• Latest
αυτοκινητο κτεο

Μπουζί: γιατί χρειάζονται, πώς να επιλέγετε τα σωστά και πότε να τα αλλάζετε

14 Σεπτεμβρίου 2022
Καστοριά: Πυρκαγιά σε επιχείρηση γουνοδερμάτων κοντά στην Πορειά

Καστοριά: Πυρκαγιά σε επιχείρηση γουνοδερμάτων κοντά στην Πορειά

6 Ιουλίου 2025
Φωτιά σε οικόπεδο  μέσα  στην πόλη της Κοζάνης

Φωτιά σε οικόπεδο μέσα στην πόλη της Κοζάνης

6 Ιουλίου 2025
οδηγιες καυσωνα

Δήμος Κοζάνης: Οδηγίες από την Πολιτική Προστασία για Υψηλές Θερμοκρασίες

6 Ιουλίου 2025
Η Ενορία Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας ευχαριστεί όσους συνέβαλαν στην προετοιμασία για την επίσκεψη του Πατριάρχη

Η Ενορία Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας ευχαριστεί όσους συνέβαλαν στην προετοιμασία για την επίσκεψη του Πατριάρχη

6 Ιουλίου 2025
Σιάτιστα: Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του ιδρύματος “Κώστας και Ελένη Παπανικολάου”

Σιάτιστα: Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του ιδρύματος “Κώστας και Ελένη Παπανικολάου”

6 Ιουλίου 2025
Stranafest: Υπέροχοι Πορτοκάλογλου και Κότσιρας. Βίντεο

Stranafest: Υπέροχοι Πορτοκάλογλου και Κότσιρας. Βίντεο

6 Ιουλίου 2025
Fiesta Voio: Ο εμβληματικός Βασίλης Παπακωνσταντίνου έρχεται την Κυριακή 13/07

Fiesta Voio: Ο εμβληματικός Βασίλης Παπακωνσταντίνου έρχεται την Κυριακή 13/07

6 Ιουλίου 2025

Τη Δευτέρα ο τελικός τουρνουά μπάσκετ

6 Ιουλίου 2025
Κοζάνη: Ολοσχερώς κάηκε κατοικία στον Άγιο Δημήτριο (video)

Κοζάνη: Ολοσχερώς κάηκε κατοικία στον Άγιο Δημήτριο (video)

6 Ιουλίου 2025
Στα «πιπεράδικα» του Καλονερίου – Το εμπόδιο στις δηλώσεις ΟΣΔΕ

Στα «πιπεράδικα» του Καλονερίου – Το εμπόδιο στις δηλώσεις ΟΣΔΕ

6 Ιουλίου 2025
ΕΟΠΥΥ ΓΙΑΤΡΟΣ

Γιατρός εκτελούσε παραπεμπτικά του προγράμματος «Προλαμβάνω» εν αγνοία των δικαιούχων – Καταγγελία για τη «δράση» του

6 Ιουλίου 2025
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

Νέα αποζημίωση 100 ευρώ σε 80.000 εργαζόμενους: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις, ποιοι θα την λάβουν και πότε θα γίνουν οι πληρωμές

6 Ιουλίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Δευτέρα, 7 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Μπουζί: γιατί χρειάζονται, πώς να επιλέγετε τα σωστά και πότε να τα αλλάζετε

sierafm by sierafm
14 Σεπτεμβρίου 2022
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
0
αυτοκινητο κτεο
0
SHARES
107
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Για να το θέσουμε πολύ απλά, τα μπουζί είναι απαραίτητα για να διατηρείται το αυτοκίνητο σε λειτουργία. Αναλυτικότερα, η διαδικασία έχει ως εξής: Την κατάλληλη στιγμή, τα μπουζί αναφλέγουν το μείγμα βενζίνης/αέρα. Η κατάλληλη στιγμή είναι ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πριν το έμβολο στον κύλινδρο φτάσει στο άνω νεκρό σημείο και συμπιέσει το μείγμα καυσίμου-αέρα: το μπουζί ανάβει, το μείγμα διαστέλλεται και πιέζει το έμβολο, το οποίο περιστρέφει τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω της συνδετικής ράβδου. Αυτό με τη σειρά του γυρίζει τους τροχούς και το αυτοκίνητο τρέχει.

Αν είναι εντάξει, λειτουργεί σε οποιαδήποτε λειτουργία του κινητήρα: χαμηλές στροφές, υψηλές στροφές και σε όλους τους κυλίνδρους. Η βενζίνη στο μείγμα καίγεται καλά και ο κινητήρας λειτουργεί όπως πρέπει.

Πώς λειτουργεί το μπουζί

Στους βενζινοκινητήρες, ένας ηλεκτρικός σπινθήρας αναφλέγει το μείγμα. Αυτό δημιουργείται μεταξύ των δύο ηλεκτροδίων του μπουζί. Η απόσταση μεταξύ των ηλεκτροδίων ποικίλλει – κατά μέσο όρο είναι περίπου ένα χιλιοστό. Η απόσταση αυτή είναι επίσης γνωστή ως διάκενο σπινθήρα.

Το διάκενο σπινθήρα πρέπει να είναι ακριβώς όπως το έχει προβλέψει ο κατασκευαστής του μπουζί: έτσι ώστε, αφενός, να σχηματίζεται ο σπινθήρας και, αφετέρου, να έχει αρκετή ενέργεια για να αναφλέξει το μίγμα.

Απαιτείται τάση τουλάχιστον 20.000 V για να δημιουργηθεί διάκενο σπινθήρα 1 mm. Η τάση αυτή παρέχεται από το πηνίο ανάφλεξης: μετατρέπει το ρεύμα 12 V του οχήματος και τροφοδοτεί τα ηλεκτρόδια με την απαραίτητη τάση των δεκάδων χιλιάδων βολτ. Τα πηνία ανάφλεξης στα σύγχρονα οχήματα ελέγχονται από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα.

Χαρακτηριστικά και διαφορές των μπουζί

Τα μπουζί διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά τους:

  • Διάμετρος και μήκος του τμήματος με σπείρωμα, μέγεθος του εξαγωνικού κλειδιού,
  • Σχήμα και μήκος του κεραμικού μονωτήρα,
  • Υλικό κεντρικού ηλεκτροδίου,
  • Αριθμός και σχήμα των πλευρικών ηλεκτροδίων,
  • το μέγεθος του διακένου σπινθήρα, τον παράγοντα πυράκτωσης και άλλες παραμέτρους.

Είναι σημαντικό τα χαρακτηριστικά αυτά να είναι ακριβώς όπως τα έχει προβλέψει ο κατασκευαστής ενός συγκεκριμένου κινητήρα. Γι’ αυτό οι παράμετροι του μπουζί καθορίζονται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Παρακάτω θα αναφερθούμε λεπτομερέστερα στα χαρακτηριστικά τους.

Πότε και πόσο συχνά πρέπει να αλλάζονται τα μπουζί

Η διάρκεια ζωής των μπουζί που αναφέρεται στο βιβλίο σέρβις ή στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου ισχύει για τα αρχικά μπουζί – και συχνά μπορεί να παραταθεί με την αντικατάσταση των μπουζί νικελίου με μπουζί πλατίνας ή ιριδίου.

Η κατά προσέγγιση διάρκεια ζωής ενός μπουζί εξαρτάται από το μέταλλο στα άκρα των ηλεκτροδίων. Σταδιακά καίγονται, το μονωτικό υλικό υποβαθμίζεται, οι ηλεκτρικές του ιδιότητες χειροτερεύουν, πράγμα που σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα ο σπινθήρας θα περάσει μεταξύ της πλευράς του κεντρικού ηλεκτροδίου και του σώματος του μπουζί. Αλλά πιο συχνά, τα ηλεκτρόδια του μπουζί φθείρονται, η απόσταση μεταξύ τους αυξάνεται και γίνεται όλο και πιο δύσκολο για το πηνίο ανάφλεξης να σχηματίσει σπινθήρα.

Το μπουζί δεν παύει πάντα να λειτουργεί εντελώς, αν και αυτό συμβαίνει επίσης. Η διακοπή εμφανίζεται πρώτα σε ορισμένους τρόπους λειτουργίας του κινητήρα. Για παράδειγμα, εάν το πεντάλ του γκαζιού πατηθεί απότομα. Το καύσιμο δεν θα καεί πλήρως, αλλά θα περάσει από την καμινάδα στον καταλυτικό μετατροπέα – τη συσκευή που καθαρίζει τα καυσαέρια. Η κατανάλωση καυσίμου θα αυξηθεί και η διάρκεια ζωής του καταλυτικού μετατροπέα θα μειωθεί. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να αλλάζετε εγκαίρως τα μπουζί. Ωστόσο, τα ελαττωματικά μπουζί δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορεί να εμφανιστούν βλάβες ανάφλεξης.

Πώς να αλλάζετε σωστά τα μπουζί

Ως πελάτης του συνεργείου, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο μηχανικός διαθέτει δυναμόκλειδο – αυτό σας επιτρέπει να ρυθμίσετε και στη συνέχεια να παρατηρήσετε τη ροπή σύσφιξης.

Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να αλλάξετε τα μπουζί:

  1. Σβήστε τον κινητήρα και αφήστε τον να κρυώσει σε θερμοκρασία τουλάχιστον 50°C. Αφαιρέστε το προστατευτικό του κινητήρα, εάν υπάρχει, και αποκτήστε πρόσβαση στα μπουζί.
  2. Πάρτε έναν συμπιεστή και φυσήξτε την κυλινδροκεφαλή και τα φρεάτια των μπουζί με πεπιεσμένο αέρα, ώστε να μην εισέλθει βρωμιά στους κυλίνδρους μέσω αυτών.
  3. Αφαιρέστε τα μεμονωμένα πηνία ανάφλεξης ή τα καλώδια τροφοδοσίας.
  4. Πάρτε ένα συμβατικό κλειδί για μπουζί που ταιριάζει απόλυτα με το περίβλημα του μπουζί και ξεβιδώστε τα παλιά μπουζί.
  5. Τοποθετήστε το νέο μπουζί στο κλειδί μπουζί. Εάν το περίβλημα είναι κυλινδρικό, θα πρέπει να διαθέτει δακτύλιο ο-ring.
  6. Κοιτάξτε στο κουτί του μπουζί για να δείτε με πόση ροπή στρέψης πρέπει να το σφίξετε. Πάρτε ένα δυναμόκλειδο, ρυθμίστε τη ροπή και σφίξτε τα μπουζί. Είναι μάλλον εύκολο να μην τηρηθεί η ροπή στρέψης με ένα συνηθισμένο κλειδί μπουζί: είτε ο δακτύλιος δεν θα σφίξει αρκετά είτε το μπουζί θα σφίξει υπερβολικά, το σώμα του μπουζί θα μετακινηθεί, ο κεραμικός μονωτήρας θα σκάσει και τα θραύσματά του μαζί με το κεντρικό ηλεκτρόδιο θα πέσουν σε έναν κύλινδρο.
  7. Τοποθετήστε μεμονωμένα πηνία ανάφλεξης ή καλώδια ανάφλεξης, φροντίζοντας να είναι σφιχτά.
  8. Βάλτε μπροστά τον κινητήρα και βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί σωστά.
  9. Τοποθετήστε το προστατευτικό κάλυμμα στον κινητήρα.

Από πού προήλθαν οι πληροφορίες για το άρθρο:

Πληροφορίες για τα μπουζί από το antallaktikaexpert.gr

Πώς να αλλάξετε μπουζί – tosynergeio.gr

Tags: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Previous Post

Προς υπογραφές το έργο για τη Σήραγγα Κλεισούρας – Που θα κατασκευαστεί, ποιος το αναλαμβάνει

Next Post

Χρήστος Ι. Κολοβός*: Το πραγματικό κόστος των δήθεν «επιδοτήσεων» για το ρεύμα

Next Post
ΚΟΛΟΒΟΣ

Χρήστος Ι. Κολοβός*: Το πραγματικό κόστος των δήθεν «επιδοτήσεων» για το ρεύμα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

FIESTA VOIO NEW (2)

Πρόσφατα άρθρα

  • Καστοριά: Πυρκαγιά σε επιχείρηση γουνοδερμάτων κοντά στην Πορειά
  • Φωτιά σε οικόπεδο μέσα στην πόλη της Κοζάνης
  • Δήμος Κοζάνης: Οδηγίες από την Πολιτική Προστασία για Υψηλές Θερμοκρασίες
  • Η Ενορία Αγίου Δημητρίου Σιάτιστας ευχαριστεί όσους συνέβαλαν στην προετοιμασία για την επίσκεψη του Πατριάρχη
  • Σιάτιστα: Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του ιδρύματος “Κώστας και Ελένη Παπανικολάου”

Πρόσφατα σχόλια

  1. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόνο ποδόσφαιρο: Η ποδηλασία κατακτά τους φιλάθλους - SieraFM στο 3ος ο Δημήτρης Σελέτης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ορεινού Δρόμου στο Καρπενήσι. Βίντεο
  2. Χαρά στο Δήμος Γρεβενών: «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2025» -Το πρόγραμμα της 1ης περιόδου
  3. Σάκης στο Συνεδρίαση με ερώτηση για το κόστος συνδέσεων αερίου στη Γαλατινή. Βίντεο
  4. Βασιλω στο Προσλήψεις 3 ατόμων στο ΠΤΑ Δυτικής Μακεδονίας
  5. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ στο Ο Δήμος Κοζάνης απαγορεύει ποδήλατα, πατίνια & μπάλες στην κεντρική πλατεία
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr