• Latest
Χρήστος Ι. Κολοβός:  Κόμβος Βατερού, παρατηρήσεις στην απάντηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

Χρήστος Ι. Κολοβός: Κόμβος Βατερού, παρατηρήσεις στην απάντηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

24 Οκτωβρίου 2024
Γήπεδο Σιάτιστας: Τι πρέπει να ξέρουν όσοι χρησιμοποιούν το στίβο

Γήπεδο Σιάτιστας: Τι πρέπει να ξέρουν όσοι χρησιμοποιούν το στίβο

15 Σεπτεμβρίου 2025
Κινηματογράφος Σινεμά

Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης : Θερινό σινεμά « Ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν»

15 Σεπτεμβρίου 2025
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην 89η ΔΕΘ: Καινοτομία, Εξωστρέφεια και Προοπτικές

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην 89η ΔΕΘ: Καινοτομία, Εξωστρέφεια και Προοπτικές

15 Σεπτεμβρίου 2025
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εκτροφέων Γουνοφόρων Ζώων στο Farmer’s Meeting Helsinki

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εκτροφέων Γουνοφόρων Ζώων στο Farmer’s Meeting Helsinki

15 Σεπτεμβρίου 2025
Λαϊκή Συσπείρωση

Λαϊκή Συσπείρωση: Ψηφίζουν μια καλύτερη καύση στο Περιφερειακό Συμβούλιο

15 Σεπτεμβρίου 2025
Δυναμική Συμμετοχή του Δήμου Γρεβενών στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2025

Δήμος Κοζάνης: Το αναλυτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας από 16 έως 22 Σεπτεμβρίου 2025

15 Σεπτεμβρίου 2025
Συγχαρητήρια Εθνική Ελλάδας! Η ΕΚΟ πανηγυρίζει μαζί σας τη μεγάλη επιτυχία στο FIBA EuroBasket 2025

Συγχαρητήρια Εθνική Ελλάδας! Η ΕΚΟ πανηγυρίζει μαζί σας τη μεγάλη επιτυχία στο FIBA EuroBasket 2025

15 Σεπτεμβρίου 2025
43α Λασσάνεια: Έκθεση origami στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης από 15 έως 19 Σεπτεμβρίου 2025 με ελεύθερη είσοδο

43α Λασσάνεια: Έκθεση origami στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης από 15 έως 19 Σεπτεμβρίου 2025 με ελεύθερη είσοδο

15 Σεπτεμβρίου 2025
Δυναμική Συμμετοχή του Δήμου Γρεβενών στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2025

Δυναμική Συμμετοχή του Δήμου Γρεβενών στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2025

15 Σεπτεμβρίου 2025
αμεα, ΔΗΜΟΣ ΒΟΙΟΥ

Π. Κουκουλόπουλος: «15+1 ερωτήματα στη Βουλή για τον Προσωπικό Βοηθό στους συμπολίτες μας με αναπηρίες»

15 Σεπτεμβρίου 2025
Ευλογιά προβάτων: Στο μικροσκόπιο η προέλευση των κρουσμάτων – Τα μέτρα που ελήφθησαν

Καλλιόπη Βέττα – Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης για την εξάπλωση της ευλογιάς στα αιγοπρόβατα

15 Σεπτεμβρίου 2025

Συνεδρίαση  του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2025

15 Σεπτεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χρήστος Ι. Κολοβός: Κόμβος Βατερού, παρατηρήσεις στην απάντηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

sierafm by sierafm
24 Οκτωβρίου 2024
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Χρήστος Ι. Κολοβός:  Κόμβος Βατερού, παρατηρήσεις στην απάντηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας
0
SHARES
110
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είχε την ευαισθησία να απαντήσει στο από 15/10/2024 άρθρο μου «Ιστορίες γραφειοκρατικής τρέλας στο νέο κόμβο Βατερού».

Η απάντηση α) επιβεβαιώνει πλήρως τα όσα ανέφερα, β) αποφεύγει να τοποθετηθεί σε σειρά ζητημάτων.

Α. Τι επιβεβαιώνει:

1. Έγραψα «η «μελέτη» έλεγε να κατασκευαστεί πεζοδρόμιο, ακυρώνοντας το δρόμο και κλείνοντας εντελώς την κυκλοφορία για Βατερό, Μεταμόρφωση, Άργιλο, Νέο Κλείτο, Κτηνοτροφική Ζώνη, εγκαταστάσεις ΒΙΕΡ.» Στην απάντηση υπάρχει κάτοψη «Αρχικός Σχεδιασμός Κυκλικού Κόμβου», όπου φαίνεται το πεζοδρόμιο που ακυρώνει το δρόμο.

2. Έγραψα «Η παρέμβαση της τοπικής κοινωνίας δυστυχώς μόνο ένα μικρό «μπάλωμα» κατάφερε, μεταφέροντας την κυκλοφορία λοξά, μπροστά στην είσοδο του γήπεδου.» Η απάντηση επιβεβαιώνει «Μετά από απαίτηση των κατοίκων οι οποίοι ζητούσαν να δοθεί πρόσβαση της δημοτικής οδού στον κυκλικό κόμβο» και δίνεται κάτοψη «Τελικός Σχεδιασμός Κυκλικού Κόμβου». Αβίαστα προκύπτει πως οι κάτοικοι δεν ρωτήθηκαν ποτέ, αφού η αντίληψη της υπηρεσίας είναι πως «θα πρέπει οι πολίτες να δείχνουν μεγαλύτερο σεβασμό για το έργο των Υπηρεσιών και των Μελετητών». Ωστόσο και οι υπηρεσίες θα πρέπει να δείχνουν περισσότερο σεβασμό στους πολίτες και να συζητούν με τις τοπικές κοινωνίες. Καθώς κάπως έτσι τσακίστηκαν εκατοντάδες αυτοκίνητα στις στροφές του δρόμου Κοζάνης-Κοίλων, για πάνω από 30 χρόνια κινούμαστε στο δρόμο Ρύμνιο-Τριγωνικό «με ίδια ευθύνη», πληρώσαμε δρόμο με οκτώ λωρίδες μετά τα Κοίλα για να κινούμαστε με όριο ταχύτητας 50, έχει μειωθεί η εγκάρσια κλίση του οδοστρώματος στις στροφές στο τμήμα Κοζάνης-Βατερού, υπάρχουν προβλήματα με σήμανση και διαγραμμίσεις, κλπ, κλπ.

Στον κόμβο Βατερού, αυτό που δίνεται σε σχέδιο ως «Τελικός Σχεδιασμός» φαίνεται να μη λαμβάνει υπόψη τον ύψους άνω των 2 μέτρων μαντρότοιχο της περίφραξης, που μειώνει την ορατότητα, αλλά ούτε και την είσοδο του γήπεδου. Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες στις 8/10 και 23/10, υπάρχει σαφές πρόβλημα οδικής ασφάλειας.

3. Έγραψα «αυτό το «μπάλωμα» είναι μόνο για ΙΧ, όχι για φορτηγά, που θα δυσκολευτούν να στρίψουν και θα πρέπει να καβαλήσουν νησίδες». Στην απάντηση εμφανίζεται «Προσομοίωση κίνησης βαρέων οχημάτων στον πρόσθετο κλάδο (Δημοτική Οδός)». Τα πράγματα είναι πολύ απλά: φέρτε ένα επικαθήμενο μήκους 16,5m και βάλτε το να στρίψει απ’ τη Δημοτική οδό δεξιά προς Κοζάνη. Σε συνθήκες μέρας και λιακάδας, όχι νύχτα, με ομίχλη και χιονοθύελλα. Και θα δούμε αμέσως πώς ακριβώς μπορεί να στρίψει χωρίς να καβαλήσει τις νησίδες. Ιδού ο κόμβος, ιδού και το πήδημα!

Β. Τι αποφεύγει ν’ απαντήσει η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών:

1. πως το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή η πλάτους εννιά μέτρων Δημοτική οδός, ανάμεσα στο γήπεδο και στο πρατήριο καυσίμων, δεν υπάρχει στο πολεοδομικό σχέδιο.

2. ότι έκλεισαν το δρόμο στο γήπεδο προκειμένου όλη η κίνηση να μεταφερθεί στον παλιό δρόμο, μπροστά απ’ την εκκλησία και το Κοινοτικό γραφείο! Επειδή έτσι θα αποκαθιστούσαν τη «νομιμότητα» και θα «ξεβόλευαν» τους «παραβάτες» οδηγούς, που επέμεναν να στρίβουν αριστερά σε δρόμο εννιάμετρο κι όχι στο τετράμετρο στενάκι αμέσως μετά το φαρμακείο. Εκεί η γραφειοκρατία «επιτρέπει» την αριστερή στροφή, αλλά φορτηγό ΔΕΝ χωράει. Τα έδειξα και στην αρχή της εκπομπής «Μαρτυρία» του TOP CHANNEL, στις 17/10/2024 (https://ck-energy.blogspot.com/2024/10/top-channel-17102024.html).

3. ότι ο νέος κυκλικός κόμβος στο Βατερό πρέπει να είναι ο μοναδικός στον οποίο σταδιακά στενεύει ο δρόμος.

4. ότι παρόλο που ο κόμβος κατασκευάζεται εδώ και τουλάχιστον πέντε μήνες, ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί η οριστική σήμανση, που είναι απολύτως απαραίτητη όταν πλησιάζει κανείς σε κυκλικό κόμβο.

5. ότι τις βραδινές ώρες, όταν τα οχήματα ανάβουν φώτα, ο οδηγός οχήματος που κινείται σε κατεύθυνση για να μπει στο Βατερό βρίσκεται ταυτόχρονα αντιμέτωπος με φώτα αντίθετα κινούμενων οχημάτων από δυο έως και τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις, αφού πλέον ο κόμβος έχει μορφή τρίαινας. Έτσι επιτυγχάνεται το «υψηλότατο επίπεδο οδικής ασφάλειας»;

6. ότι η μελέτη δεν πήρε υπόψη ούτε το ιδιοκτησιακό καθεστώς κι έτρωγε τμήμα ιδιωτικού οικοπέδου! Τι είδους μελέτη γίνεται χωρίς εξέταση των χρήσεων γης; Μάλιστα η μελέτη δεν πήρε υπόψη την ύπαρξη καντίνας απέναντι απ’ το πρατήριο καυσίμων και πρακτικά ακύρωσε τη διαμόρφωση χώρου, που μόλις φέτος είχε κάνει ο ιδιοκτήτης της.

7. Το απολύτως χειρότερο: αναφέρει η απάντηση πως «Έγινε επίσης συνεννόηση με τον μελετητή της κυκλοφοριακής σύνδεσης του πρατηρίου καυσίμων». Κρύβουν πως, κατά πληροφορίες, ως αποτέλεσμα του «σχεδιασμού» ζήτησαν απ’ το πρατήριο καυσίμων νέα μελέτη σύνδεσης με το δρόμο, επιβαρύνοντας το με μερικές χιλιάδες ευρώ! Και με τα προβλήματα που του έχουν προκαλέσει επειδή τα έργα «σέρνονται» εδώ και μήνες, ο τζίρος του πρατηρίου έχει σημειώσει σημαντική πτώση. Επιτρέπεται οι υπηρεσίες να δημιουργούν προβλήματα στις τοπικές επιχειρήσεις;

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς συγκοινωνιολόγος ούτε να έχει διδακτορικό ή να είναι πανεπιστημιακός για ν’ αντιληφθεί το αυτονόητο: όταν ένας οδηγός έχει μπροστά του δρόμο ασφαλτοστρωμένο, με πλάτος εννιά μέτρα, δεν θα ψάξει να δει αν ο δρόμος υπάρχει στο πολεοδομικό σχέδιο! Και τις κακοτεχνίες που έχουν ήδη γίνει στον κόμβο Βατερού τις διαπιστώνει ο κάθε χρήστης της οδού, χωρίς να είναι ούτε συγκοινωνιολόγος ούτε μελετητής ούτε και απλά υπάλληλος της Περιφέρειας. Διότι, πολύ απλά, οι δρόμοι γίνονται για να τους χρησιμοποιούμε οι πολίτες, όχι για να μαθαίνουν οι υπάλληλοι πώς γίνονται οι δρόμοι.

Όταν στα μέσα Ιουλίου είδα τη μορφή που έμοιαζε να παίρνει ο κόμβος, πήγα στην Περιφέρεια για να ενημερωθώ για τη μελέτη και την τελική σχεδίαση. Εμβρόντητος άκουσα τον κ. Βούρα να μου λέει πως δεν πήρατε υπόψη στη μελέτη το δρόμο ανάμεσα στο γήπεδο και στο πρατήριο καυσίμων επειδή δεν είναι στο πολεοδομικό σχέδιο, πως από εκεί δεν πρέπει να περνούν φορτηγά άνω των πέντε τόνων και πως όλη η κυκλοφορία πρέπει να μεταφερθεί στο «νόμιμο», παλαιό δρόμο, μπροστά από την εκκλησία και το Κοινοτικό Γραφείο. Διαπιστώνοντας την πλήρη αδυναμία επικοινωνίας αποχώρησα, επισημαίνοντας πως με τη δική σας λογική θα σκοτωθεί κόσμος στο χωριό. Περίμενα τρεις μήνες πριν τοποθετηθώ, ελπίζοντας πως κάτι θα διορθώνατε. Επί του παρόντος δεν θα επεκταθώ.

Πλέον ελπίζουμε πως ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, θα δώσει άμεσα εντολή να γίνει νέα μελέτη για τον κόμβο Βατερού, αυτή τη φορά «από λευκό χαρτί» κι όχι «τηρώντας τις δεσμεύσεις που υπήρχαν» ή φτιάχνοντας σώνει και καλά «κυκλικό» κόμβο. Αν για να γίνει σωστός κόμβος απαιτείται απαλλοτρίωση, να αναζητηθεί εργαλείο χρηματοδότησης, (π.χ. από τη (δήθεν) «Δίκαιη Μετάβαση», αφού ο προβληματικός κόμβος είναι πάνω στη Δυτική έξοδο της περιοχής μας προς την Εγνατία Οδό και τον Ε65). Και να τεθούν οι εναλλακτικές λύσεις σχεδίασης υπόψη και της τοπικής κοινωνίας, ώστε να μη βρεθεί ξανά προ τετελεσμένων.

Τέλος, ακούστηκε πως ο ίδιος μελετητής έχει αναλάβει να σχεδιάσει τους δυο νέους κυκλικούς κόμβους της Κοζάνης, στην έξοδο προς Λάρισα και στην έξοδο προς Θεσσαλονίκη (εκεί που ήταν οι γέφυρες του τρένου). Θα είναι άραγε ο Δήμος Κοζάνης πιο προσεκτικός στα στοιχεία που θα δώσει στο μελετητή και στην έγκριση της όποιας μελέτης;

 

 

 

 

 

Tags: ΒΑΤΕΡΟΚΟΛΟΒΟΣ
Previous Post

Τηλεθέρμανση, είναι δυστυχώς μία κακή συμφωνία

Next Post

Προσοχή: Δεκάδες τηλεφωνήματα από απατεώνες στην ευρύτερη περιοχή της Σιάτιστας

Next Post
Κοζάνη: Έκθεση Τοπικών Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Αιανή

Προσοχή: Δεκάδες τηλεφωνήματα από απατεώνες στην ευρύτερη περιοχή της Σιάτιστας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Γήπεδο Σιάτιστας: Τι πρέπει να ξέρουν όσοι χρησιμοποιούν το στίβο
  • Φιλοπρόοδος Σύλλογος Κοζάνης : Θερινό σινεμά « Ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν»
  • Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην 89η ΔΕΘ: Καινοτομία, Εξωστρέφεια και Προοπτικές
  • Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εκτροφέων Γουνοφόρων Ζώων στο Farmer’s Meeting Helsinki
  • Λαϊκή Συσπείρωση: Ψηφίζουν μια καλύτερη καύση στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Αλεξανδρος ΜΠΟΥΡΑΝΟΠΟΥΛΟΣ στο Άγνωστοι άρπαξαν τάματα μεγάλης αξίας από ιερή εικόνα – Αναζητούνται από τις αρχές
  2. ΜΑΙΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΡΑ στο Εκδήλωση τιμής και μνήμης για τον Δημήτρη (Τάκη) Τσιώνα στη Χρυσαυγή Βοΐου
  3. C.A.SAMPSONIDIS στο Δυο αγρότες από Γρεβενά και Βόιο φέρονται εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
  4. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  5. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr