• Latest
ΦΑΓΗΤΟ

7 τροφές που βοηθούν πραγματικά στη μείωση της χοληστερόλης

18 Ιανουαρίου 2026
ΑΡΚΟΥΔΑ

Νυχτερινή «επίσκεψη» αρκούδας στην Ολυμπιάδα Κοζάνης – Προειδοποίηση προς τους κατοίκους

10 Ιουνίου 2026
Καστοριά: Περιμένουν την υποχώρηση των νερών για να απεγκλωβιστούν οι πέντε κτηνοτρόφοι στον Γράμμο

Κοζάνη: Συναγερμός για ύποπτο κρούσμα ευλογιάς αιγοπροβάτων – Αναμένονται τα αποτελέσματα των εξετάσεων

10 Ιουνίου 2026
«Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2026»: Μια βραδιά γεμάτη μουσική, ταλέντο και συγκίνηση από το Δημοτικό Ωδείο Γρεβενών

«Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2026»: Μια βραδιά γεμάτη μουσική, ταλέντο και συγκίνηση από το Δημοτικό Ωδείο Γρεβενών

10 Ιουνίου 2026
Εορτή Αγίων Αναργύρων Κοζάνης

Εορτή Αγίου Λουκά ιατρού στον Ι.Ναό Αγίων Αναργύρων Κοζάνης

10 Ιουνίου 2026
ΕΟΠΥΥ

ΕΟΠΥΥ: Επίδομα έως 150 ευρώ – Ποιοι κάνουν τώρα αίτηση

10 Ιουνίου 2026
Οριστικά αποτελέσματα Κοινωνικού Τουρισμού 2025: Πού τα βλέπετε

ΔΥΠΑ-Κοινωνικός Τουρισμός: Οριστικά αποτελέσματα για συνταξιούχους & ελ. επαγγελματίες

10 Ιουνίου 2026
γιατρος

Καταδίκη χειρουργού για προληπτική μαστεκτομή σε ασθενή χωρίς επιβεβαιωμένο γονιδιακό έλεγχο

10 Ιουνίου 2026
επιδομα παιδιου χρημα

Επίδομα Παιδιού Α21: Ποιοι κινδυνεύουν να επιστρέψουν χρήματα – Οι εκκαθαρίσεις, οι διασταυρώσεις φοίτησης και η επόμενη πληρωμή

10 Ιουνίου 2026
Στη φυλακή 82χρονος που κρίθηκε ένοχος για ενδοοικογενειακή βία σε βάρος της συζύγου του

Κύκλωμα στις Πολεοδομίες: Στη φυλακή και οι έξι κατηγορούμενοι – Τι υποστήριξαν στις απολογίες τους

10 Ιουνίου 2026
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας:  Υπογραφή Σύμβασης για τη Μελέτη Επισκευής και Ενίσχυσης της Γέφυρας στον Οικισμό του Περδίκκα Π.Ε. Κοζάνης

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Υπογραφή Σύμβασης για τη Μελέτη Επισκευής και Ενίσχυσης της Γέφυρας στον Οικισμό του Περδίκκα Π.Ε. Κοζάνης

9 Ιουνίου 2026
Ο Λάζαρος Γκερεχτές στο εργοτάξιο του νέου Κέντρου Υγείας Σιάτιστας – Στόχος η ολοκλήρωση έως το τέλος του 2027

Ο Λάζαρος Γκερεχτές στο εργοτάξιο του νέου Κέντρου Υγείας Σιάτιστας – Στόχος η ολοκλήρωση έως το τέλος του 2027

9 Ιουνίου 2026
Η Διετία των Έργων (2024–2025)- Απολογισμός Δημοτικής Αρχής Καστοριάς:  53 έργα | 68,9 εκατ. ευρώ

Η Διετία των Έργων (2024–2025)- Απολογισμός Δημοτικής Αρχής Καστοριάς:  53 έργα | 68,9 εκατ. ευρώ

9 Ιουνίου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 10 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

7 τροφές που βοηθούν πραγματικά στη μείωση της χοληστερόλης

sierafm by sierafm
18 Ιανουαρίου 2026
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
ΦΑΓΗΤΟ
0
SHARES
48
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι καθημερινές διατροφικές επιλογές παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση της χοληστερόλης, ειδικά όταν μιλάμε για τη μείωση της LDL, της λεγόμενης «κακής» χοληστερίνης.

Ορισμένες τροφές έχουν αποδεδειγμένη δράση, γιατί περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες, καλά λιπαρά και αντιοξειδωτικά που βοηθούν την καρδιά να λειτουργεί καλύτερα. Η βρόμη αναγνωρίζεται ως μια από τις κορυφαίες για τη μείωση της χοληστερόλης, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά της σε διαλυτές φυτικές ίνες.

Όμως υπάρχουν και πολλές άλλες τροφές εξίσου αποτελεσματικές. Ειδικοί στο Health παρουσιάζουν επτά επιλογές που σύμφωνα με τα διαθέσιμα ερευνητικά στοιχεία μπορούν πραγματικά να συμβάλουν στη βελτίωση των επιπέδων της χοληστερόλης…

1. Όσπρια

Τα φασόλια, η σόγια, τα μπιζέλια, οι φακές και τα αράπικα φιστίκια αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών, ιδιαίτερα διαλυτών. Έρευνες δείχνουν ότι μια διατροφή πλούσια σε διαλυτές φυτικές ίνες μπορεί να μειώσει την LDL, τη λεγόμενη «κακή» χοληστερόλη, αλλά και να ρυθμίσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Η τακτική κατανάλωση οσπρίων έχει συνδεθεί επίσης με μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου και χρόνιων παθήσεων, όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία και η υψηλή αρτηριακή πίεση.

2. Λαχανικά

Τα λαχανικά αποτελούν βασικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες. Η καθημερινή κατανάλωσή τους μειώνει την LDL χοληστερόλη και τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Μελέτη του 2020 έδειξε ότι τέσσερις μερίδες λαχανικών την ημέρα μπορούν να μειώσουν την LDL και τη συνολική χοληστερόλη. Παράλληλα, τα λαχανικά μειώνουν τα τριγλυκερίδια και την αρτηριακή πίεση. Στόχος, σύμφωνα με τις συστάσεις των ειδικών, είναι να προσθέτετε μία μερίδα λαχανικών στα περισσότερα γεύματα και σνακ.

3. Φρούτα

Τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και φυτικές ίνες. Τα μούρα, τα μήλα και τα εσπεριδοειδή περιέχουν ένα είδος διαλυτής ίνας που ονομάζεται πηκτίνη, η οποία βοηθά στη μείωση της παραγωγής της κακής χοληστερόλης (LDL) από το ήπαρ. Επίσης μειώνουν τη φλεγμονή στο σώμα και συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία της καρδιάς.

4. Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι ένα δημοφιλές φρούτο, πλούσιο σε υγιεινά μονοακόρεστα λιπαρά και φυτικές ίνες. Μελέτη του 2020 έδειξε ότι άτομα με υπερβολικό βάρος ή παχυσαρκία που κατανάλωναν ένα αβοκάντο την ημέρα, στο πλαίσιο μιας διατροφής φιλικής προς την καρδιά, είχαν χαμηλότερα επίπεδα LDL και συνολικής χοληστερόλης.

Μπορείτε να χρησιμοποιείτε το αβοκάντο και το λάδι του ως εναλλακτικές λύσεις αντί για λιγότερο υγιεινά λιπαρά, όπως τα κορεσμένα από ζωικές πρωτεΐνες που έχουν συνδεθεί με αύξηση της χοληστερόλης.

5. Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, υποστηρίζοντας την υγεία της καρδιάς. Ο σολομός, η πέστροφα, η σαρδέλα, η ρέγκα και το σκουμπρί, αποτελούν εξαιρετικές πηγές. Μελέτες δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση λιπαρών ψαριών μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια στο αίμα, καθώς και τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και μεταβολικού συνδρόμου.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι τα τηγανητά ψάρια δεν προσφέρουν τα ίδια οφέλη και η συχνή κατανάλωσή τους μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού.

6. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, υγιεινών λιπαρών και φυτικής πρωτεΐνης. Παρέχουν επίσης βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Άτομα που καταναλώνουν ξηρούς καρπούς τακτικά φαίνεται να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου σε σύγκριση με όσους τους καταναλώνουν σπάνια.

Τα καρύδια περιέχουν ένα είδος ωμέγα-3 λιπαρού οξέος που ονομάζεται άλφα-λινολενικό οξύ (ALA), το οποίο έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού. Ξεκινήστε να προσθέτετε ξηρούς καρπούς στη διατροφή σας, όπως καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια και κάσιους, καθώς η τακτική κατανάλωση δεν μειώνει μόνο τα επίπεδα χοληστερόλης, αλλά και τη φλεγμονή, προσφέροντας στον οργανισμό εξαιρετικά θρεπτικά στοιχεία.

7. Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι ένα υγιεινό λιπαρό με πολλαπλά οφέλη. Περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία έχει αποδειχθεί βάσει ερευνών ότι μειώνουν την LDL χοληστερόλη. Είναι επίσης καλή πηγή πολυφαινολών, αντιοξειδωτικών που μειώνουν τη φλεγμονή και τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

ΠΗΓΗ

Tags: ΤΡΟΦΕΣ
Previous Post

Μαχαίρωσαν οδηγό ταξί και του έκλεψαν το αυτοκίνητο

Next Post

Η Κοπή πίτας του Μακεδονικού Σιάτιστας

Next Post
Η Κοπή πίτας του Μακεδονικού Σιάτιστας

Η Κοπή πίτας του Μακεδονικού Σιάτιστας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Νυχτερινή «επίσκεψη» αρκούδας στην Ολυμπιάδα Κοζάνης – Προειδοποίηση προς τους κατοίκους
  • Κοζάνη: Συναγερμός για ύποπτο κρούσμα ευλογιάς αιγοπροβάτων – Αναμένονται τα αποτελέσματα των εξετάσεων
  • «Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2026»: Μια βραδιά γεμάτη μουσική, ταλέντο και συγκίνηση από το Δημοτικό Ωδείο Γρεβενών
  • Εορτή Αγίου Λουκά ιατρού στον Ι.Ναό Αγίων Αναργύρων Κοζάνης
  • ΕΟΠΥΥ: Επίδομα έως 150 ευρώ – Ποιοι κάνουν τώρα αίτηση

Πρόσφατα σχόλια

  1. Self Care για Εσένα και το Κατοικίδιό σου - SieraFM στο Κοζάνη: Ολοκληρώθηκε η διημερίδα «Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας: Χτίζοντας Συνεργασίες»
  2. Το Σπίτι, το Σώμα και οι Στιγμές Ξεκούρασης - SieraFM στο Γ. Κασαπίδης: Βάλαμε σε τροχιά υλοποίησης έργα που προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των Δυτικομακεδόνων
  3. Η Εμπειρία Διακοπών που Συνεχίζεται στο Σπίτι - SieraFM στο Παρουσίαση των Βιβλίων του Δημήτρη Χριστόπουλο, “Ταξίδι στο Κράτος” και “Χρόνια Δοκιμασίας”
  4. Νεότερες πληροφορίες για την 59χρονη γυναίκα που βρέθηκε νεκρή σε ακάλυπτο οικοδομής στην Πτολεμαΐδα - SieraFM στο Σοκ στην Πτολεμαΐδα: Νεκρή βρέθηκε γυναίκα σε ακάλυπτο οικοδομής
  5. Γεωργιος Κεραμαρης Τζεινας στο Bόιο: Απορρίφθηκε η προσφυγή του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδοχωριτών «Η Πρόοδος» και 18 κατοίκων για τα παγκάκια στην πλατεία Ροδοχωρίου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr