Οι παράμετροι που λαμβάνονται υπόψη για τον μαθηματικό τύπου υπολογισμού του τελικού ύψους της ενίσχυσης και η διαδικασία που θα ακολουθηθεί.
Στην τελική ευθεία μπαίνει η έκδοση των κουπονιών για την επιδότηση πάγιων δαπανών των επιχειρήσεων, ενώ οι ενδιαφερόμενοι έχουν περιθώριο έως τις 4 Αυγούστου προκειμένου να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους. Η δημοσίευση στο ΦΕΚ της αποφασης καθορίζει τον μαθηματικό τύπο βάσει του οποίου υπολογίζεται η επιδότηση -όχι σε μετρητά αλλά σε κουπόνια- αλλά και τη διαδικασία υποβολής των τελικών δηλώσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, δικαιούχοι είναι 30.922 επιχειρήσεις που δικαιούνται επιδότηση παγίων δαπανών μέσης αξίας 14.000 ανά επιχείρηση. Η επιδότηση θα γίνει με κουπόνια με τα οποία θα καλύψουν πληρωμή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών που βεβαιώθηκαν ή θα βεβαιωθούν στο χρονικό διάστημα από την 1η Ιουλίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του 2021.
Ο μαθηματικός τύπος βάσει του οποίου υπολογίζεται το τελικό ύψος της ενίσχυσης, λαμβάνει υπόψη του το ύψος των παγίων δαπανών που έχουν δηλώσει οι επιχειρήσεις και το ύψος των ενισχύσεων που δόθηκαν μέσα από τις επιστρεπτέες προκαταβολές 1,2,3 και 4 αλλά και τις αποζημιώσεις ειδικού σκοπού που καταβλήθηκαν για το διάστημα Μαίου-Αυγούστου 2020. Η ενίσχυση ισοδυναμεί με το 20% των παγίων δαπανών που έγιναν στο 9μηνο του 2020. Από αυτό το ποσό θα αφαιρεθεί το 50% των ενισχύσεων που δόθηκαν μέσω των επιστρεπτέων προκαταβολών του 2020. Ωστόσο, η ενίσχυση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη του 70% της ζημιάς προ φόρων της επιχείρησης ενώ σε περίπτωση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, το ποσοστό μπορεί να φτάσει στο 90% της ζημιάς προ φόρων.
Για την έκδοση των κουπονιών, θα ακολουθηθεί η ακόλουθη διαδικασία
1. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα “myBusinessSupport” η οποία αποτελεί εφαρμογή του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/mybusinesssupport).
2. Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως την 4η Αυγούστου 2021.
3. Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει το αν αιτείται να λάβει την ενίσχυση βάσει του τμήματος 3.1 ή 3.12 του Προσωρινού Πλαισίου, τα απαιτούμενα στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρούσας, κατά περίπτωση, καθώς και το ύψος της ενίσχυσης που αιτείται να λάβει στο πλαίσιο της παρούσας, εντός των ορίων του άρθρου 4 της παρούσας. Υπόδειγμα της αίτησης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙ.Α, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
4. Κατά την αίτηση, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν επιπλέον στην πλατφόρμα “myBusinessSupport” τα κατωτέρω στοιχεία:
- α) το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021,
- β) το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
5. Τα ως άνω υποβαλλόμενα στοιχεία δεν δύνανται να τροποποιούνται από την επιχείρηση μετά το πέρας της ημέρας υποβολής της αίτησης.
Πηγή: dikaiologitika.gr