Sierafm.gr -SI.E.RA FM 1053 Σιάτιστα
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δέκα τρόφιμα που προσφέρουν φυσική προστασία από τον ήλιο

Συνδυαστικά με τη χρήση αντηλιακής κρέμας, μπορείτε να ενισχύσετε την προστασία του οργανισμού σας από την ηλιακή ακτινοβολία και μέσω της διατροφής, ειδικά εκείνες τις ημέρες που περνάτε πολλές ώρες στην παραλία.

Ας δούμε, λοιπόν, ποια τρόφιμα πρέπει να αναζητήσετε προκειμένου να περιορίσετε τη φθορά των κυττάρων του δέρματος από τον ήλιο.

  1. Ρόδι. Το ρόδι ενισχύει όχι μόνο το ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά και τη φυσική προστασία του δέρματος από την υπεριώδη ακτινοβολία, χάρη στην αντιοξειδωτική του δράση.
  2. Ντομάτα. Η ντομάτα είναι πλούσια σε λυκοπένιο, μια ουσία που προστατεύει από τα προβλήματα που δημιουργούν οι UV ακτινοβολίες στο δέρμα και από το έγκαυμα. Προτιμήστε τις ωμές ντομάτες, καθώς είναι πιο αποτελεσματικές, και συνδυάστε τις με λίγο ελαιόλαδο, ώστε να απορροφηθεί καλύτερα το λυκοπένιο.
  3. Πράσινο τσάι. Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, το πράσινο τσάι προστατεύει το δέρμα και παράλληλα αποτοξινώνει τον οργανισμό. Μόλις βρήκατε το ιδανικό ρόφημα για την παραλία!
  4. Καρότο. Τα καρότα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή, προστατεύοντας έτσι το δέρμα από ερεθισμούς και πανάδες.
  5. Σολομός. Μια επίσης σημαντική κατηγορία θρεπτικών συστατικών με φωτοπροστατευτική δράση είναι τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, καθώς ρυθμίζουν τη συνεργασία των κυττάρων, τη λειτουργικότητα των κυτταρικών μεμβρανών και τη βιοσύνθεση των λιπιδίων της κεράτινης στιβάδας του δέρματος. Τα λιπαρά ψάρια και κυρίως ο σολομός, το σκουμπρί, ο κολιός και η τσιπούρα, είναι καλές πηγές λιπαρών οξέων.
  6. Μπρόκολο. Το μπρόκολο έχει αποτελεσματική προστατευτική δράση ενάντια στην υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία, χάρη στην ουσία σουλφοραφάνη, η οποία «θωρακίζει» την υγεία του δέρματος. Η σουλφοραφάνη περιέχεται σε αφθονία τόσο στο μπρόκολο όσο και σε άλλα σταυρανθή λαχανικά, όπως το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το λάχανο.
  7. Φράουλα. Οι φράουλες παρέχουν διπλή προστασία από τον ήλιο, προλαμβάνοντας και θεραπεύοντας τα ηλιακά εγκαύματα. Με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, οι φράουλες δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που παράγονται λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και τις εξουδετερώνουν. Παράλληλα, είναι πλούσιες σε τανίνες, οι οποίες ανακουφίζουν από τον πόνο του ηλιακού εγκαύματος. Αν, λοιπόν, καείτε, φτιάξτε έναν πολτό από ώριμες φράουλες και αλείψτε με αυτόν το έγκαυμα.
  8. Σπανάκι. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, βοηθούν στην προστασία του δέρματος από τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου.
  9. Καρύδια. Οι ξηροί καρποί και κυρίως τα καρύδια, τα φιστίκια και τα αμύγδαλα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία έχουν φωτοπροστατευτική δράση.
  10. Μαύρη σοκολάτα. Η αγαπημένη λιχουδιά μικρών και μεγάλων είναι μια αποτελεσματική ασπίδα κατά του ήλιου, αφού περιέχει φαινόλες και κατεχίνες, δυο αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν από τα εγκαύματα.

Πηγή:in.gr






Related posts

Αλλεργία στον ήλιο: Μια άγνωστη αλλά συνηθισμένη πάθηση

sierafm

Θέλετε μαύρισμα με διάρκεια; Ακολουθήστε αυτή τη συμβουλή!

sierafm

Θερμοπληξία: Ποια είναι τα συμπτώματα -Τι πρέπει να κάνουμε

sierafm

Leave a Comment

*

code

*

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδοχή Περισσότερα

Privacy & Cookies Policy