• Latest
ΦΑΓΗΤΟ

Καρκίνος στομάχου: Το συστατικό που αυξάνει τον κίνδυνο – Σχεδόν όλα τα φαγητά το έχουν

14 Μαΐου 2024
Συνδυασμός «ΕΛΠΙΔΑ»: “Η Καστοριά σε αδιέξοδο : Αναζητώντας Όραμα και Στρατηγική Ανάπτυξης”

‘Ελπίδα” – Γεωργία Ζεμπιλιάδου: Ειδικό Χωροταξικό για τις ΑΠΕ Να το πουν καθαρά: Data Center και καύση απορριμμάτων δεν θα περάσουν από το παράθυρο

13 Ιουνίου 2026
νεκροταφειο

“Χειροπέδες” σε 21χρονο που έκλεβε καντήλια από νεκροταφείο

13 Ιουνίου 2026
απατη

Απάτη σε βάρος 13χρονης – Παρέδωσε κοσμήματα αξίας 5.500 ευρώ σε δήθεν ασφαλιστή

13 Ιουνίου 2026
γιατρος

«Καμπάνα» σε γιατρό που έπαιρνε «φακελάκια» από ασθενείς

13 Ιουνίου 2026
ΠΑΠΑΣ

Σοκ: Μητροπολίτης επεδείκνυε τα γεννητικά του όργανα σε παιδιά – «Εξομολογούμαι στον πνευματικό»

13 Ιουνίου 2026
51χρονος έσφαξε τον ανιψιό του

51χρονος έσφαξε τον ανιψιό του

13 Ιουνίου 2026
ΒΟΤΑΝΑ

Οκτώ βότανα που ανεβάζουν τη διάθεση

13 Ιουνίου 2026
Δικαστήριο δικη

Δήμος… μήνυσε νεκρή για απείθεια!

13 Ιουνίου 2026
ΔΥΠΑ

ΔΥΠΑ: Έρχεται νέο πρόγραμμα «55+»

13 Ιουνίου 2026
ηλιακος θερμοσιφωνας

«Αλλάζω Θερμοσίφωνα»: 6.000 νέοι δικαιούχοι, μέχρι πότε η εξαργύρωση της επιταγής

13 Ιουνίου 2026
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ, ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Βάσεις 2026: Τα Μαθηματικά «ισοπέδωσαν» τους αριστούχους – Πού συνωστίζονται οι βαθμοί, «βουτιά» στις περιζήτητες σχολές

13 Ιουνίου 2026
Χόρτα καθαρισμός

Ανακοινώθηκε παράταση για τα ακαθάριστα οικόπεδα – Νέα προθεσμία

13 Ιουνίου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Σάββατο, 13 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καρκίνος στομάχου: Το συστατικό που αυξάνει τον κίνδυνο – Σχεδόν όλα τα φαγητά το έχουν

sierafm by sierafm
14 Μαΐου 2024
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
ΦΑΓΗΤΟ
0
SHARES
46
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Κι ενώ πιθανώς γνωρίζατε ότι το αλάτι σε υπερβολικές ποσότητες μπορεί να μας ανεβάσει την πίεση και να βλάψει την καρδιά μας, ερευνητές του ιατρικού Πανεπιστημίου της Βιέννης λένε ότι μπορεί να είναι επικίνδυνο και για το στομάχι μας.

Σύμφωνα με τη μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Gastric Cancer, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού συνδέεται με 40% υψηλότερη πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του στομάχου.

Μάλιστα, στις ασιατικές χώρες, όπου τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι είναι δημοφιλή, είχε ήδη διερευνηθεί αυτή η σχέση, αλλά τώρα, φαίνεται ότι αυτός ο κίνδυνος αντικατοπτρίζεται και στις στατιστικές για τον καρκίνο στην Ευρώπη.

«Η έρευνά μας αποδεικνύει τη σχέση μεταξύ της συχνότητας του προστιθέμενου αλατιού και του καρκίνου του στομάχου και στις δυτικές χώρες», υπογραμμίζει η ερευνητική ομάδα.

«Με τη μελέτη μας θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις της εξαιρετικά υψηλής κατανάλωσης αλατιού και να παράσχουμε μια βάση για μέτρα πρόληψης του καρκίνου του στομάχου», καταλήγουν οι συγγραφείς της μελέτης.

Πώς θα περιορίσουμε το αλάτι από τη διατροφή μας

Για τους περισσότερους από εμάς, το μεγαλύτερο ποσοστό αλατιού στη διατροφή μας δεν προέρχεται από το αλάτι που προσθέτουμε στο φαγητό μας (στο μαγείρεμα ή στο τραπέζι), αλλά από τα παρασκευασμένα (ιδιαίτερα τα επεξεργασμένα) τρόφιμα που καταναλώνουμε.

Τα εν λόγω τρόφιμα κρύβουν μερικές φορές πολλές εκπλήξεις – για παράδειγμα, το ψωμί συμβάλλει σημαντικά στην πρόσληψη αλατιού, ενώ είναι σημαντικό να κοιτάμε τις ετικέτες τροφίμων από ορισμένες σούπες και σάλτσες σε μορφή κονσέρβας ή πακέτου και αλμυρά σνακ όπως τα πατατάκια (τσιπς).

Η American Heart Association (AHA) συνιστά να καταναλώνετε λιγότερο από 2.300 χιλιοστόγραμμα νατρίου ημερησίως. Αυτή είναι περίπου η ποσότητα αλατιού σε ένα μόνο κουταλάκι του γλυκού. Για όσους έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, η συνιστώμενη πρόσληψη είναι περίπου 1.500 χιλιοστόγραμμα νατρίου την ημέρα. Μερικά τρόφιμα όπως τα καπνιστά και τα επεξεργασμένα κρέατα και ψάρια, είναι καλύτερο να αποφεύγονται όσο το δυνατόν περισσότερο.

Η καλύτερη στρατηγική για τον έλεγχο της πρόσληψης αλατιού είναι να φτιάχνουμε εμείς το φαγητό μας, έτσι ώστε να έχουμε τον έλεγχο των υλικών και της ποσότητας. Είναι βέβαια πάντα χρήσιμο να περιορίζουμε τη χρήση αλατιού κατά το μαγείρεμα και να αποφεύγουμε την προσθήκη αλατιού την ώρα του γεύματος.

Νοστιμίστε το φαγητό σας με βότανα και μπαχαρικά αντί για αλάτι. «Πασπαλίστε» με αποξηραμένα ή φρέσκα βότανα και μπαχαρικά το φαγητό σας, όπως βασιλικό, πιπέρι, κύμινο, δεντρολίβανο, τζίντζερ, κανέλα και σκόρδο, αντί για επιπλέον αλάτι.

Pro tip: Ένα τρικ που βοηθά τον οργανισμό είναι η κατανάλωση κάλιου – ιχνοστοιχείο που διεγείρει την αποβολή άλατος. Επιπλέον, το κάλιο δρα εντελώς αντίθετα από το αλάτι – δηλαδή, μειώνει την αρτηριακή πίεση, αντί να την αυξάνει. Το αβοκάντο, οι μπανάνες, τα μανιτάρια, ο αρακάς, οι πατάτες, το σπανάκι, οι τομάτες και τα πορτοκάλια πρέπει συνεπώς να έχουν «πρωταγωνιστικό» ρόλο στο καθημερινό μενού, δεδομένου πως έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο.

Ο πιο επιτυχημένος τρόπος για να μειώσετε το αλάτι στη διατροφή σας είναι να εντάξετε στη ζωή σας μία από τις συμβουλές, έως ότου σας γίνει συνήθεια. Ύστερα μπορείτε να προχωρήσετε στην επόμενη.

Πηγή: vita.gr

Tags: ΚΑΡΚΙΝΟΣΣΤΟΜΑΧΙΦΑΓΗΤΟ
Previous Post

Ηρεμήστε… ο θυμός αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού

Next Post

Άγνωστο το τέλος για το νυχτερινό ρεύμα

Next Post
ΡΕΥΜΑ ΔΕΗ

Άγνωστο το τέλος για το νυχτερινό ρεύμα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • ‘Ελπίδα” – Γεωργία Ζεμπιλιάδου: Ειδικό Χωροταξικό για τις ΑΠΕ Να το πουν καθαρά: Data Center και καύση απορριμμάτων δεν θα περάσουν από το παράθυρο
  • “Χειροπέδες” σε 21χρονο που έκλεβε καντήλια από νεκροταφείο
  • Απάτη σε βάρος 13χρονης – Παρέδωσε κοσμήματα αξίας 5.500 ευρώ σε δήθεν ασφαλιστή
  • «Καμπάνα» σε γιατρό που έπαιρνε «φακελάκια» από ασθενείς
  • Σοκ: Μητροπολίτης επεδείκνυε τα γεννητικά του όργανα σε παιδιά – «Εξομολογούμαι στον πνευματικό»

Πρόσφατα σχόλια

  1. Self Care για Εσένα και το Κατοικίδιό σου - SieraFM στο Κοζάνη: Ολοκληρώθηκε η διημερίδα «Μακροχρόνια Φροντίδα Υγείας: Χτίζοντας Συνεργασίες»
  2. Το Σπίτι, το Σώμα και οι Στιγμές Ξεκούρασης - SieraFM στο Γ. Κασαπίδης: Βάλαμε σε τροχιά υλοποίησης έργα που προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των Δυτικομακεδόνων
  3. Η Εμπειρία Διακοπών που Συνεχίζεται στο Σπίτι - SieraFM στο Παρουσίαση των Βιβλίων του Δημήτρη Χριστόπουλο, “Ταξίδι στο Κράτος” και “Χρόνια Δοκιμασίας”
  4. Νεότερες πληροφορίες για την 59χρονη γυναίκα που βρέθηκε νεκρή σε ακάλυπτο οικοδομής στην Πτολεμαΐδα - SieraFM στο Σοκ στην Πτολεμαΐδα: Νεκρή βρέθηκε γυναίκα σε ακάλυπτο οικοδομής
  5. Γεωργιος Κεραμαρης Τζεινας στο Bόιο: Απορρίφθηκε η προσφυγή του Πολιτιστικού Συλλόγου Ροδοχωριτών «Η Πρόοδος» και 18 κατοίκων για τα παγκάκια στην πλατεία Ροδοχωρίου
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr