Τι αναφέρει η έκθεση πραγματογνωμοσύνης για την ταχύτητα με την οποία κινούταν η νταλίκα που κατέληξε στα διόδια παρασύροντας στον θάνατο ζευγάρι ηλικιωμένων – Αμφιβάλλει η υπεράσπιση του 38χρονου οδηγού – Πώς προκλήθηκε η φωτιά στα οχήματα
Με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 80 χιλιόμετρα την ώρα κινούταν η νταλίκα που έπεσε πάνω σε δύο ΙΧ στο φοβερό τροχαίο που έγινε τη Μεγάλη Τρίτη στα διόδια του Πολυμύλου Κοζάνης και ενώ επικρατούσαν συνθήκες πυκνής ομίχλης, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του ζευγάρι ηλικιωμένων 72 και 69 χρόνων. Αυτό αναφέρει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της Voria.gr, η έκθεση του πραγματογνώμονα που ορίστηκε από την Τροχαία το περιεχόμενο της οποίας εδώ και μέρες παραδόθηκε στις διωκτικές αρχές.
Στην έκθεση, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι προσδιορίζονται και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκε η μεγάλη φωτιά στο όχημα των ηλικιωμένων, που ήταν η αιτία θανάτου τους. Από την άλλη, στα χέρια της ανακρίτριας Κοζάνης βρίσκεται και άλλη έκθεση πραγματογνωμοσύνης για τα αίτια που προκάλεσαν τη φωτιά, η οποία διενεργήθηκε από την πλευρά της Πυροσβεστικής Κοζάνης, μέλη της οποίας έσπευσαν άμεσα στο σημείο.
Το δυστύχημα έγινε όταν το φορτηγό με βουλγαρικές πινακίδες που οδηγούσε 38χρονος από την Ουκρανία, την ώρα που η ορατότητα ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη λόγω της πυκνότατης ομίχλης, κατευθυνόταν στον αυτόματο διάδρομο (e-pass) των διοδίων Πολυμύλου Κοζάνης, όμως κάτω από συνθήκες που περιγράφονται μόνον από μαρτυρίες παρέσυρε ένα ΙΧ στο οποίο επέβαιναν οι ηλικιωμένοι και στη συνέχεια δεύτερο αυτοκίνητο που περίμενε να περάσει από τον αυτόματο διάδρομο των διοδίων. Από τη σύγκρουση προκλήθηκε μεγάλη φωτιά που κατέστρεψε ολοσχερώς το αυτοκίνητο των ηλικιωμένων και όλο το τμήμα του κουβουκλίου της νταλίκας.
Σε βάρος του οδηγού του φορτηγού ασκήθηκε ποινική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση με αποτέλεσμα τον θάνατο, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή. Μετά την απολογία του στην ανακρίτρια, στην οποία ισχυρίστηκε ότι κινούταν με ταχύτητα κάτω από τα όρια που προβλέπονται στο σημείο, αρνούμενος την κατηγορία της επικίνδυνης οδήγησης, κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος κι οδηγήθηκε στις φυλακές, όπου παραμένει μέχρι σήμερα.
Σχετικά με την έκθεση πραγματογνωμοσύνης που παρήγγειλε η Τροχαία Βέροιας πηγές έλεγαν ότι η ταχύτητα με την οποία κινούταν η νταλίκα ξεπερνούσε τα 80 χιλιόμετρα την ώρα. «Η ταχύτητα του Ουκρανού οδηγού δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να είναι πάνω από 70 χιλιόμετρα», αντέτεινε μιλώντας στη Voria.gr ο συνήγορος υπεράσπισής του Λάζαρος Κουμπουλίδης.
«Με τέτοιες ταχύτητες δεν θα μπορούσε κάποιος να κυκλοφορήσει σε συνθήκες τόσο πυκνής ομίχλης, κάτω από τις οποίες όλοι οι οδηγοί δεν είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 30 έως 40 χιλιομέτρων», πρόσθεσε. Ακόμη επισήμανε ότι ο 38χρονος οδηγός κινήθηκε με κατεύθυνση τη λωρίδα του e-pass στα διόδια.
«Πώς κατάφερε να την επιλέξει εάν κινούταν με τέτοια ταχύτητα, δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό», είπε. Παραθέτει ακόμη τα στοιχεία από τις εικόνες της σύγκρουσης με τα δύο ΙΧ, όπως αυτές καταγράφηκαν από το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης των διοδίων Πολυμύλου. «Ένα φορτηγό που κινούταν με μεγάλη ταχύτητα και ήταν φορτωμένο με προϊόντα αν συγκρουόταν με ένα ΙΧ που ήταν σταματημένο, όπως έγινε και στη δικιά μας περίπτωση, θα το εκτίνασσε δεκάδες μέτρα μπροστά.
Το βίντεο είναι αποκαλυπτικό και δείχνει ότι απλά σέρνει το όχημα των θυμάτων και το δεύτερο όχημα και καταδεικνύει ότι η ταχύτητή του δεν μπορούσε να ξεπεράσει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα», είπε στη Voria.gr ο κ. Κουμπουλίδης.