• Latest
Επιστολή

Επανέρχεται η κακοδαιμονία στην Ελληνική Εκπαίδευση… του Τσολακόπουλου Ανδρέα

13 Σεπτεμβρίου 2021
Συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Κοζάνης την Τρίτη 13 Αυγούστου 2024

Σε φάση υλοποίησης δύο κομβικά έργα του Δήμου Κοζάνης – Νέα Κοιμητήρια και Πρόγραμμα Αναπλάσεων οδεύουν προς ένταξη στο ΔΑΜ

19 Δεκεμβρίου 2025
Έγιναν οι εκλογές στον Φιλοζωικό Σύλλογο Σιάτιστας “Η Ευθύνη”

Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος στο Σισάνι για φόλα

19 Δεκεμβρίου 2025
Kλιμάκωση των κινητοποιήσεων από του αγρότες και στο μπλόκο Σιάτιστας-Έκλεισαν για δυο ώρες, μόνο για τα φορτηγά, και τον παλιό δρόμο Κοζάνης-Γρεβενών-Τι θα γίνει το Σαββατοκύριακο. Βίντεο

Kλιμάκωση των κινητοποιήσεων από του αγρότες και στο μπλόκο Σιάτιστας-Έκλεισαν για δυο ώρες, μόνο για τα φορτηγά, και τον παλιό δρόμο Κοζάνης-Γρεβενών-Τι θα γίνει το Σαββατοκύριακο. Βίντεο

19 Δεκεμβρίου 2025
αστυνομια, συλληψη

Άργος Ορεστικό: Σύλληψη 13χρονου μαθητή με μαχαίρι «πεταλούδα» στο σχολείο – Στο Αυτόφωρο και οι γονείς

19 Δεκεμβρίου 2025
Νέες προσθήκες στο δυναμικό του Δήμου Σερβίων

Νέες προσθήκες στο δυναμικό του Δήμου Σερβίων

19 Δεκεμβρίου 2025
Η Δυτική Μακεδονία στρέφει το βλέμμα στον ουρανό: Παρουσιάστηκε το Εκπαιδευτικό Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα

Η Δυτική Μακεδονία στρέφει το βλέμμα στον ουρανό: Παρουσιάστηκε το Εκπαιδευτικό Αστρονομικό Πάρκο Όρλιακα

19 Δεκεμβρίου 2025
Ο Δήμος Κοζάνης στο Πρόγραμμα Μάθησης Αδελφοποίησης, στο πλαίσιο της αποστολής Κλιματικά Ουδέτερες – Έξυπνες πόλεις

Ο Δήμος Κοζάνης στο Πρόγραμμα Μάθησης Αδελφοποίησης, στο πλαίσιο της αποστολής Κλιματικά Ουδέτερες – Έξυπνες πόλεις

19 Δεκεμβρίου 2025
Μοίρασε τρόφιμα και είδη υγιεινής του Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο Γρεβενών

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο Δήμου Γρεβενών δίπλα στους συμπολίτες μας, με πράξεις αλληλεγγύης ενόψει των εορτών

19 Δεκεμβρίου 2025
Αδράνεια καταλογίζει στην Περιφερειακή Αρχή ο Γιώργος Κασαπίδης

Κασαπίδης: Υπονόμευση της Δημοκρατικής Λειτουργίας και του Κύρους του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας από τον Περιφερειάρχη και τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου

19 Δεκεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Ο δίκαιος αγώνας των αγροτών για την επιβίωση του πρωτογενούς τομέα, έχει ως σύμμαχο όλη την κοινωνία»

Στολισμός χριστουγεννιάτικων δέντρων μουσείων ΕΦΑ Κοζάνης

19 Δεκεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Ο δίκαιος αγώνας των αγροτών για την επιβίωση του πρωτογενούς τομέα, έχει ως σύμμαχο όλη την κοινωνία»

Καλλιόπη Βέττα: «Ο δίκαιος αγώνας των αγροτών για την επιβίωση του πρωτογενούς τομέα, έχει ως σύμμαχο όλη την κοινωνία»

19 Δεκεμβρίου 2025
Η 15η τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων

Εγκρίθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Σερβίων για το 2026

19 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επανέρχεται η κακοδαιμονία στην Ελληνική Εκπαίδευση… του Τσολακόπουλου Ανδρέα

sierafm by sierafm
13 Σεπτεμβρίου 2021
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
0
Επιστολή
0
SHARES
1
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι «πανελλαδικές» δεν είναι εξετάσεις αλλά διαγωνισμοί, όπου συγκρίνονται οι υποψήφιοι, μεταξύ τους, για να καλύψουν συγκεκριμένες διαθέσιμες θέσεις των ιδρυμάτων, από όσους θα απαντήσουν καλύτερα, σε «αναξιόπιστα» πάντως ζητήματα, σύμφωνα με τα εκάστοτε πλασματικά κριτήρια (1) της λεγόμενης αριστείας, ανεξάρτητα από την απόλυτη βαθμολογία, που εξαρτάται, κάθε φορά, από τη σχετική δυσκολία ή την ευκολία των θεμάτων.

Ο καθορισμός της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ΑΕΙ (ενός επιπλέον «κόφτη») είναι άδικος, ανεδαφικός και ύποπτος, καθόσον μένουν εκτός «νυμφώνα», όχι μόνον όσοι δεν έπιασαν την αβάσιμη βάση (2), αλλά και όσοι την υπερέβησαν κατά πολύ και δεν εισάγονται στις πρώτες προτιμήσεις τους και είναι σαθρό το «δήθεν συμπέρασμα» ότι οι απόφοιτοί μας είναι αγράμματοι, επειδή σ’ αυτούς τους διαγωνισμούς δεν «έπιασαν» αυτή την εφήμερη πάντως βάση… στα μη βασικά, τα οποία δεν εμπεδώνουν ωστόσο και τα ξεχνούν γρήγορα, αλλά παρόλα αυτά μπορούν να εισάγονται στο εξωτερικό ή στα «ισότιμα» ιδιωτικά κολλέγια, ή στα ΙΕΚ, χωρίς περιορισμό.

Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και ιδεολογικό και σχετίζεται με την ψυχολογία της νοοτροπίας της πτυχιομανίας, με την οποία ήταν διαποτισμένη η Ελληνική κοινωνία, η οποία νοοτροπία, όχι μόνον παραμένει, αλλά επιτείνεται αιφνιδιαστικά, αντί να εξαλειφθεί και είναι απαράδεκτο, όμως, να καθορίζονται αυθαίρετα και εκ των υστέρων οι θέσεις των εισακτέων…

Αντί οι ειδικοί να κάνουν την αυτοκριτική για τα κατορθώματά τους, γιατί οι μαθητές γράφουν στις πανελλαδικές κάτω από τη βάση και πώς θα απαλύνουν ή θα εξηγήσουν το φαινόμενο, τους χλευάζουν κι από πάνω, με περισσή αλαζονεία και χαιρεκακία και μάλιστα τιμωρητικά!.

Οι ξένοι αφήνουν διάπλατα ανοιχτές τις πύλες για την τριτοβάθμια, γιατί ψάχνουν έστω και έναν στα εκατό χρόνια, που ενδέχεται να σώσει την ανθρωπότητα, αλλά εμείς αποκλείουμε κάποια π.χ. μαθηματική ιδιοφυία, επειδή δεν έγραψε καλά και μάλιστα στιγμιαία, π.χ. στα Ελληνικά ή στη χημεία, αγνοώντας και τους «εν υπνώσει Αϊνστάιν» που μπορεί κάποτε να ενεργοποιηθούν, τους οποίους όμως, εμείς, έχουμε «χάσει» από την εκκίνηση….

(1): Τα κριτήρια είναι αναξιόπιστα από πολλές πλευρές:

Ιδού, ένα παράδειγμα: Κάποιος αριστούχος φοιτητής και πτυχιούχος, ακόμη και διδάκτορας και επιτυχημένος επαγγελματίας (π.χ. ιατρός, μηχανικός, νομικός, οικονομολόγος, εκπαιδευτικός κλπ), που γνωρίζει άριστα την επιστήμη του, εκ του αποτελέσματος, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα μπορέσει να εισαχθεί, π.χ. με τη σημερινή εξεταστέα ύλη, στην ίδια του τη σχολή, από την οποία αποφοίτησε με άριστα!

(2). Η λεγόμενη βάση δεν αφορά σε βασικές γνώσεις, καθότι πολλά εξεταζόμενα μαθήματα δεν διδάσκονται υποχρεωτικά στην αντίστοιχη σχολή!

Έτσι, παράγουμε δυστυχισμένους πολίτες, ακούσιους πτυχιούχους χωρίς αντίκρισμα και με ματαίωση, που ψάχνουν εναγωνίως μία θέση στην παραγωγή και πολλές φορές ξαναγυρίζουν 5 χρόνια πίσω, αναζητώντας άλλες διεξόδους..

Ο προηγούμενος υπουργός έλυσε τον αιώνιο γόρδιο δεσμό, της πτυχιομανίας, ως βαυαρικό κατάλοιπο που οι ξένοι το αποτίναξαν γρήγορα, όπου ο γονιός θεωρούσε ύψιστη υποχρέωση να σπουδάσει το παιδί του όπου νάναι και με το στανιό (με ιδιαίτερα, οικονομικές θυσίες κλπ), γιατί το θεωρούσε, λόγω των φραγμών, ως απαγορευμένο καρπό (με την προσδοκία ότι θα είναι και γλυκός)….

Έτσι, με την ελεύθερη πρόσβαση, σχεδόν όλων στα ΑΕΙ, εκτονώθηκε ο παραπάνω πειρασμός, τυπικά λόγω της «τεχνητής απαξίωσης» των ΑΕΙ, γιατί έπαψε να είναι δυσεύρετο αγαθό (μιας και δε χρειάζεται να υπηρετούν όλοι την επιστήμη, αφού υπάρχει και η εφαρμογή της επιστήμης, η παραμελημένη αλλά χρήσιμη τεχνολογία) και παράλληλα φάνηκε να αποκτά και το Λύκειο τη μορφωτική του αυτοτέλεια με μία κρίσιμη και σχεδόν αναλλοίωτη και διαχρονική μάζα της ύλης, που πρέπει να την εμπεδώνουν όλοι κι αυτή είναι η πραγματική εκπαιδευτική βάση, έστω η ελάχιστη.

Με την αδέσμευτη και απαραίτητη μορφωτική υποδομή του λυκείου, που είναι πλέον αρκούντως ικανή, οι απόφοιτοι μπορούν να δρουν φυσιολογικά (όπως σχεδόν σε όλες τις χώρες), κατευθυνόμενοι οικειοθελώς και σε άλλες διεξόδους, όπως τα ΙΕΚ π.χ., όπου αυτόματα στράφηκαν ακόμα και φοιτητές ή πτυχιούχοι των ΑΕΙ…, γιατί ικανοποιούν τις κλίσεις τους, αλλά και την εύκολη είσοδό τους στην παραγωγή. (που άλλοι τη λένε αγορά εργασίας).

Βέβαια, τα δημόσια ΙΕΚ παραμένουν και με τη νέα πολιτική, αλλά κι εκεί διατηρείται για τα ιδιωτικά το προνόμιο των ελκυστικών ειδικοτήτων.. (λόγω της ελεύθερης ευελιξίας).

Η κριτική δεν έγκειται στην παρουσία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, που προσφέρει πολλά στο συναγωνισμό, αλλά στη διατήρηση του αντιτεχνολογικού συνδρόμου, που καλλιεργούμε με την «ανισοτιμία» της πνευματικής με την χειρονακτική εργασία, όπου ορθώνεται και πάλι το επιλεκτικό φίλτρο της διαλογής σε αμνούς και ερίφια (όσοι δεν περάσετε από το κόσκινο για τα ΑΕΙ, μπορείτε να περάσετε, αναγκαστικά, από δεύτερο «υποβαθμισμένο» κόσκινο για τα Δημόσια ΙΕΚ και όχι όλοι), πράγμα που προβληματίζει και «πεισμώνει» τον πολίτη…

Έτσι, επανέρχεται και πάλι ο ψυχολογικός μηχανισμός άμυνας, παρόλο που όλοι οι άνθρωποι πρέπει να είμαστε ισότιμοι, ανεξάρτητα από την ενασχόλησή μας, όπου απλά αλλάζουν οι ρόλοι μας.

Τα παραπάνω πισωγυρίσματα και ιδίως τα βιαστικά, βλάπτουν σοβαρά την παιδεία.

Βέβαια, η απαγόρευση της λειτουργίας ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, κάθε βαθμίδας, δεν είναι δημοκρατική ενέργεια και πρέπει να αφήνουμε όλα τα λουλούδια να ανθίζουν, ελεύθερα…

Ειδικά για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λόγω ειδικών συνθηκών και για τους πολίτες που είναι πολυάσχολοι (υπουργοί, βουλευτές, ΟΤΑ, μεγαλοεπιχειρηματίες, μεγαλοαγρότες κλπ, που δεν διαθέτουν τον ανάλογο χρόνο για τη φροντίδα των παιδιών τους, αλλά κατά τεκμήριο έχουν και την οικονομική επιφάνεια), τα ιδιωτικά προσφέρουν ιδιαίτερη υπηρεσία (τουλάχιστον ως παιδοφυλακτήρια), αλλά η πολιτεία υποχρεούται να προσφέρει και σε όλους τους υπόλοιπους ίσες ευκαιρίες, και όσο γίνεται «ίδιες» αφετηρίες (βρεφονηπιακοί σταθμοί, ολοήμερα κλπ) και σε κάθε περίπτωση, οργανωτικά και εποπτικά, να κυριαρχεί ο δημόσιος χαρακτήρας (όπως και στην υγεία).

Η άποψη που ισχυρίζεται ότι όσα μπορεί να κάνει ο ιδιώτης δεν τα κάνει το δημόσιο, για λόγους δημοσιονομικούς, δεν ευσταθεί για το αγαθό της εκπαίδευσης, που πρέπει να παρέχεται σε όλους.

Είναι ελεύθεροι όσοι θέλουν να επιλέξουν την ιδιωτική εκπαίδευση, αφού μπορούν και πληρώνουν, αλλά αν τυχόν το δημοσιονομικό κόστος είναι δυσβάστακτο, να θεσπιστεί ειδικός φόρος, για τους έχοντες ανάλογα με τα εισοδήματα, αφού έτσι κι αλλιώς τα πληρώνει ο πολίτης, αλλά δεν θα υπάρχει οικονομικός φραγμός για τους μη έχοντες.

Για την τριτοβάθμια παρόμοια.

Μπορεί να λειτουργούν και τα ιδιωτικά ΑΕΙ, έστω με την εφεύρεση των κολλεγίων, αλλά η πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει για επαρκείς θέσεις στα δημόσια, ιδίως σε σχολές αμφιθεάτρου.

Ποιος ιδιώτης θα λειτουργούσε πολυτεχνεία και ιατρικές που απαιτούν δαπανηρά εργαστήρια;

Περιορίζονται όλοι, στις ανέξοδες σχολές αμφιθεάτρου, που μπορεί να τις λειτουργήσει και το δημόσιο, αδαπάνως, αφού λόγω και του δημογραφικού περισσεύει η κτηριακή υποδομή.

Είναι όμως ανεπίτρεπτη η ξενομανία να ξεφυτρώνουν κολλέγια, ως παραρτήματα του εξωτερικού, να τα επιδοτούμε και τα χρήματα να φεύγουν έξω.

Σχετικά με τα επαρχιακά ΑΕΙ: Είναι έγκλημα αυτό που γίνεται με τη συρρίκνωσή τους.

Το πανεπιστήμιο είναι το απαραίτητο μορφωτικό και πολιτιστικό κύτταρο κάθε κοινωνίας, τουλάχιστον σε επίπεδο νομού, όπου θα απευθύνεται κάθε πολίτης και από εκεί θα ξεκινούν διάφορες δράσεις κι αυτό είναι εύκολο να γίνει, αφού οι αποστάσεις «μηδενίστηκαν» και μπορούν να μετακινούνται οι καθηγητές από τους κεντρικούς πυρήνες των ΑΕΙ.

Να λειτουργήσουν περιφερειακά παραρτήματα μεγάλων ΑΕΙ.

Γιατί ο αριθμός των εισακτέων ενός τμήματος π.χ. της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης λ.χ. της νομικής, ή του μαθηματικού να είναι 500 ή 400, με πολλά τμήματα και να μη μεταφερθούν μερικά στην κοντινότερη επαρχία, χωρίς να λησμονούμε και το ανοικτό ψηφιακό πανεπιστήμιο;

Αντί να τρέχουμε στα ξένα ιδρύματα, να γεμίσουμε την Ελλάδα με τέτοια, ώστε να δίνουμε εμείς τα φώτα στους άλλους και όχι να είμαστε τσιράκια τους.

Να επανέλθουν τα διετή πανεπιστημιακά τμήματα (ακαδημίες κατάρτισης) για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ, ώστε να υπάρχει δυνατότητα να «λουσθούν» όλοι με την πανεπιστημιακή αύρα…

Ειδικά για φέτος, να αυξηθούν οι θέσεις, κατά 30% στις σχολές πρώτων προτιμήσεων και να μην ισχύσει η ελάχιστη βάση εισαγωγής. Ευχαριστώ και καλή χρονιά για όλα τα παιδιά..

Τσολακόπουλος Ανδρέας, συνταξιούχος, ηλ/γος-μηχ/γος-μαθηματικός π. σχολικός σύμβουλος.

Tags: ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Previous Post

Έχασε η Σιάτιστα. Τα αποτελέσματα της 1ης αγωνιστικής στην ΕΠΣ Κοζάνης

Next Post

Έτσι θα ανοίξουν τα πανεπιστήμια, το χέρι στην τσέπη οι ανεμβολίαστοι

Next Post
ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Έτσι θα ανοίξουν τα πανεπιστήμια, το χέρι στην τσέπη οι ανεμβολίαστοι

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Σε φάση υλοποίησης δύο κομβικά έργα του Δήμου Κοζάνης – Νέα Κοιμητήρια και Πρόγραμμα Αναπλάσεων οδεύουν προς ένταξη στο ΔΑΜ
  • Ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος στο Σισάνι για φόλα
  • Kλιμάκωση των κινητοποιήσεων από του αγρότες και στο μπλόκο Σιάτιστας-Έκλεισαν για δυο ώρες, μόνο για τα φορτηγά, και τον παλιό δρόμο Κοζάνης-Γρεβενών-Τι θα γίνει το Σαββατοκύριακο. Βίντεο
  • Άργος Ορεστικό: Σύλληψη 13χρονου μαθητή με μαχαίρι «πεταλούδα» στο σχολείο – Στο Αυτόφωρο και οι γονείς
  • Νέες προσθήκες στο δυναμικό του Δήμου Σερβίων

Πρόσφατα σχόλια

  1. Λόζιος κι ανακατωσια στο Σιάτιστα: Έκλεψαν λόζιο, ( φουρφούρια) για τις κλαδαριές αλλά τους έγραψε η κάμερα. Βίντεο
  2. Γιατί η online ψυχαγωγία έχει γίνει μια μικρή απόδραση για τους εργαζόμενους - SieraFM στο Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Ψυχαγωγίας στην Ελλάδα: Πέρα από τα Παραδοσιακά Όρια
  3. Αντώνης Φωτόπουλος στο Ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρέδωσε στη Σχολή Πυροσβεστών Τσοτυλίου ο Δήμαρχος Βοΐου, Χρήστος Ζευκλής. Βίντεο
  4. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  5. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Νέα casino για Έλληνες παίκτες

 

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr