• Latest
ΦΑΓΗΤΟ

Το κάλιο θωρακίζει την καρδιά των γυναικών – Που θα το βρείτε

26 Ιουλίου 2022
51χρονος έσφαξε τον ανιψιό του

Θρίλερ με τον νεκρό αστυνομικό στον Άγιο Δημήτριο – Το ερώτημα που ταλανίζει την ΕΛ.ΑΣ.

12 Αυγούστου 2026
Δήμος Βοΐου: Πολιτιστικό καλοκαίρι 2026. Όλο το πρόγραμμα, Περισσότερες από 160 εκδηλώσεις σε κάθε γωνιά του Βοΐου!

Δήμος Βοΐου: Πολιτιστικό καλοκαίρι – Τετάρτη 12 Αυγούστου

12 Αυγούστου 2026
Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Περιφέρειας και Ελληνικής Αστυνομίας

Συγχαρητήριο μήνυμα του Περιφερειάρχη στο Μίλτο Τεντόγλου

12 Αυγούστου 2026
ΔΕΥΑΒ: Διακοπή νερού στη Σιάτιστα λόγω βλάβης

ΔΕΥΑΒ: Διακοπή νερού στο Κλήμα

12 Αυγούστου 2026
Δήμος Βοΐου: 15 Αύγουστος στη Σιάτιστα – Έθιμο Καβαλάρηδων

Δήμος Βοΐου: 15 Αύγουστος στη Σιάτιστα – Έθιμο Καβαλάρηδων

12 Αυγούστου 2026
Άγριος ξυλοδαρμός 15χρονης από τρεις 16χρονες – Στο νοσοκομείο το κορίτσι

Στο νοσοκομείο 6χρονος μετά από καταγγελία ότι τον χτύπησε η μητέρα του

12 Αυγούστου 2026
Τραυματισμός 13χρονου σε θαλάσσια παιδική χαρά στη Θάσο

7χρονος κινδύνεψε να πνιγεί γλιστρώντας από φουσκωτό

12 Αυγούστου 2026
μαχαιρι

Μαχαίρωσε τα παιδιά της και έστειλε βίντεο στον πρώην σύζυγό της!

12 Αυγούστου 2026
ΑΥΠΝΙΑ

Δέκα τεχνικές κατά της αϋπνίας – Κοιμηθείτε γρήγορα και με φυσικό τρόπο

12 Αυγούστου 2026
παιδι

Άδεια μητρότητας: Διευρύνονται οι δικαιούχοι – Οι νέες κατηγορίες

12 Αυγούστου 2026
καιρος

Καιρός: Πτώση θερμοκρασίας μέχρι τον Δεκαπενταύγουστο – Πού και πότε επιστρέφει η ζέστη

12 Αυγούστου 2026
Προσοχή στις απάτες τύπου Caller ID spoofing: Από πλαστές τηλεφωνικές κλήσεις μέχρι deepfake φωνές και βίντεο χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι

Φρένο στις χρεώσεις στο κινητό τηλέφωνο – Τι αλλάζει στους λογαριασμούς

12 Αυγούστου 2026
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τετάρτη, 12 Αυγούστου, 2026
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το κάλιο θωρακίζει την καρδιά των γυναικών – Που θα το βρείτε

sierafm by sierafm
26 Ιουλίου 2022
in ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
0
ΦΑΓΗΤΟ
0
SHARES
7
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Γνωρίζουμε ότι η διατροφή παίζει κομβικό ρόλο στην υγεία και την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Τώρα νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο European Heart Journal, ένα περιοδικό της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας (ESC), επισημαίνει ότι οι γυναίκες που τρώνε τακτικά μπανάνες, αβοκάντο και σολομό, θα μπορούσαν να μειώσουν τις αρνητικές επιδράσεις που έχει το αλάτι.

Στην μελέτη διαπιστώθηκε ότι μια διατροφή πλούσια σε κάλιο συσχετίζεται με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, ιδιαίτερα σε γυναίκες με υψηλή πρόσληψη αλατιού. «Είναι ευρέως γνωστό ότι η υψηλή κατανάλωση αλατιού σχετίζεται με αυξημένη αρτηριακή πίεση και αυξημένο κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών», δήλωσε ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης.

Δείτε επίσης: Πρώτη μέρα σχολείο: Τι να προσέξετε τώρα για πιο εύκολη μετάβαση
Κάλιο VS αλατιού
Ενώ οι περισσότερες συστάσεις των ειδικών επικεντρώνεται στην μείωση της πρόσληψης αλατιού, στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να επιτευχθεί καθώς η διατροφή μας περιλαμβάνει επεξεργασμένες τροφές.

Το κάλιο όμως, μπορεί να βοηθήσει το σώμα να εκκρίνει περισσότερο νάτρια στα ούρα. Στην μελέτη διαπιστώθηκε ότι το διαιτητικό κάλιο συνδέθηκε με μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία των γυναικών.

Η μελέτη περιελάμβανε 24.963 συμμετέχοντες (11.267 άνδρες και 13.696 γυναίκες), ηλικίας 40 έως 79 ετών. Η μέση ηλικία ήταν τα 59 έτη για τους άνδρες και τα 58 έτη για γυναίκες. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειες του τρόπου ζωής, μετρήθηκε η αρτηριακή πίεση και συλλέχτηκε δείγμα ούρων.

Το νάτριο και το κάλιο των ούρων χρησιμοποιήθηκαν για την εκτίμηση της διατροφικής πρόσληψης. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με την πρόσληψη νατρίου (χαμηλή/μέτρια/υψηλή) και την πρόσληψη καλίου (χαμηλή/μέτρια/υψηλή).

Πόσο μειώνεται η υπέρταση
Οι ερευνητές ανέλυσαν τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης καλίου και της αρτηριακής πίεσης μετά από προσαρμογή για την ηλικία, το φύλο και την πρόσληψη νατρίου. Η κατανάλωση καλίου (σε γραμμάρια την ημέρα) συσχετίστηκε με την αρτηριακή πίεση στις γυναίκες, καθώς όσο αυξανόταν η πρόσληψη τόσο η αρτηριακή πίεση μειώθηκε.

Όταν η συσχέτιση αναλύθηκε σύμφωνα με την πρόσληψη νατρίου (χαμηλή/μέτρια/υψηλή), η σχέση μεταξύ καλίου και αρτηριακής πίεσης παρατηρήθηκε μόνο σε γυναίκες με υψηλή πρόσληψη νατρίου, όπου κάθε 1 γραμμάριο αύξησης του ημερήσιου καλίου συσχετίστηκε με 2,4 mmHg χαμηλότερη συστολική πίεση αίματος. Στους άνδρες, δεν υπήρχε συσχέτιση μεταξύ του καλίου και της αρτηριακής πίεσης.

Κατά τη διάρκεια μιας μέσης παρακολούθησης 19,5 ετών, 13.596 (55%) συμμετέχοντες νοσηλεύτηκαν ή πέθαναν λόγω καρδιαγγειακής νόσου.

Πόσο μειώνεται ο κίνδυνος καρδιαγγειακών επεισοδίων
Οι ερευνητές ανέλυσαν τη συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης καλίου και των καρδιαγγειακών συμβάντων μετά από προσαρμογή για την ηλικία, το φύλο, τον δείκτη μάζας σώματος, την πρόσληψη νατρίου, τη χρήση φαρμάκων για τη μείωση των λιπιδίων, το κάπνισμα, την κατανάλωση αλκοόλ, τον διαβήτη και προηγούμενη καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό.

Στη συνολική κοόρτη, τα άτομα με την υψηλότερη πρόσληψη καλίου είχαν 13% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων. Όταν οι άνδρες και οι γυναίκες αναλύθηκαν ξεχωριστά, οι αντίστοιχες μειώσεις κινδύνου ήταν 7% και 11%, αντίστοιχα.

Η ποσότητα αλατιού στη διατροφή δεν επηρέασε τη σχέση μεταξύ του καλίου και των καρδιαγγειακών συμβάντων σε άνδρες ή γυναίκες.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι το κάλιο συμβάλλει στην διατήρηση της υγείας της καρδιάς, με τις γυναίκες να ωφελούνται περισσότερο συγκριτικά με τους άνδρες, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Η σχέση μεταξύ του καλίου και των καρδιαγγειακών επεισοδίων ήταν η ίδια ανεξάρτητα από την πρόσληψη αλατιού, υποδηλώνοντας ότι το κάλιο έχει και άλλους τρόπους προστασίας της καρδιάς, εκτός από την αυξημένη απέκκριση νατρίου.

Φυσικές πηγές καλίου
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά στους ενήλικες να καταναλώνουν τουλάχιστον 3,5 γραμμάρια καλίου και λιγότερο από 2 γραμμάρια νατρίου (5 γραμμάρια αλάτι) την ημέρα.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο περιλαμβάνουν λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί, φασόλια, γαλακτοκομικά και ψάρια. Για παράδειγμα, μια μπανάνα 115 γραμμαρίων έχει 375 mg κάλιο, 154 γραμμάρια μαγειρεμένου σολομού έχει 780 mg, μια πατάτα 136 γραμμαρίων έχει 500 mg και 1 φλιτζάνι γάλα έχει 375 mg

Πηγή: vita.gr

Tags: ΔΙΑΤΡΟΦΗΚΑΛΙΟ
Previous Post

Κρήτη: Σφαίρα καρφώθηκε στο μπάνιο σπιτιού -Γείτονες έκαναν γιορτή και πυροβολούσαν στον αέρα

Next Post

Πόροι στο πρόσωπο: Έτσι θα τους «σβήσετε»

Next Post
ομορφια, πλυσιμο

Πόροι στο πρόσωπο: Έτσι θα τους «σβήσετε»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Πρόσφατα άρθρα

  • Θρίλερ με τον νεκρό αστυνομικό στον Άγιο Δημήτριο – Το ερώτημα που ταλανίζει την ΕΛ.ΑΣ.
  • Δήμος Βοΐου: Πολιτιστικό καλοκαίρι – Τετάρτη 12 Αυγούστου
  • Συγχαρητήριο μήνυμα του Περιφερειάρχη στο Μίλτο Τεντόγλου
  • ΔΕΥΑΒ: Διακοπή νερού στο Κλήμα
  • Δήμος Βοΐου: 15 Αύγουστος στη Σιάτιστα – Έθιμο Καβαλάρηδων

Πρόσφατα σχόλια

  1. Xris στο Δήμος Βοΐου: Τέσσερις νέες παιδικές χαρές σε Γαλατινή, Σιάτιστα, Εράτυρα και Τσοτύλι. Φωτογραφίες
  2. sierafm στο Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα στη Σιάτιστα στο κέντρο
  3. Σιμος Μιμής στο Ενοικιάζεται γκαρσονιέρα στη Σιάτιστα στο κέντρο
  4. Το Μυστικό μιας Ποιοτικής Καθημερινότητας - SieraFM στο Αγχος και καθημερινότητα -Οι 12 αλλαγές που πρέπει να κάνετε στον τρόπο ζωής σας για να το μειώσετε
  5. Οι Καλύτερες Επενδύσεις Ξεκινούν από τις Σωστές Αποφάσεις - SieraFM στο Επένδυση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κοζάνη?
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr