• Latest
ΦΑΓΗΤΟ

Αυτές είναι οι τροφές που μειώνουν τη χοληστερίνη

25 Φεβρουαρίου 2019
Τμήμα Αιμοδοσίας Νοσοκομείου Γρεβενών: Εορταστική Εθελοντική Αιμοδοσία την Κυριακή 14 Ιουνίου 2025

Τμήμα Αιμοδοσίας Νοσοκομείου Γρεβενών: Εορταστική Εθελοντική Αιμοδοσία την Κυριακή 14 Ιουνίου 2025

10 Ιουνίου 2026
Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονία: Υπογραφή Σύμβασης για τη Μελέτη Διερεύνησης Φαινομένων Αστάθειας στους Ιερούς Ναούς Αγίου Γεωργίου Άνω Κώμης και Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ανατολής

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονία: Υπογραφή Σύμβασης για τη Μελέτη Διερεύνησης Φαινομένων Αστάθειας στους Ιερούς Ναούς Αγίου Γεωργίου Άνω Κώμης και Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ανατολής

10 Ιουνίου 2026
Δήμος Κοζάνης: Ενημέρωση για το πρόγραμμα εκσκαφών οπτικών ινών (10 Μαρτίου – 15 Μαρτίου 2025)

Δήμος Κοζάνης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της οδού Ιωνίας – Αποκλεισμός διέλευσης βαρέων οχημάτων από τη γέφυρα

10 Ιουνίου 2026
Το πρόγραμμα των 44ων Λασσανείων του Δήμου Κοζάνης

Το πρόγραμμα των 44ων Λασσανείων του Δήμου Κοζάνης

10 Ιουνίου 2026
Δήμος Βοΐου: Με την συμμετοχή γονέων και μαθητών ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ανάπλασης στο δημοτικό σχολείο Νεάπολης- Νέα παιδική χαρά στο Νηπιαγωγείο

Δήμος Βοΐου: Με την συμμετοχή γονέων και μαθητών ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ανάπλασης στο δημοτικό σχολείο Νεάπολης- Νέα παιδική χαρά στο Νηπιαγωγείο

10 Ιουνίου 2026
Οι μάστορες της Γαλατινής.  Ελάχιστοι πλέον στο επάγγελμα

Οι μάστορες της Γαλατινής. Ελάχιστοι πλέον στο επάγγελμα

10 Ιουνίου 2026
Τσοτύλι: Survivor για την έναρξη του καλοκαιριού

Τσοτύλι: Survivor για την έναρξη του καλοκαιριού

10 Ιουνίου 2026
Ο Πάρις Κουκουλόπουλος για τις συνεργασίες διακυβέρνησης

Π. Κουκουλόπουλος: Να προτεραιοποιηθεί η Δυτική Μακεδονία, με εφαρμογή της Ρήτρας Δίκαιης Μετάβασης, στην κατανομή των 5.467 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

10 Ιουνίου 2026
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Βελβεντό Κοζάνης, η μουσική συναυλία με τίτλο «Παίζουμε για τη Ζωή»

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Βελβεντό Κοζάνης, η μουσική συναυλία με τίτλο «Παίζουμε για τη Ζωή»

10 Ιουνίου 2026
Η 15η τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερβίων

Απολογισμός πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Σερβίων ετών 2024 – 2025

10 Ιουνίου 2026
Γρεβενά: Συναντήσεις στο Υπουργείο Υποδομών για τον Ε65

Ε65: Η μεγάλη ώρα φθάνει!

10 Ιουνίου 2026
Παρουσίαση Συλλογικού Τόμου για τον Μακαριστό Μητροπολίτη Παύλο: «Όπως τον έζησα! Άγνωστες στιγμές ενός Επισκόπου αγάπης»

Παρουσίαση Συλλογικού Τόμου για τον Μακαριστό Μητροπολίτη Παύλο: «Όπως τον έζησα! Άγνωστες στιγμές ενός Επισκόπου αγάπης»

10 Ιουνίου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 10 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αυτές είναι οι τροφές που μειώνουν τη χοληστερίνη

sierafm by sierafm
25 Φεβρουαρίου 2019
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
ΦΑΓΗΤΟ
1
SHARES
4
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι φυτικές τροφές είναι γνωστό ότι κάνουν καλό στην καρδιά. Υπάρχουν, όμως, συγκεκριμένες τροφές, που μειώνουν την χοληστερίνη και διατηρούν την καρδιά ισχυρή και υγιή; Ναι, υπάρχουν, σύμφωνα με επιστημονική έρευνα!

 Μάλιστα, προκρίνονται τέσσερις συγκεκριμένες τροφές, των οποίων τα καρδιακά οφέλη, όπως το ότι μειώνουν την χοληστερίνη, έχουν αποδειχθεί από αρκετές ελεγχόμενες δοκιμές.

Οι φυτικές τροφές είναι εξαιρετικές για την καρδιαγγειακή υγεία, αλλά μια χορτοφαγική δίαιτα χαμηλή σε κορεσμένα λίπη μπορεί να μην είναι το καλύτερο πράγμα για τη διατήρηση της χοληστερόλης υπό έλεγχο.

Αντ’ αυτού, ίσως είναι καλύτερο να τρώμε επιλεκτικά μερικές τροφές, που μειώνουν τη χοληστερόλη χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεϊνών (LDL), η οποία είναι επίσης γνωστή ως «κακή» χοληστερόλη.

Αυτό ήταν το κύριο επίτευγμα μιας μελέτης, που δημοσιεύτηκε το 2011, όπου παρουσιάστηκε μια “ομάδα” τεσσάρων τροφών, που είχαν αποδειχθεί ότι μειώνουν την χοληστερίνη και τις καρδιακές παθήσεις. Αυτές οι τροφές είναι:

  • ξηροί καρποί
  • φυτική πρωτεΐνη που λαμβάνεται είτε από τρόφιμα με βάση τη σόγια, όπως το τόφου, το γάλα σόγιας, ή άλλα υποκατάστατα κρέατος με βάση τη σόγια, ή από καρπούς όπως φασόλια, μπιζέλια, ρεβίθια, ή φακές
  • διαλυτές ίνες, όπως βρώμη, κριθάρι, μελιτζάνα, μήλα, πορτοκάλια και μούρα
  • μαργαρίνη ενισχυμένη με φυτικές στερόλες, ή ενώσεις που μπορούν να βρεθούν σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και δημητριακά

Από το 2011, αρκετοί κυβερνητικοί οργανισμοί έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη αυτής της ομάδας τροφών.

Τώρα, η Ευρωπαϊκή Ένωση για την Μελέτη του Διαβήτη (European Association for the Study of Diabetes) χρηματοδότησε μια μετα-ανάλυση όλων των διαθέσιμων στοιχείων, για να αξιολογήσει και να συνοψίσει τα οφέλη της συγκεκριμένης διατροφικής ομάδας στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Επικεφαλής συγγραφέας της νέας έρευνας ήταν η Laura Chiavaroli, από το Τμήμα Διατροφικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Τορόντο στον Καναδά, και τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Progress in Cardiovascular Diseases.

Η χοληστερίνη μειώθηκε κατά 17%

Συγκεκριμένα, η προτεινόμενη διατροφή συνιστά ημερήσια πρόσληψη 42 γραμμαρίων από ξηρούς καρπούς, 20 γραμμαρίων διαλυτής ίνας, 2 γραμμαρίων φυτικών στερολών και 50 γραμμαρίων φυτικών πρωτεϊνών. Οι ποσότητες βασίζονται σε ημερήσια κατανάλωση 2.000 θερμίδων.

Η δρ. Chiavaroli και οι συνεργάτες της ανέλυσαν τυχαιοποιημένες και μη-τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές, που μελετούσαν την επίδραση αυτού του διαιτολογικού μοντέλου σε σύγκριση με οποιαδήποτε δίαιτα ίδιας θερμιδικής κατανάλωσης και η οποία δεν περιείχε τροφές από το βασικό αυτό μοντέλο.

Συνολικά, η ανάλυση έδειξε, ότι η εν λόγω ομάδα τροφών μειώνει τα επίπεδα ολικής χοληστερόλης, καθώς και τα τριγλυκερίδια (τα οποία είναι το πιο συνηθισμένο είδος λίπους στο ανθρώπινο σώμα), την αρτηριακή πίεση και την C-αντιδρώσα πρωτεΐνη (C-reactive protein), η οποία αποτελεί δείκτη φλεγμονής.

Μάλιστα, αυτή η ομάδα τεσσάρων τροφών μειώνει τη “κακή” χοληστερίνη (LDL) κατά 17% και τον κίνδυνο ανάπτυξης στεφανιαίας νόσου κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας κατά 13%.

Οι συγγραφείς καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι “τα τρέχοντα στοιχεία καταδεικνύουν ότι αυτές οι τροφές οδηγούν σε κλινικά σημαντικές βελτιώσεις στη LDL χοληστερόλη καθώς και σε άλλους καθιερωμένους καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου και στον εκτιμώμενο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου σε βάθος δεκαετίας”.

Πηγή: iatropedia

Tags: ΦΑΓΗΤΟ
Previous Post

Έρευνα: Δυσκολευόμαστε να ξεχωρίσουμε την γρίπη από ένα απλό κρυολόγημα

Next Post

Γέφυρα Ζωής: Προ τσικνοπέμπτης Αιμοδοσία

Next Post
ΓΕΦΥΡΑ ΖΩΗΣ αιμοδοσια

Γέφυρα Ζωής: Προ τσικνοπέμπτης Αιμοδοσία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Τμήμα Αιμοδοσίας Νοσοκομείου Γρεβενών: Εορταστική Εθελοντική Αιμοδοσία την Κυριακή 14 Ιουνίου 2025
  • Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονία: Υπογραφή Σύμβασης για τη Μελέτη Διερεύνησης Φαινομένων Αστάθειας στους Ιερούς Ναούς Αγίου Γεωργίου Άνω Κώμης και Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ανατολής
  • Δήμος Κοζάνης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της οδού Ιωνίας – Αποκλεισμός διέλευσης βαρέων οχημάτων από τη γέφυρα
  • Το πρόγραμμα των 44ων Λασσανείων του Δήμου Κοζάνης
  • Δήμος Βοΐου: Με την συμμετοχή γονέων και μαθητών ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ανάπλασης στο δημοτικό σχολείο Νεάπολης- Νέα παιδική χαρά στο Νηπιαγωγείο

Πρόσφατα σχόλια

  1. Self Care για Εσένα και το Κατοικίδιό σου - SieraFM στο Κοζάνη: Ολοκληρώθηκε η διημερίδα «Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας: Χτίζοντας Συνεργασίες»
  2. Το Σπίτι, το Σώμα και οι Στιγμές Ξεκούρασης - SieraFM στο Γ. Κασαπίδης: Βάλαμε σε τροχιά υλοποίησης έργα που προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των Δυτικομακεδόνων
  3. Η Εμπειρία Διακοπών που Συνεχίζεται στο Σπίτι - SieraFM στο Παρουσίαση των Βιβλίων του Δημήτρη Χριστόπουλο, “Ταξίδι στο Κράτος” και “Χρόνια Δοκιμασίας”
  4. Νεότερες πληροφορίες για την 59χρονη γυναίκα που βρέθηκε νεκρή σε ακάλυπτο οικοδομής στην Πτολεμαΐδα - SieraFM στο Σοκ στην Πτολεμαΐδα: Νεκρή βρέθηκε γυναίκα σε ακάλυπτο οικοδομής
  5. Γεωργιος Κεραμαρης Τζεινας στο Bόιο: Απορρίφθηκε η προσφυγή του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδοχωριτών «Η Πρόοδος» και 18 κατοίκων για τα παγκάκια στην πλατεία Ροδοχωρίου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr