Λιγότερα μαθήματα στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ένα νέο πανεπιστημιακό ίδρυμα που αναμένεται να είναι το τρίτο μεγαλύτερο στη χώρα και αλλαγές απ’ το νηπιαγωγείο φέρνει το υπουργείο Παιδεία.
Σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, και μεταξύ άλλων προβλέπει την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αλλά και την υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
Η πιο ριζική αλλαγή που φέρνει το νομοσχέδιο με τίτλο « Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις», είναι η δημιουργία του εν λόγω πανεπιστημίου με έδρα το Αιγάλεω, που θα προκύψει απ’ τη συγχώνευση του ΤΕΙ Αθηνών και του ΤΕΙ Πειραιά και θα αποτελείται συνολικά από πέντε σχολές και 26 τμήματα. Μάλιστα, το νέο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα θα αποτελέσει το τρίτο μεγαλύτερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας σε αριθμό φοιτητών, όπως σημειώνεται στην εισηγητική έκθεση.
«Λέκτορας Εφαρμογών»
Θεσμοθετείται μία νέα βαθμίδα, ο “Λέκτορας Εφαρμογών” ώστε να απορροφηθούν οι καθηγητές του ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης η δυνατότητα δημιουργίας «Αποθετηρίου Τίτλων Σπουδών», δηλαδή ένα ηλεκτρονικό σύστημα πιστοποίησης της γνησιότητας όλων των ακαδημαϊκών τίτλων για όλα τα ΑΕΙ της χώρας αλλά και για τα αντίστοιχα πιστοποιητικά του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ).
Διευκόλυνση των μετεγγραφών- Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης
Μια απ’ τις προβλέψεις του νομοσχεδίου είναι η διευκόλυνση των μετεγγραφών αδελφών που σπουδάζουν σε άλλες πόλεις, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η διάταξη για τον «Ενιαίο Αριθμό Εκπαίδευσης» που καθιερώνεται για κάθε πολίτη που έχει εισαχθεί σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης στη χώρα. Θα αντικαταστήσει τους ισχύοντες αριθμούς μητρώου που χρησιμοποιούνται.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, με αυτό τον τρόπο «καθίσταται εφικτή αφενός η παρακολούθηση της σχολικής διαρροής και ως εκ τούτου διευκολύνεται η εκπόνηση δημόσιων πολιτικών για την αποτροπή της, αφετέρου το οικείο πληροφοριακό σύστημα, όταν διασυνδεθεί με άλλα πληροφοριακά συστήματα (π.χ. με το σύστημα «Εργάνης»), θα μπορεί να αποδίδει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη δυνατότητα απορρόφησης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας καθώς και τη μαθητική και ακαδημαϊκή διαδρομή τους».
Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Καθιερώνεται σταδιακά η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων ηλικίας τεσσάρων (4) έως πέντε (5) ετών στο νηπιαγωγείο. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι η σταδιακή ένταξη των δήμων, στα όρια των οποίων θα εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, θα υλοποιηθεί με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, μετά από εισήγηση του οικείου περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τη γνώμη των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης.
Ως προς τη δευτεροβάθμια, το νομοσχέδιο ορίζει για τις απολυτήριες εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ότι μειώνονται σε τέσσερα τα εξεταζόμενα μαθήματα και είναι τα εξής: Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία. Για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄τετράμηνο.
Ακόμη, παρατείνεται έως το τέλος Μαρτίου κάθε έτους η προθεσμία για τον καθορισμό, με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του αριθμού των εισακτέων ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, που ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου έτους (άρθρο 33).
Επίσης προβλέπονται νέοι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες προέρχονται από την ενοποίηση των υφιστάμενων κλάδων.
«Την ίδρυση των νέων κλάδων υπαγορεύουν νέες εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και λόγοι που ανάγονται στην καλύτερη διαχείριση των υπηρεσιακής φύσης θεμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού», αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.
Να σημειωθεί πως στο νομοσχέδιο υπάρχουν διατάξεις που είχαν ήδη ανακοινωθεί, όπως για παράδειγμα, εκείνες που θεσμοθετούν Επιτροπές Ηθικής της Έρευνας σε κάθε ΑΕΙ, ώστε, όπως αναφέρεται, να ασκούν ένα είδος «προληπτικού ελέγχου ηθικής καταλληλότητας», αποτελώντας έτσι, μία «επιπλέον εγγύηση αξιοπιστίας των ερευνητικών προγραμμάτων αλλά και το μέσο για την αποδοχή του ερευνητικού έργου από το κοινωνικό σύνολο».
Πηγή:http://news247.gr/