• Latest
μαθητες εξετασεις σχολειο

Φιλόλογοι κατά υπ. Παιδείας: Τα νέα βιβλία της Ιστορίας που ετοιμάζουν είναι ιδεοληπτικά, με υποκειμενικές αλήθειες

19 Μαΐου 2017
Το Τρενάκι του Αϊ-Βασίλη στη Γαλατινή. Βίντεο

Το Τρενάκι του Αϊ-Βασίλη στη Γαλατινή. Βίντεο

8 Δεκεμβρίου 2025
Το Τσοτύλι ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο

Το Τσοτύλι ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο

8 Δεκεμβρίου 2025
ΚΤΕΛ

Καθυστερήσεις στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Κοζάνης λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων

8 Δεκεμβρίου 2025
Στήθηκε το μεγάλο μπλόκο των αγροτών στα διόδια Σιάτιστας-Έκλεισαν την Εγνατία Οδό με 300 τρακτέρ-Ανοιχτός ο παλιός δρόμος Κοζάνης-Σιάτιστας – Βίντεο και φωτογραφίες

Αγρότες Δυτικής Μακεδονίας: Παραμένουν στο μπλόκο Σιάτιστας με 700 τρακτέρ

8 Δεκεμβρίου 2025
Υπογραφή Σύμβασης του έργου: «Συντήρηση Επαρχιακής Οδού Κοζάνης – Αιανής»

3η Συνεδρίαση της Επιτροπή Ένταξης και Απένταξης Έργων ΕΑΠ Δυτικής Μακεδονίας

8 Δεκεμβρίου 2025
ΑΔΕΔΥ

Το Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Κοζάνης στο πλευρό των αγροτών

8 Δεκεμβρίου 2025
Με κέφι και χαμόγελα ο Δήμος Βοΐου μπήκε και επίσημα στην εορταστική περίοδο

Με κέφι και χαμόγελα ο Δήμος Βοΐου μπήκε και επίσημα στην εορταστική περίοδο

8 Δεκεμβρίου 2025
Καλλιόπη Βέττα: «Καλή επιτυχία στις νέες και τους νέους της Π.Ε. Κοζάνης που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις»

Καλλιόπη Βέττα: Οι κάτοχοι αναπηρικών οχημάτων να αντιμετωπίζονται με δικαιοσύνη και οικονομική στήριξη

8 Δεκεμβρίου 2025
Καστοριά: Μετωπική σύγκρουση δύο Ι.Χ.

Καστοριά: Μετωπική σύγκρουση δύο Ι.Χ.

8 Δεκεμβρίου 2025
Πρέσπες: Πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στη μνήμη του Υπαρχιφύλακα Ηλία Κωστένη

Πρέσπες: Πραγματοποιήθηκε τρισάγιο στη μνήμη του Υπαρχιφύλακα Ηλία Κωστένη

8 Δεκεμβρίου 2025
Καθηγητής Λυκείου κατηγορείται για ασελγείς πράξεις σε μαθήτρια – Τέθηκε σε αργία

Πτολεμαΐδα: Σύλληψη 2 Γυναικών για μαστροπεία. Εξέδιδαν 33χρονη αλλοδαπή!!

8 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκο αγροτών στα διόδια Μαλγάρων – Κλειστά και τα δύο ρεύματα

Κώστας Τσιάρας: Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε με τους αγρότες άμεσα. Σήμερα, αύριο, όποτε χρειαστεί

8 Δεκεμβρίου 2025
  • Ακούστε Live
  • O Σταθμός
  • YouTube Videos
  • WEB TV
  • Πρόγραμμα
  • Εμβέλεια
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
SieraFM
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS
No Result
View All Result
SieraFM
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ

Φιλόλογοι κατά υπ. Παιδείας: Τα νέα βιβλία της Ιστορίας που ετοιμάζουν είναι ιδεοληπτικά, με υποκειμενικές αλήθειες

sierafm by sierafm
19 Μαΐου 2017
in ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
0
μαθητες εξετασεις σχολειο
0
SHARES
0
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σφοδρή κριτική στο υπουργείο Παιδείας και ειδικότερα στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ασκεί η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ), τονίζοντας τη συνολική αντίθεσή της στο προτεινόμενο σχέδιο για το μάθημα της Ιστορίας.

Όπως εξηγεί, το προτεινόμενο σχέδιο του ΙΕΠ «μεταβάλλει ριζικά τον χαρακτήρα του μαθήματος της Ιστορίας εκτρέποντάς το προς κατευθύνσεις που δεν πληρούν τους επιστημονικούς και παιδαγωγικούς του στόχους».

«Οι προτεινόμενοι θεματικοί φάκελοι έχουν παιδαγωγική και μαθησιακή αξία μόνο εάν Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευσηεμπλουτίζουν θεματικές ενότητες της συγκεκριμένης διδακτέας ύλης και λειτουργούν επικουρικά στη μαθησιακή διαδικασία. Ο τρόπος που προτείνεται να χρησιμοποιηθούν (Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ελευθερία να επιλέγουν βάσει καθορισμένων κριτηρίων έναν αριθμό από αυτούς τους φακέλους, προκειμένου να διαμορφώσουν το ετήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας τους…) ακυρώνει την παροχή ενιαίας ιστορικής γνώσης προς όλους τους μαθητές του ελληνικού σχολείου», αναφέρουν οι φιλόλογοι.

Παράλληλα σημειώνουν: «Η Ιστορία ως μάθημα δεν μπορεί να απολέσει τον πρωταρχικό της στόχο που είναι η προσέγγιση του παρελθόντος και η αξιοποίηση της παρεχόμενης γνώσης στο παρόν για τη συγκρότηση πολιτών με ελεύθερη και δημοκρατική συνείδηση. Η μονομερής έμφαση σε κάποιον από τους επιμέρους τομείς -κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό, εθνικό, πολιτιστικό κ.ά.- οδηγεί το μάθημα σε αλλότριες κατευθύνσεις, που υπηρετούνται από άλλες επιστήμες, όπως η κοινωνιολογία, η πολιτική οικονομία, η ιστορία της τέχνης κ.ά».

Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Για το πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι φιλόλογοι σημειώνουν ότι «οι προτάσεις της Επιτροπής, εκτός από την αδόκιμη χρήση ιστορικών όρων, όπως “υδραυλικοί άθλοι του Ηρακλή”, “ελληνικοί μύθοι σχετιζόμενοι με πολεμικές ενέργειες”, “εποχή του Χριστιανισμού” σε αντικατάσταση του όρου Βυζαντινή εποχή κ.ά., σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση της ύλης, δημιουργούν παιδαγωγικά ζητήματα, εφόσον υπονομεύουν τη διδασκαλία της Ελληνικής Ιστορίας Ειδικότερα, στη Δ’ Δημοτικού αντικαθίσταται η Αρχαία Ελληνική Ιστορία από την οικογενειακή και την τοπική ιστορία, στην Ε’ Δημοτικού αντικαθίσταται η Βυζαντινή Ιστορία από τη συρρικνωμένη συνεξέταση της Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Ιστορίας, στην ΣΤ’ Δημοτικού προβλέπεται η διδασκαλία μιας μεγάλης χρονικής περιόδου που αρχίζει από τον 15ο αιώνα και τελειώνει στη σύγχρονη εποχή. Έτσι το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στην ίδρυση του Ελληνικού κράτους και στους δύο παγκόσμιους πολέμους ενώ θεωρούνται ήσσονος σημασίας η τουρκοκρατία και η ελληνική επανάσταση».

Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Επιπλέον, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι φιλόλογοι αναφέρουν ότι «το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην αναδιάρθρωση της ύλης ανά τάξη. Συγκεκριμένα, δίνεται μεγαλύτερο εύρος στη διδασκαλία της Ιστορίας των Νεότερων Χρόνων σε βάρος της Αρχαίας και της Βυζαντινής-Μεσαιωνικής Ιστορίας, δεδομένου ότι προβλέπεται η Ιστορία των Νεότερων Χρόνων και της Σύγχρονης Εποχής να διδαχθεί στην Γ’ Γυμνασίου, στην Α’ Λυκείου και σε θεματικές ενότητες στη Β’ και Γ’ Λυκείου»

Σφοδρή κριτική

«Η νέα αντίληψη για την Ιστορία και τη διδασκαλία της, που κυριαρχεί στα Προγράμματα Σπουδών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, βασίζεται στην κατανόηση, κατά κύριο λόγο, του παρόντος, στην αναζήτηση ταυτοτήτων και στην βιωματική προσέγγιση, γεγονός που καταλήγει σε μια ιδεολογική κατασκευή και σε υποκειμενικές σχετικιστικές αλήθειες. Πρόκειται για μια χρηστική, ιδεοληπτική ιστορία σύμφωνα με την οποία τα επιστημονικά κριτήρια δεν θεωρούνται αναγκαία», αναφέρουν οι φιλόλογοι αφήνοντας σαφείς αιχμές.

Από την πλευρά του πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την «Καθημερινή» το ΙΕΠ υποστηρίζει ότι οι ενστάσεις και οι παρατηρήσεις θα ληφθούν υπόψη ώστε να κατατεθεί μια νεότερη εκδοχή των προηγούμενων, η οποία θα αποτελέσει προϊόν της διαβούλευσης.

Διαβάστε την έκθεση της ΠΕΦ

Πηγή:iefimerida.gr
Previous Post

Διάσημοι και επώνυμοι στο GALA της 42ης Έκθεσης Γούνας Καστοριάς

Next Post

Οι επόμενοι αγώνες για τα τμήματα του ΓΣ Σιάτιστας

Next Post

Οι επόμενοι αγώνες για τα τμήματα του ΓΣ Σιάτιστας



Πρόσφατα άρθρα

  • Το Τρενάκι του Αϊ-Βασίλη στη Γαλατινή. Βίντεο
  • Το Τσοτύλι ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο
  • Καθυστερήσεις στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ Κοζάνης λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων
  • Αγρότες Δυτικής Μακεδονίας: Παραμένουν στο μπλόκο Σιάτιστας με 700 τρακτέρ
  • 3η Συνεδρίαση της Επιτροπή Ένταξης και Απένταξης Έργων ΕΑΠ Δυτικής Μακεδονίας

Πρόσφατα σχόλια

  1. Ευδοκία Λιάτου στο Ο πρώην Δήμαρχος Νεάπολης Δημοσθένης Μαυρίδης για τις φυλακές: «Να δούμε την ευκαιρία, όχι τον φόβο»
  2. Άγνωστος φίλος Βοίου στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  3. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  4. sierafm στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
  5. Ανδρομάχη Τσιώρα στο Νεάπολη: Προβλήματα και παράπονα από την απαγόρευση στάθμευσης στον κεντρικό δρόμο
Facebook Twitter

Χρήσιμα

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου

Ακούστε μας ζωντανά

Plinko.gr

Επικοινωνία

© 2023 Sierafm.gr

No Result
View All Result
  • ΕΛΛΑΔΑ-ΚΟΣΜΟΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΣΙΑΤΙΣΤΑ
  • ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • VIDEOS

© 2023 Sierafm.gr