλος αδόκιμος όρος στη θέση της τηλεμάθησης), αλλά στην εκπαίδευση, εκτός του γνωστικού μέρους περιλαμβάνεται και το διδακτικό, το παιδαγωγικό, το διοικητικό, το ψυχολογικό, το επικοινωνιακό..

Δε χρειάζεται μόνο να ανακαλύψεις τον τροχό (που άλλοι τον εφεύραν), αλλά να μπορείς και να τον κινείς και μάλιστα παραγωγικά και όχι ανάποδα!

Περιμένουμε διαφορετικές απόψεις που αλίμονο αν δεν υπάρχουν!

Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές, που για να εξελιχθούν σε γνώμη (γνώση) πρέπει να ερευνηθούν σφαιρικά όλες οι όψεις, αλλά και πάλι θα υπάρχουν αθέατα και σκοτεινά σημεία. Ευχαριστώ.

Τσολακόπουλος Ανδρέας συνταξιούχος, ηλεκτρολόγος, μηχανολόγος, μαθηματικός π. σχ. σύμβουλος.

Tags: ΤΣΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Previous Post

Κλειστά σχολεία στο Άργος Ορεστικό

Next Post

Δυτική Μακεδονία: Που θα χρειαστείτε αλυσίδες

Next Post
χιονι αλυσιδες

Δυτική Μακεδονία: Που θα χρειαστείτε αλυσίδες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Κοζάνη: Εγκαίνια έκθεσης Αγιογραφίας και Ψηφιδωτού, του Γιάννη και της Όλγας Παπαδοπούλου
  • Γεύσεις, ήχοι και εμπειρίες: το πρόσωπο της αυθεντικής Δυτικής Μακεδονίας
  • Πέμπτη 9 Οκτωβρίου, διακοπή υδροδότησης και αρρυθμίες σε Τοπικές Κοινότητες του Δήμου Κοζάνης
  • Παράδοση Ψηφιακής Αναβάθμισης και Ενίσχυσης Υποδομών του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Καστοριάς από την Π.Ε. Καστοριάς
  • Η ομιλία του Στάθη Κωνσταντινίδη, στο νομοσχέδιο για τον καθορισμό και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των Κρίσιμων Οντοτήτων της χώρας (βίντεο).

Πρόσφατα σχόλια

  1. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  2. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  3. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr