• Latest
αυτοκινητο κτεο

Μπουζί: γιατί χρειάζονται, πώς να επιλέγετε τα σωστά και πότε να τα αλλάζετε

14 Σεπτεμβρίου 2022
Σιάτιστα: Οικονομικές ενισχύσεις στους αριστούχους από το Τσιστοπούλειο

Ίδρυμα Τσιτσοπούλου: Δίνονται τα βραβεία αριστείας στους αποφοίτους των Λυκείων της Σιάτιστας

29 Νοεμβρίου 2025
Το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας απέκτησε απινιδωτή

Το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας απέκτησε απινιδωτή

28 Νοεμβρίου 2025
Σεμινάριο: “Digital  Marketing & Social Media – Από τη Θεωρία στην Πράξη” στην Πτολεμαΐδα

Σεμινάριο: “Digital  Marketing & Social Media – Από τη Θεωρία στην Πράξη” στην Πτολεμαΐδα

28 Νοεμβρίου 2025
Δήμος Κοζάνης: Έκθεση Συλλεκτών Νομού Κοζάνης από 3 έως 15 Δεκεμβρίου 2025 στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη

Δήμος Κοζάνης: Έκθεση Συλλεκτών Νομού Κοζάνης από 3 έως 15 Δεκεμβρίου 2025 στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη

28 Νοεμβρίου 2025
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Υπογραφή Σύμβασης για τις Άμεσες Ασφαλτικές Παρεμβάσεις στο Ε.Ο.Δ./Π.Δ.Μ.

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Υπογραφή Σύμβασης για τις Άμεσες Ασφαλτικές Παρεμβάσεις στο Ε.Ο.Δ./Π.Δ.Μ.

28 Νοεμβρίου 2025
Ο Πάρις Κουκουλόπουλος για τις συνεργασίες διακυβέρνησης

Π. Κουκουλόπουλος για επαναφορά των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων: Σημαντική θετική εξέλιξη η αποκατάσταση του κύρους των κοινωνικών εταίρων

28 Νοεμβρίου 2025
Οι κάτοικοι είπαν «όχι» στη συγχώνευση του Γυμνασίου Τρανοβάλτου

Οι κάτοικοι είπαν «όχι» στη συγχώνευση του Γυμνασίου Τρανοβάλτου

28 Νοεμβρίου 2025
Αυτοψίες για τη μελέτη αποκατάστασης της γέφυρας Σερβίων

Παράταση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων-Κοζάνης

28 Νοεμβρίου 2025
ΕΠΣ Κοζάνης: Η αγωνιστική δράση του Σαββατοκύριακου

Γ Εθνική: Συνέχεια με δύσκολες αναμετρήσεις για Κοζάνη και Εορδαϊκό

28 Νοεμβρίου 2025
ΕΠΣ Κοζάνης: Μοιράζονται την κορυφή Σιάτιστα και Εορδαϊκός

ΕΠΣ Κοζάνης: Ντέμπι κορυφής για Σιάτιστα και Αλιάκμων Βοΐου

28 Νοεμβρίου 2025
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας

Γαλατινή: Αγιασμός για το σχολείο δεύτερης ευκαιρίας

28 Νοεμβρίου 2025
Συγχαρητήριο Μήνυμα Δημάρχου Γρεβενών για την 18η Πανελλήνια Γιορτή Μανιταριού

Παρέμβαση Δημάρχου Γρεβενών για τις επενδύσεις ΑΠΕ στο Δήμο και την απώλεια σημαντικού έργου στο Παλαιοχώρι

28 Νοεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 29 Νοεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Μπουζί: γιατί χρειάζονται, πώς να επιλέγετε τα σωστά και πότε να τα αλλάζετε

sierafm by sierafm
14 Σεπτεμβρίου 2022
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
αυτοκινητο κτεο
0
SHARES
108
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Για να το θέσουμε πολύ απλά, τα μπουζί είναι απαραίτητα για να διατηρείται το αυτοκίνητο σε λειτουργία. Αναλυτικότερα, η διαδικασία έχει ως εξής: Την κατάλληλη στιγμή, τα μπουζί αναφλέγουν το μείγμα βενζίνης/αέρα. Η κατάλληλη στιγμή είναι ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πριν το έμβολο στον κύλινδρο φτάσει στο άνω νεκρό σημείο και συμπιέσει το μείγμα καυσίμου-αέρα: το μπουζί ανάβει, το μείγμα διαστέλλεται και πιέζει το έμβολο, το οποίο περιστρέφει τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω της συνδετικής ράβδου. Αυτό με τη σειρά του γυρίζει τους τροχούς και το αυτοκίνητο τρέχει.

Αν είναι εντάξει, λειτουργεί σε οποιαδήποτε λειτουργία του κινητήρα: χαμηλές στροφές, υψηλές στροφές και σε όλους τους κυλίνδρους. Η βενζίνη στο μείγμα καίγεται καλά και ο κινητήρας λειτουργεί όπως πρέπει.

Πώς λειτουργεί το μπουζί

Στους βενζινοκινητήρες, ένας ηλεκτρικός σπινθήρας αναφλέγει το μείγμα. Αυτό δημιουργείται μεταξύ των δύο ηλεκτροδίων του μπουζί. Η απόσταση μεταξύ των ηλεκτροδίων ποικίλλει – κατά μέσο όρο είναι περίπου ένα χιλιοστό. Η απόσταση αυτή είναι επίσης γνωστή ως διάκενο σπινθήρα.

Το διάκενο σπινθήρα πρέπει να είναι ακριβώς όπως το έχει προβλέψει ο κατασκευαστής του μπουζί: έτσι ώστε, αφενός, να σχηματίζεται ο σπινθήρας και, αφετέρου, να έχει αρκετή ενέργεια για να αναφλέξει το μίγμα.

Απαιτείται τάση τουλάχιστον 20.000 V για να δημιουργηθεί διάκενο σπινθήρα 1 mm. Η τάση αυτή παρέχεται από το πηνίο ανάφλεξης: μετατρέπει το ρεύμα 12 V του οχήματος και τροφοδοτεί τα ηλεκτρόδια με την απαραίτητη τάση των δεκάδων χιλιάδων βολτ. Τα πηνία ανάφλεξης στα σύγχρονα οχήματα ελέγχονται από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα.

Χαρακτηριστικά και διαφορές των μπουζί

Τα μπουζί διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά τους:

  • Διάμετρος και μήκος του τμήματος με σπείρωμα, μέγεθος του εξαγωνικού κλειδιού,
  • Σχήμα και μήκος του κεραμικού μονωτήρα,
  • Υλικό κεντρικού ηλεκτροδίου,
  • Αριθμός και σχήμα των πλευρικών ηλεκτροδίων,
  • το μέγεθος του διακένου σπινθήρα, τον παράγοντα πυράκτωσης και άλλες παραμέτρους.

Είναι σημαντικό τα χαρακτηριστικά αυτά να είναι ακριβώς όπως τα έχει προβλέψει ο κατασκευαστής ενός συγκεκριμένου κινητήρα. Γι’ αυτό οι παράμετροι του μπουζί καθορίζονται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Παρακάτω θα αναφερθούμε λεπτομερέστερα στα χαρακτηριστικά τους.

Πότε και πόσο συχνά πρέπει να αλλάζονται τα μπουζί

Η διάρκεια ζωής των μπουζί που αναφέρεται στο βιβλίο σέρβις ή στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου ισχύει για τα αρχικά μπουζί – και συχνά μπορεί να παραταθεί με την αντικατάσταση των μπουζί νικελίου με μπουζί πλατίνας ή ιριδίου.

Η κατά προσέγγιση διάρκεια ζωής ενός μπουζί εξαρτάται από το μέταλλο στα άκρα των ηλεκτροδίων. Σταδιακά καίγονται, το μονωτικό υλικό υποβαθμίζεται, οι ηλεκτρικές του ιδιότητες χειροτερεύουν, πράγμα που σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα ο σπινθήρας θα περάσει μεταξύ της πλευράς του κεντρικού ηλεκτροδίου και του σώματος του μπουζί. Αλλά πιο συχνά, τα ηλεκτρόδια του μπουζί φθείρονται, η απόσταση μεταξύ τους αυξάνεται και γίνεται όλο και πιο δύσκολο για το πηνίο ανάφλεξης να σχηματίσει σπινθήρα.

Το μπουζί δεν παύει πάντα να λειτουργεί εντελώς, αν και αυτό συμβαίνει επίσης. Η διακοπή εμφανίζεται πρώτα σε ορισμένους τρόπους λειτουργίας του κινητήρα. Για παράδειγμα, εάν το πεντάλ του γκαζιού πατηθεί απότομα. Το καύσιμο δεν θα καεί πλήρως, αλλά θα περάσει από την καμινάδα στον καταλυτικό μετατροπέα – τη συσκευή που καθαρίζει τα καυσαέρια. Η κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθεί και η διάρκεια ζωής του καταλυτικού μετατροπέα θα μειωθεί. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να αλλάζετε εγκαίρως τα μπουζί. Ωστόσο, τα ελαττωματικά μπουζί δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορεί να εμφανιστούν βλάβες ανάφλεξης.

Πώς να αλλάζετε σωστά τα μπουζί

Ως πελάτης του συνεργείου, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο μηχανικός διαθέτει δυναμόκλειδο – αυτό σας επιτρέπει να ρυθμίσετε και στη συνέχεια να παρατηρήσετε τη ροπή σύσφιξης.

Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να αλλάξετε τα μπουζί:

  1. Σβήστε τον κινητήρα και αφήστε τον να κρυώσει σε θερμοκρασία τουλάχιστον 50°C. Αφαιρέστε το προστατευτικό του κινητήρα, εάν υπάρχει, και αποκτήστε πρόσβαση στα μπουζί.
  2. Πάρτε έναν συμπιεστή και φυσήξτε την κυλινδροκεφαλή και τα φρεάτια των μπουζί με πεπιεσμένο αέρα, ώστε να μην εισέλθει βρωμιά στους κυλίνδρους μέσω αυτών.
  3. Αφαιρέστε τα μεμονωμένα πηνία ανάφλεξης ή τα καλώδια τροφοδοσίας.
  4. Πάρτε ένα συμβατικό κλειδί για μπουζί που ταιριάζει απόλυτα με το περίβλημα του μπουζί και ξεβιδώστε τα παλιά μπουζί.
  5. Τοποθετήστε το νέο μπουζί στο κλειδί μπουζί. Εάν το περίβλημα είναι κυλινδρικό, θα πρέπει να διαθέτει δακτύλιο ο-ring.
  6. Κοιτάξτε στο κουτί του μπουζί για να δείτε με πόση ροπή στρέψης πρέπει να το σφίξετε. Πάρτε ένα δυναμόκλειδο, ρυθμίστε τη ροπή και σφίξτε τα μπουζί. Είναι μάλλον εύκολο να μην τηρηθεί η ροπή στρέψης με ένα συνηθισμένο κλειδί μπουζί: είτε ο δακτύλιος δεν θα σφίξει αρκετά είτε το μπουζί θα σφίξει υπερβολικά, το σώμα του μπουζί θα μετακινηθεί, ο κεραμικός μονωτήρας θα σκάσει και τα θραύσματά του μαζί με το κεντρικό ηλεκτρόδιο θα πέσουν σε έναν κύλινδρο.
  7. Τοποθετήστε μεμονωμένα πηνία ανάφλεξης ή καλώδια ανάφλεξης, φροντίζοντας να είναι σφιχτά.
  8. Βάλτε μπροστά τον κινητήρα και βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί σωστά.
  9. Τοποθετήστε το προστατευτικό κάλυμμα στον κινητήρα.

Από πού προήλθαν οι πληροφορίες για το άρθρο:

Πληροφορίες για τα μπουζί από το antallaktikaexpert.gr

Πώς να αλλάξετε μπουζί – tosynergeio.gr

Tags: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Previous Post

Προς υπογραφές το έργο για τη Σήραγγα Κλεισούρας – Που θα κατασκευαστεί, ποιος το αναλαμβάνει

Next Post

Χρήστος Ι. Κολοβός*: Το πραγματικό κόστος των δήθεν «επιδοτήσεων» για το ρεύμα

Next Post
ΚΟΛΟΒΟΣ

Χρήστος Ι. Κολοβός*: Το πραγματικό κόστος των δήθεν «επιδοτήσεων» για το ρεύμα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πρόσφατα άρθρα

  • Ίδρυμα Τσιτσοπούλου: Δίνονται τα βραβεία αριστείας στους αποφοίτους των Λυκείων της Σιάτιστας
  • Το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας απέκτησε απινιδωτή
  • Σεμινάριο: “Digital  Marketing & Social Media – Από τη Θεωρία στην Πράξη” στην Πτολεμαΐδα
  • Δήμος Κοζάνης: Έκθεση Συλλεκτών Νομού Κοζάνης από 3 έως 15 Δεκεμβρίου 2025 στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη
  • Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Υπογραφή Σύμβασης για τις Άμεσες Ασφαλτικές Παρεμβάσεις στο Ε.Ο.Δ./Π.Δ.Μ.

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr