• Latest
ΑΡΣΥ: Ανοιχτή επιστολή στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας: Να ανακληθούν οι απολύσεις στο λιγνιτωρυχείο Αχλάδας

Ωνάσεια σχολεία, αναβάθμιση ή διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης;;;;;

20 Φεβρουαρίου 2025
Ο Πάρις Κουκουλόπουλος για τις συνεργασίες διακυβέρνησης

Π. Κουκουλόπουλος για κρούσμα ευλογιάς: «Η Πολιτεία να σταθεί έμπρακτα στο πλευρό των κτηνοτρόφων μας»

27 Αυγούστου 2025

Ειδική Συνεδρίασης λογοδοσίας (Δ’ Διμήνου) του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας. Τα θέματα

27 Αυγούστου 2025
Πολυτίμη Φαρμάκη

3η συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας την Τρίτη 2/9/2025

27 Αυγούστου 2025
Go Alive: Τελική δράση του Σχεδιου “Green out of the Box”

Go Alive: Τελική δράση του Σχεδιου “Green out of the Box”

27 Αυγούστου 2025
Οριστικές εγγραφές & κατάθεση voucher (μέσω ΕΣΠΑ) στους Δημοτικούς Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Γρεβενών

Οριστικές εγγραφές & κατάθεση voucher (μέσω ΕΣΠΑ) στους Δημοτικούς Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Γρεβενών

27 Αυγούστου 2025
Εργασίες συντήρησης στον προαύλιο χώρο του Α΄ Γυμνασίου και ΓΕΛ Γρεβενών

Εργασίες συντήρησης στον προαύλιο χώρο του Α΄ Γυμνασίου και ΓΕΛ Γρεβενών

27 Αυγούστου 2025
Ευλογιά προβάτων: Στο μικροσκόπιο η προέλευση των κρουσμάτων – Τα μέτρα που ελήφθησαν

Οδηγίες για την ευλογιά των αιγοπροβάτων από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

27 Αυγούστου 2025
Άργος Ορεστικό: Μετά τη Σιάτιστα έκλεψαν χρυσή αλυσίδα με σταυρό από ηλικιωμένη γυναίκα με την ίδια μέθοδο

Φλώρινα: Συνελήφθη 52χρονος για κλοπή

27 Αυγούστου 2025
ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Εγκατάσταση 7 αγρομετεωρολογικών σταθμών στην Π.Ε. Κοζάνης. 3 στο Βόιο

27 Αυγούστου 2025
Σεεν, ΣΕΕΕΝ σωματείο εργαζομένων στην ενεργεια

Το Σ.Ε.Ε.ΕΝ. αποφάσισε 2ωρη Στάση Εργασίας

27 Αυγούστου 2025
Δήμος Βοΐου: Θερμοκήπιο γεωθερμίας και ενεργειακή κοινότητα από το αναπτυξιακό δίκτυο «Αγροβόιο»

Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας ΠΕ Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας: Παράταση για τα θερμοκήπια

27 Αυγούστου 2025
Δήμος Βοΐου: Πρόγραμμα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων – Καλοκαίρι 2025

Δήμος Βοΐου: Το πρόγραμμα για την Πέμπτη 28 Αυγούστου

27 Αυγούστου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 27 Αυγούστου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ωνάσεια σχολεία, αναβάθμιση ή διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης;;;;;

sierafm by sierafm
20 Φεβρουαρίου 2025
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
ΑΡΣΥ: Ανοιχτή επιστολή στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας: Να ανακληθούν οι απολύσεις στο λιγνιτωρυχείο Αχλάδας
0
SHARES
14
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Με έκπληξη διαβάσαμε στον τοπικό τύπο: «Αναβαθμίζονται σε «Ωνάσεια» δύο σχολεία στην Κοζάνη – Το 3ο Γυμνάσιο και το 3ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης εντάσσονται στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, χάρη στη σημαντική δωρεά του Ιδρύματος Ωνάση. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης στην περιοχή, προσφέροντας νέες ευκαιρίες στους μαθητές.»

Στη συνέχεια θα δούμε αν και πόσο τα Ωνάσεια σχολεία θα «αναβαθμίσουν» την δημόσια εκπαίδευση και θα «προσφέρουν νέες ευκαιρίες στους μαθητές», ή η εξαγγελία τους είναι άλλο ένα βήμα του Υπουργείου Παιδείας και της Κυβέρνησης στην εφαρμογή της πολιτικής τους στην εκπαίδευση που είναι η ιδιωτικοποίησή της.

Τα Ωνάσεια σχολεία βασίζονται στο μοντέλο των Charter Schools.

Τι είναι όμως τα Charter Schools και πόσο αναβάθμισαν την εκπαίδευση εκεί που λειτούργησαν;

Τα Charter Schools είναι εκπαιδευτικά ιδρύματα που λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες με δημόσια χρηματοδότηση, αλλά διοικούνται από ιδιωτικούς φορείς. Έχουν μεγαλύτερη αυτονομία στη διαχείριση και στο πρόγραμμα σπουδών, όμως δεν υποχρεούνται να ακολουθούν πλήρως το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτή η αυτονομία συχνά οδηγεί σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό, με επιλεκτική είσοδο μαθητών και περιορισμένη στήριξη στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το μοντέλο αυτό έχει επικριθεί έντονα, καθώς ενισχύει τις ανισότητες και μετατρέπει την εκπαίδευση σε εμπόρευμα. Πρόκειται για σχολεία που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, κατηγοριοποιώντας τη δημόσια εκπαίδευση και μετατρέποντάς την σε προνόμιο για λίγους.

Στην περίπτωση των Ωνάσειων Σχολείων, 22 δημόσια σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια, παραδίδονται στον έλεγχο ιδιωτικών συμφερόντων μέσω της χρηματοδότησης από το Ίδρυμα Ωνάση και μετατρέπονται σε Πρότυπα.  Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τα σχολεία αυτά θα λειτουργούν σε λαϊκές γειτονιές για μαθητές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές προκλήσεις. Όμως, πρόκειται για μια παραπλανητική αφήγηση. Οι κοινωνικά ευάλωτοι μαθητές δεν πρόκειται να έχουν πρόσβαση σε αυτά, καθώς η εισαγωγή γίνεται με εξετάσεις. Αυτές οι διαδικασίες ευνοούν μόνο όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια για την προετοιμασία, αποκλείοντας παιδιά από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή κοινωνικά προβλήματα όπως επίσης και μαθητές παιδιά προσφύγων.

Η πραγματικότητα είναι σκληρή. Οι μαθητές αυτοί θα εκδιωχθούν από τα σχολεία τους, τα οποία θα στελεχωθούν μόνο από όσους πληρούν τα νέα κριτήρια. Ταυτόχρονα, τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία θα υπερφορτωθούν, χωρίς καμία ενίσχυση, παγιώνοντας ένα σύστημα εκπαιδευτικής ανισότητας και αδικίας. Επιπλέον, η επιβολή διοικούσας επιτροπής, που θα παρεμβαίνει στο αναλυτικό πρόγραμμα και θα ελέγχει τη λειτουργία των σχολείων, υποβαθμίζει το ρόλο του εκπαιδευτικού και ακυρώνει την έννοια του δημόσιου σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί που δούλεψαν σκληρά στις ίδιες αυτές σχολικές μονάδες κάτω από αντίξοες συνθήκες, τώρα χάνουν τις οργανικές τους θέσεις.

Η λειτουργία των Ωνάσειων Σχολείων εντάσσεται σε μια γενικότερη πολιτική ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, η οποία οδηγεί στη σταδιακή υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Είναι κρίσιμο να αντισταθούμε σε αυτές τις αλλαγές, προασπίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Οφείλουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα κάθε παιδιού σε ίσες ευκαιρίες μάθησης, ανεξαρτήτως κοινωνικού ή οικονομικού υπόβαθρου.

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ!

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ!

Tags: Αριστερή Συμπόρευση για την Ανατροπή
Previous Post

Αποκριάτικη εκδήλωση από το ΕΕΕΕΚ Κοζάνης

Next Post

Ανίχνευση ιού της γρίπης των πτηνών σε πελεκάνους στην Π.Ε. Φλώρινας

Next Post
Ανίχνευση ιού της γρίπης των πτηνών σε πελεκάνους στην Π.Ε. Φλώρινας

Ανίχνευση ιού της γρίπης των πτηνών σε πελεκάνους στην Π.Ε. Φλώρινας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Π. Κουκουλόπουλος για κρούσμα ευλογιάς: «Η Πολιτεία να σταθεί έμπρακτα στο πλευρό των κτηνοτρόφων μας»
  • Ειδική Συνεδρίασης λογοδοσίας (Δ’ Διμήνου) του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας. Τα θέματα
  • 3η συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας την Τρίτη 2/9/2025
  • Go Alive: Τελική δράση του Σχεδιου “Green out of the Box”
  • Οριστικές εγγραφές & κατάθεση voucher (μέσω ΕΣΠΑ) στους Δημοτικούς Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Γρεβενών

Πρόσφατα σχόλια

  1. Κωστας στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  2. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  3. Ευδοκία Λιάτου στο Βόιο: ΟΠΕΚΕΠΕ, Fiesta Voio, Κληροδότημα Μανούση στη συνεδρίαση λογοδοσίας. Βίντεο
  4. R-G στο Βόιο: Πόσο στοίχησε το Fiesta Voio και ποια είναι η ζημιά. Αναλυτικά στοιχεία
  5. Ευδοκία στο Παπαθανάσης: Αυτοπαραγωγή ενέργειας με φωτοβολταϊκά στο Βόιο – Δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση με προϋπολογισμό 7,95 εκατ. ευρώ
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr